
 Nivel: MEMBRU FONDATOR
Inregistrat: 3/1/2006 Mesaje: 7513
| Si ca sa fiu la subiect ... Karina are zilnic teme de facut , de scris , de transcris, de citit de 5 ori lectia predata si la mate exercitiile aferente lectiei predate! Ca teme suplimentare facem dictari ,in limita timpului ramas pana la somn! |
|

 Nivel: SMARALD
Inregistrat: 3/23/2007 Mesaje: 12042
| e clasa I. exercitiul e din culegerea Mate 2000+, a editurii Paralela 45, pe care noi o avem din 2004, de cand era baiatul in clasa I, am gasit ex insemnat, prin urmare a fost lucrat si de el.
taty wrote:Karina face multe exercitii de genul asta la clasa I dar cu valori mai mici ale necunoscutelor ! Nu le vad complicate tinand cont ca valoarea lui a este data.
Depinde mult si ce a facut doamna cu ei pana la acesl exercitiu. Daca dintr-o data s-a apucat sa fac cu ei asemenea exercitii, normal ca parintii s-au sesizat!
au mai lucrat in clasa astfel de exercitii, chiar si la after-school, dar pp ca parintii ori nu s-au uitat in caietele copiilor (oricum se pp ca ar fi trebuit sa stie, doar e atent, nu?, eventual daca nu a inteles sa ceara ajutorul), ori sunt depasiti de situatie, desi e caraghios ca multi dintre ei doresc ca picii sa mearga de la gimnaziu la cel mai bun liceu, unde se lucreaza intens la acest nivel si pana la urma asta doresc nu? sau deductia mea logica nu functioneaza? ma repet, problema nu e la copii, unii au inteles mai repede, altii mai greu, nivelul clasei e destul de ridicat, ci parintii sunt mai revoltati.
Daca a facut si Kari sunt oarecum mai linistita, nu e numai dorinta invatatoarei noastre, se mai lucreaza si in prezent, nu doar acum 8 ani.
Succes scolareilor mai mici sau mai mari!
|
|

 Nivel: MEMBRU FONDATOR
Inregistrat: 5/27/2006 Mesaje: 14390
| Lilly of the valley wrote:exercitiul e din culegerea Mate 2000+, a editurii Paralela 45...
Nici la noi nu se mai lucreaza dupa manual ci dupa culegere... Abecedarul e " expirat ", acusi trec pe dictando ( nu au scris deloc pe tip I )... ma rog, mi-am dorit o clasa cu nivel ridicat pentru ca am cu cine lucra ( ei sunt deja in clasa din cadrul liceului )... observ ca asta e " trend-ul " si ii sustin cat pot. Pentru moment imi convine... ei sunt deja obisnuiti cu ritmul impus de la inceput si nu ii vad suprasolicitati insa sunt curioasa unde se va ajunge pana intr-a 4-a.
Refuz participarea la concursuri pentru ca mi se pare ca au ajuns un fel de bussines iar ei inca sunt " la comun " - adica nu se diferentiaza in clasa I foarte mult unul de altul de vreme ce abia invata sa scrie si sa socoteasca - iar nivelul acestor concursuri nu e unul exceptional... asadar nu inteleg alt scop decat de imbogatire a unora plus ca nu sunt de acord sa rup din timpul meu liber pentru ceva care nu aprob. Ma bucur ca invatatoarea e de acord cu mine si ca nici ea nu insista cu asta.
Deci, revenind la topic, in clasele " cu pretentii " nu se mai lucreaza dupa programa ci cat mai mult, atat cat permite nivelul clasei. Iar temele sunt pe masura. |
|

 Nivel: Senior
Inregistrat: 10/4/2006 Mesaje: 6849
| Numai dupa culegere si noi. In cl. I-a cu o necunoscuta, iar in a doua sem. I cu doua necunoscute, sem. II cu 3 necunoscute.
kali wrote: ... sunt curioasa unde se va ajunge pana intr-a 4-a.
Exact!! ...asta ma intreb si eu...
|
|

