Stresul scolar-cum il combatem?
Subiectul anterior · Subiectul urmator
shirel
Scris: Wednesday, December 3, 2014 9:49 PM
Avatar
Nivel
Nivel: SMARALD

Inregistrat: 7/22/2007
Mesaje: 11814
aurishta wrote:
Nu pare sa aiba probleme in a intelege....se descurca destul de bine...poate la mate este putin mai greu, dar profesoara se poarta foarte atent cu ea, o incurajeaza...au si la scoala ore suplimentare pentru copiii care au nevoie de mai mult exercitiu...
Problema ei este ca lucreaza incet, acorda mare atentie caietelor, vrea sa fie perfecte...uneori isi reface un caiet de 4-5 ori ca sa arate impecabil!
Imi dau seama ca o abordare unilaterala poate duce la delasare, autocompatimire...deaceea ma si straduiesc sa nu fac mare caz de asta, fiindca nu vreau sa se "refugieze" dupa asta! De fapt, ea nici nu se plange.....eu observ toate astea si le pun cap la cap...am vorbit si cu doctora noastra...ea mi-a sugerat ca ar putea fi vorba de stres, cica este o situatie des intalnita in zilele noastre!
La scoala ii place tot, se duce cu placere...are si prietene fiindca este foarte sociabila! Are si personalitate, stie sa spuna "nu" cand este cazul...chiar nu-mi face impresia ca ar fi ceva intern acolo, care sa-i creeze reticente!


Este prea perfectionista dupa cum spui tu si atunci orice mica greseala sau teama ca nu va reusi la nivelul cum ea se asteapta o introduce in depresie.Tot ce este posibil, de obicei c-am toti perfectionisti sunt stresati daca nu le iese ceva cum vor .Este terapie si pentru asa ceva .Aici pentru acesti copii cand au examene sau teze li se prelungeste timpul de efectuare a lucrarii binenteles ca au nevoie si de un test care-l fac contra timpului.Oricum bafta si te citesc cu interes!!!computerlove computerlove
aurishta
Scris: Thursday, December 4, 2014 9:28 AM
Avatar
Nivel
Nivel: Senior

Inregistrat: 3/2/2011
Mesaje: 5536
Azi am sedinta cu parintii la Pati!topai topai
aurishta
Scris: Tuesday, December 16, 2014 10:46 AM
Avatar
Nivel
Nivel: Senior

Inregistrat: 3/2/2011
Mesaje: 5536
Din pacate, diriginta Patriciei este o persoana tanara, plina de avant, evident fara mare experienta in lucrul cu copiii! Pana sa apuc eu sa zic ceva, ne-a spus tuturor parintilor sa nu-i credem pe copii cand se plang ca au prea multe teme fiindca totul a fost gandit la minister pe potriva tuturor categoriilor de elevi, de la cei mai slabi la cei mai buni!
Cu toate acestea, am vorbit cu dansa in particular despre situatia fiicei mele si am incercat sa-i explic ca situatia ei chiar este reala! M-a privit cam cu neincredere....in fine...eu am informat-o!
Apoi si-a exprimat nemultumirea cu privire la slaba pregatire a unor referate la geografie...copiii le coboara, pur si simplu, de pe net, le printeaza si le aduc la scoala, de multe ori nici macar obosindu-se sa le citeasca! Ne-a spus ca, de fapt, asta este o munca de biblioteca...se presupune ca elevii ar trebui sa ia vreo 4-5 carti pe care sa le consulte, sa scoata ideile necesare, sa adauge sau sa deseneze harti etc! Corect, nimic de zis, insa realitatea nu permite asta! Daca toti profesorii ar avea aceleasi cerinte la portofolii, cum s-ar descurca bietii copii?
mamiemi
Scris: Wednesday, December 17, 2014 9:02 AM
Nivel
Nivel: Avansat

Inregistrat: 2/3/2008
Mesaje: 1467
Of!Of!

Aurishta, ma intreb uneori care este realitatea: Doar copiii nostri au probleme? Noi suntem niste „ciudate”? sau Ceilalti parin?i nu inteleg?
Prea putina animatie la acest subiect.
Lilly of the valley
Scris: Wednesday, December 17, 2014 9:46 AM
Avatar
Nivel
Nivel: SMARALD

Inregistrat: 3/23/2007
Mesaje: 12042
aurishta wrote:
...
...se presupune ca elevii ar trebui sa ia vreo 4-5 carti pe care sa le consulte, sa scoata ideile necesare, sa adauge sau sa deseneze harti etc! Corect, nimic de zis, insa realitatea nu permite asta! Daca toti profesorii ar avea aceleasi cerinte la portofolii, cum s-ar descurca bietii copii?