 Nivel: SMARALD
Inregistrat: 3/23/2007 Mesaje: 12042
| kali wrote: ....
Refuz participarea la concursuri pentru ca mi se pare ca au ajuns un fel de bussines iar ei inca sunt " la comun " - adica nu se diferentiaza in clasa I foarte mult unul de altul de vreme ce abia invata sa scrie si sa socoteasca - iar nivelul acestor concursuri nu e unul exceptional... ... ...
tocmai asta gandeam si eu. inscriu copiii la `nspe concursuri odata, dar cand invatatorul lucreaza ceva mai mult, se umfla orezul in ei.
pana la urma invatatoarea o sa lucreze diferentiat, copiii ai caror parinti au dorit vor "lucra", care nu, raman la nivelul 2+2.
|
|

 Nivel: MEMBRU FONDATOR
Inregistrat: 3/1/2006 Mesaje: 7513
| Nici noi nu lucram din cartea de matematica ... si e musai sa tinem pasul ca altfel pierdem sirul! Eu am lasat-o pe Kari si la gradi la concursuri si o las si la scoala daca va vrea. Sunt in timpul programului si nu ma deranjeaza! Vreau sa se obisnuiasca de mica cu asa ceva, cu ordinea din concurs , cu atentia care trebuie sa o acorzi cerintelor , etc... Nici eu nu sunt multumita ca sunt concursuri platite, dar daca inspectoratele atata pot , de ce sa nu se implice altii? |
|

 Nivel: MEMBRU FONDATOR
Inregistrat: 5/27/2006 Mesaje: 14390
| Lilly of the valley wrote:pana la urma invatatoarea o sa lucreze diferentiat, copiii ai caror parinti au dorit vor "lucra", care nu, raman la nivelul 2+2.
La noi, inscrierile la aceasta invatatoare s-au facut cu 2 ani inainte. Deci se presupune ca parintii stiau la ce se inhama si au fost constienti de nivel. Asa ca s-a pus problema transferului cui nu-i convine. Ea nu coboara stacheta; prin urmare au plecat deja 3.
|
|

 Nivel: SMARALD
Inregistrat: 3/23/2007 Mesaje: 12042
| kali wrote:
La noi, inscrierile la aceasta invatatoare s-au facut cu 2 ani inainte. Deci se presupune ca parintii stiau la ce se inhama si au fost constienti de nivel. Asa ca s-a pus problema transferului cui nu-i convine. Ea nu coboara stacheta; prin urmare au plecat deja 3.
Tocmai asta e marea mea problema: lumea a dat din coate, mituit, dat deoparte alti copii, pentru a intra in aceasta clasa. |
|

 Nivel: MEMBRU FONDATOR
Inregistrat: 5/27/2006 Mesaje: 14390
| Lilly of the valley wrote:Tocmai asta e marea mea problema: lumea a dat din coate, mituit, dat deoparte alti copii, pentru a intra in aceasta clasa.
Stii, nici asta nu e ok daca o privesti la rece/principial ( cum nici la noi nu a fost ). Insa se pare ca noi, parintii, suntem dispusi sa facem multe compromisuri pentru copiii nostri.
Oricum, eu sunt foarte dezamagita de sistemul de invatamant din Romania... ce sa mai discut? Aveam impresia ca s-au mai schimbat lucrurile, insa, in esenta, ele au ramas la fel. Doar cerintele si volumul de munca difera. |
|

 Nivel: SMARALD
Inregistrat: 3/23/2007 Mesaje: 12042
| Lilly of the valley wrote:e specific fetelor, cred. si fii-mea e constiincioasa. isi face singura temele, chiar si la after-school. citeste singura cerintele si le urmareste cu destula atentie, se mai si intampla sa mai greseasca. ca si volum si grad de dificultate mi se pare ca au prea mult la abecedar, uneori. la mate e rezonabil. Pe maine a avut astfel: - in auxiliarul de abecedar de completat randurile de la "d" mic; - pe caietul tip II (au trecut deja de la sf lui ianuarie) de transcris lectia de la "d" mic - pe caietul dictando (au trecut de luni)  a avut de lucru dintr-o fisa data de doamna, de ordonat niste cuvinte in functie de prima si ultima litera, de alcatuit niste propozitii cu niste cuvinte date si de transformat (conjugare in toata regula) niste verbe dupa un model (El citeste lectia./ Noi citim lectia ... ). Sa nu ma intelegeti gresit, ma bucur ca lucreaza intr-un ritm sustinut cu copiii, doar ca unele treceri mi se par prea rapide, nu ca nu ar face fata copiii.
Am scis aici
Trecerea la dictando nu mi se pare chiar ok la clasa I la copii care abia isi formeaza scrisul, insa daca invatatoarea asa a hotarat, asa o sa lucreze. Eu o consider suverana in ceea ce priveste procesul didactic. In timpul liber noi facem corectiile necesare. |
|

 Nivel: RUBIN
Inregistrat: 3/29/2007 Mesaje: 22800
| Ce diferit este in tara fata de cum este aici! Uit mereu ca fiica-mea invata dupa alt sistem si tot tind sa fac comparatii.
si titusi eu nu inteleg un lucru: manualele sunt depasite sau invatatoarele prea exigente? |
|

 Nivel: SMARALD
Inregistrat: 3/23/2007 Mesaje: 12042
| bereea wrote:....
si titusi eu nu inteleg un lucru: manualele sunt depasite sau invatatoarele prea exigente?
nici una, nici alta ... se lucra si pe vremea noastra diferentiat, sau la nivel inalt de la clasa la clasa. nu se mai poate spune de multa vreme "daca ii e copilului sa invete, invata oriunde". |
|

 Nivel: RUBIN
Inregistrat: 3/29/2007 Mesaje: 22800
| Aici, nu poti sa-ti alegi clasa, nici invatatoarea si abia de la gimnaziu se impart in clase tinand cont de rezultatele la invatatura.In clasa unii copii lucreaza in plus, dupa fise, altii doar cat pot |
|

 Nivel: MEMBRU FONDATOR
Inregistrat: 5/27/2006 Mesaje: 14390
| bereea wrote:si titusi eu nu inteleg un lucru: manualele sunt depasite sau invatatoarele prea exigente?
Manualele nu sunt depasite. Adica ma gandesc ca noi am buchisit abecedarul si atata - cat despre asta suntem bine-merci... cu nimic mai prejos iar limba romana e aceeasi. La matematica la ce le foloseste sa fie in avans, ma gandesc? Le asigura un job mai bun, o reusita in viata? Pentru ce muncesc copiii astia de la 7 ani? Ca sa simta mai pregnant gustul esecului?
Eu ii invat pe ai mei - si stiu ca gresesc in conditiile realitatii din Ro - ca in viata primesti pe masura muncii. Am zeci de exemple in jurul meu de oameni carora le-a lipsit norocul... sau inspiratia si au dat chix. ... Care nu au reusit... care nu au un trai decent, desi au fost elevi/studenti de top.
Insa am in vedere pentru copiii mei un viitor si o reusita in alta parte. Daca isi vor dori, bineinteles, dar vreau sa aiba alterntiva.
Cred ca mai este si orgoliul invatatoarei... acela de a asigura o generatie de copii care sa intre la ce liceu doreste fiecare - dintr-a 5-a vorbesc - prin urmare ridica stacheta peste programa - lucru urmarit si de parinti, bineinteles.
Apoi se perpetueaza toata lupta asta pentru note si performanta pentru a asigura continuitatea la acelasi liceu de top.
Ce eronat, totusi, pentru o societate care nu e in stare sa-si aprecieze valorile si sa asigure locuri de munca platite corespunzator!!! |
|

 Nivel: SMARALD
Inregistrat: 3/23/2007 Mesaje: 12042
| De acord in totalitate cu tine kali
kali wrote:
....
Eu ii invat pe ai mei - si stiu ca gresesc in conditiile realitatii din Ro - ca in viata primesti pe masura muncii. Am zeci de exemple in jurul meu de oameni carora le-a lipsit norocul... sau inspiratia si au dat chix. ... Care nu au reusit... care nu au un trai decent, desi au fost elevi/studenti de top.
....
Succesul in viata e o alta tema, chiar nu-mi doresc de mici sa fie doar oportunisti, chiar daca e greu. |
|
|