Daca ar face cu placere si nu doar de dragul efectuarii unei teme, ar reusi. Andrei reuseste, la unele obiecte - care-i plac, i se pare ca au aplcabilitate practica, sa scrie si cate 2 esee la acelasi obiect, unul il vinde si-si suplimenteaza banii de buzunar. Reuseste, subliniez, doar la cele de care este atras. De "atragerea" elevilor sunt responsabili profesorii. Daca profesorul va baigui o ora intreaga, dictand lectia mote a mote din manual, cu greu va atrage copiii pt studiu individual la materia lui.

Probleme asemanatoare cu ale Patriciei are si fata mea. A renuntat la multe din activitatile extrascolare la influenta invatatoarei - tot f tanara, de frica esecului la scoala. Nu avea rezultate slabe, nu excela la matematica, nu ca acum ar excela.
bereea
Scris: Wednesday, December 17, 2014 10:10 AM
Avatar
Nivel
Nivel: RUBIN

Inregistrat: 3/29/2007
Mesaje: 22797
mamiemi wrote:
Of!Of!

Aurishta, ma intreb uneori care este realitatea: Doar copiii nostri au probleme? Noi suntem niste „ciudate”? sau Ceilalti parin?i nu inteleg?
Prea putina animatie la acest subiect.


Domnisoara mea este in clasa a V-a si merge cu placere la scoala, temele si studiul il face singura, nu a renuntat la activitati extrascolare este prima pe clasa deci chiar nu cred sa fie stresata in vreun fel.

in co ditiile date chiar nu stiu ce sfat as putea da.
carmenalina
Scris: Wednesday, December 17, 2014 10:28 AM
Avatar
Nivel
Nivel: Avansat

Inregistrat: 12/3/2008
Mesaje: 2197
Eu n-am copii, asa ca orice sfat as da, simt ca sunt pe langa tema, si unde mai pun ca sunt si profesor, e drept din categoria celor care-i asteapta pe copii la activitati la clubul copiilor....
Poate ca sunt si parinti care au probleme cu copii si nu stiu sa ceara sfatul celorlalti, sunt si parinti care nici nu stiu daca copilul lor are probleme, nu trebuie sa uitam ca fiecare copil e o personalitate si fiecare reactioneaza diferit la stimulii externi, stres, teme, examene etc...Cum si tot adevarat e ca sunt si profesori ancorati in trecut si nu doresc sub nicio forma sa evolueze, si altii care n-au efectiv ce cauta la catedra ca sunt depasiti de situatie. Din nefericire sunt din ce in ce mai putini profesori care te pot "ameti" in timpul orei, in asa fel incat sa sari direct in biblioteca si sa cauti cartea de care tocmai a vorbit la ora...Calculatorul, tableta, telefonul inteligent, TV-ul inlocuiesc de cele mai multe ori cartea si dorinta de a rasfoi o carte de povesti....Poate ca in vacanta sa le schimbati putin obiceiul de scoala, si sa faca lucruri pe care nu le-au mai facut, sa invete ceva nou, sa-si descopere un hobby, de ce nu?Cheek Kiss
kali
Scris: Wednesday, December 17, 2014 11:11 AM
Avatar
Nivel
Nivel: MEMBRU FONDATOR

Inregistrat: 5/27/2006
Mesaje: 14390
mamiemi wrote:
Aurishta, ma intreb uneori care este realitatea: Doar copiii nostri au probleme? Noi suntem niste „ciudate”? sau Ceilalti parin?i nu inteleg?
Prea putina animatie la acest subiect.


La mine nu e cazul iar asta o pun pe seama faptului ca sunt inca mici. Ma astept de prin clasa a 5-a incolo. Intre timp iau aminte.
aurishta
Scris: Wednesday, December 17, 2014 1:30 PM
Avatar
Nivel
Nivel: Senior

Inregistrat: 3/2/2011
Mesaje: 5536
Lilly of the valley wrote:



Daca ar face cu placere si nu doar de dragul efectuarii unei teme, ar reusi.
Culmea este ca face cu placere...are o fire studioasa! Nu are in ea "aprins un foc" cu privire la vreo materie...este adevarat ca este si destul de mica (12 ani)...se mai adauga si sensibilitatea, si teama de a fi certata (nu de noi, ci de profesori)....probabil ma mosteneste pe mine, eu sunt asa sensibila si dependenta de armonie...
Chiar vorbeam cu Simona, fiica mea cea mare, despre modul in care multi profesori persifleaza copiii...ii iau putin peste picior iar ei se inchid in ei insisi din ce in ce mai mult! Este o arta aceasta, sa echilibrezi relationarea cu elevii, sa distingi cand trebuie sa glumesti si cand nu....sa sesizezi ofensa personala a copilului si sa nu apesi pedala mai mult decat trebuie...cam multe pentru invatamantul de stat ....uff
carmenalina wrote:
...Poate ca in vacanta sa le schimbati putin obiceiul de scoala, si sa faca lucruri pe care nu le-au mai facut, sa invete ceva nou, sa-si descopere un hobby, de ce nu?Cheek Kiss
Da, asta deja am inceput sa facem....ii lasam sfarsitul de saptamana liber de obligatii scolare...doar daca vrea ea sa lucreze ceva, din proprie initiativa...Sambata merge la un club cultural, duminica picteaza sau face fel de fel de decupaje, colaje si altele de felul asta.... Imi dau seama ca problemele ei au escaladat in timp, pe nesimtite, si nu ma astept la o rezolvare rapida! Poate sa gasesc un sport pentru care sa faca pasiune!
aurishta
Scris: Wednesday, December 17, 2014 1:40 PM
Avatar
Nivel
Nivel: Senior

Inregistrat: 3/2/2011
Mesaje: 5536
mamiemi wrote:
Of!Of!

Aurishta, ma intreb uneori care este realitatea: Doar copiii nostri au probleme? Noi suntem niste „ciudate”? sau ceilalti parin?i nu inteleg?
Poate nu isi dau seama...sunt luati de valul dorintei de a avea un copil cu rezultate cat mai bune si ii preseaza si ei, la randul lor! Am observat asta la sedinta de care vorbeam mai sus....copiii se plangeau la diriginta, dar parintii nici nu pareau sa stie, nici nu pareau ingrijorati de asta....poate chiar cred in eschivarea copiilor de la indatoririle scolare ( si probabil ca unii chiar fac asta)
De-a lungul timpului am fost aproape mereu singura care, la numeroasele sedinte la care am participat, am semnalat chestiuni de genul asta....parintii prefera sa le faca ei temele sau portofoliile copiilor, astfel incat sa corespunda cerintelor si sa ia note cat mai mari! Ba, mai mult, am auzit parinti care, vrand sa sublinieze implicit capacitatea copiilor lor, cereau si mai multe teme, si mai multe culegeri, si mai multe teste! Intr-o ocazie, un parinte a obiectat: "De ce nu ii dati dvs personal cat de multe teme doriti fiicei dvs si ii bagati pe toti in acelasi sac?! Unii copii mai vor sa faca si altceva in afara de scoala!"
aurishta
Scris: Wednesday, December 17, 2014 1:51 PM
Avatar
Nivel
Nivel: Senior

Inregistrat: 3/2/2011
Mesaje: 5536
uff uff Si, am uitat sa spun, azi iarasi se simte rau...o doare capul...a si vomitat de dimineata, de cateva ori uff uff ... Nu pot sa nu remarc ca aceste episoade vin sigur dupa o stare de tensiune, de stres....uff uff ...
Lilly of the valley
Scris: Thursday, December 18, 2014 2:56 AM
Avatar
Nivel
Nivel: SMARALD

Inregistrat: 3/23/2007
Mesaje: 12042
aurishta wrote:
Nu pare sa aiba probleme in a intelege....se descurca destul de bine...poate la mate este putin mai greu, dar profesoara se poarta foarte atent cu ea, o incurajeaza...au si la scoala ore suplimentare pentru copiii care au nevoie de mai mult exercitiu...
Problema ei este ca lucreaza incet, acorda mare atentie caietelor, vrea sa fie perfecte...uneori isi reface un caiet de 4-5 ori ca sa arate impecabil!
Imi dau seama ca o abordare unilaterala poate duce la delasare, autocompatimire...deaceea ma si straduiesc sa nu fac mare caz de asta, fiindca nu vreau sa se "refugieze" dupa asta! De fapt, ea nici nu se plange.....eu observ toate astea si le pun cap la cap...am vorbit si cu doctora noastra...ea mi-a sugerat ca ar putea fi vorba de stres, cica este o situatie des intalnita in zilele noastre!
La scoala ii place tot, se duce cu placere...are si prietene fiindca este foarte sociabila! Are si personalitate, stie sa spuna "nu" cand este cazul...chiar nu-mi face impresia ca ar fi ceva intern acolo, care sa-i creeze reticente!


La partea asta cu perfectiunea ar trebui sa lucrezi cu ea. Sa transcrii un caiet de atatea ori e timp pierdut, ar putea exersa altfel. Profesorii au uneori tendinta de a "stimula" elevul prin a-i cere mai mult, probabil ca si poate, doar ca din dorinta ei de a face totul perfect nu reuseste sa se mai concentreze. angel

aurishta wrote:
uff uff Si, am uitat sa spun, azi iarasi se simte rau...o doare capul...a si vomitat de dimineata, de cateva ori uff uff ... Nu pot sa nu remarc ca aceste episoade vin sigur dupa o stare de tensiune, de stres....uff uff ...


Au fost teze?

Cred ca depinde si de taria de caracter a fiecarui copil in parte, de gradul lui de implicare, de abordarea profesorului. Unii copii sunt mai sensibili decat ceilalti. Nu pot sa nu observ cat de diferiti sunt copiii mei. Cel mare invata constant si cu rezultate f bune doar la ce-i place, la obiectele care nu-i plac are doar scopul: nota maricica, adica un 7-8. Daca nu-si atinge scopul azi, nu-i nicio problema, ora viitoare va compensa, va lua o nota mai mare incat sa nu-i scada media. Cea mica mai mereu varsa lacrimi la fiecare greseala, intra in panica, nu se mai poate concentra. E mai implicata probabil si datorita discutiilor noastre dinainte de a incepe clasa I, in urma experientei cu cel mare.
Episoade din astea, cu stari de rau am avut si noi, inainte de Evaluarea de clasa a II a la matematica. Tocmai din lipsa sigurantei pe sine, desi a avut doar 1 raspuns incomplet, cu certitudine din cauza lipsei de concentrare. Eu nu am insistat pe Evaluare tocmai pt a nu o presa prea mult, au fost destui care au stressat copiii.
Ca si volum de munca si grad de dificultate, temele ei nu au fost exagerate incat sa o extenueze si imi permit astfel sa mai lucrez cu ea suplimentar, nu exagerat, tocmai pt ca e si la after school si mai lucreaza in plus si acolo cate ceva. Lucrand cu ea, am acoperit lipsurile, a capatat incredere, nu suficienta, pt ca ea simte diferenta intre ea si "performeri", chiar daca performanta la mate nu e pe lista mea de prioritati.

Cu limba romana nu avem probleme. Am pomenit de aceste materii pt ca astea sunt cele pe care se bate moneda la ciclul primar.

A ... nu pot sa nu remarc. Ne-am chinuit 1 an scolar intreg sa schimbam profesorul de engleza cu care am facut obtionalul acela din cadrul scolii pt ca nu faceau nimic decat sa transcie ce scria prof pe tabla, iar profa are o atitudine aroganta si fata de parinti. La inceputul clasei a III a a survenit schimbarea, din fericire pt ca acum e materie obligatorie. De lucrat, lucreaza si chiar se vad progresele, doar ca abordarea d-ei e destul de dura pt ca multi copii sunt timorati de calificativele pe care le acorda. Fata mea mai face engleza si germana la un club privat si se vede diferenta intre o abordare lejera si una mai dura. E mai crispata cand are engleza la scoala de frica unui calificativ mic.


mamiemi
Scris: Thursday, December 18, 2014 8:43 AM
Nivel
Nivel: Avansat

Inregistrat: 2/3/2008
Mesaje: 1467
Lily, vad ca si tu treci cu fetita prin dificultati. Pe mine asta ma ucide. Copilul este obligat sa participe la ore si sa fie la discretia unui profesor cum este cea de engleza. Este adevarat ca in viata vor intalni tot felul de oamnei, dar la aceasta varsta nu au capacitatea de a se detasa. Acesta este abuz asupra copilului, un abuz institutional, iar parintii nu pot lua masuri.

Aurishta, ce spui tu despre parinti imi este si mie familiar. Parinti care abia au trecut prin scoala, cu chiu cu vai, isi vor copiii premianti si laureati la toate concursurile. Si teme multe, doamna!!!

La o sedinta din clasa a doua am rugat-o pe invatatoare sa estimeze cam cat dureaza temele - cam 2 ore. Ok - 4 ore la scoala, 2 ore teme.
Pregatirea suplimentara pentru concursuri - 1 ora.
Adunam si drumul dus intors - cam 1 ora, la unii mai mult, la altii ceva mai putin.
Adunam si ceva extrascolare - o limba straina sau doua, un instrument, balet, dansuri sau sport.
Sa intelegem ca un copil de clasa a doua are 8 ore de munca pe zi? sau chiar mai mult?

Imi fac curaj sa imi iau un an concediu fara salariu si sa capat incredere in mine ca pot sa fac HS. Mi-e greu sa rezist la suferinta lor, si nici argumente nu mai am.


aurishta
Scris: Thursday, December 18, 2014 9:23 AM
Avatar
Nivel
Nivel: Senior

Inregistrat: 3/2/2011
Mesaje: 5536
Lilly of the valley wrote:


Au fost teze?

Da, si tot felul de testari, in plus!
Ea nu reface caiete fiindca i se cere, ci pentru ca asa ii place ei...un caiet frumos este ca o opera de arta pentru ea...il admira mereu, ni-l arata la toti....poate este o refulare asta, nu-mi dau bine seama! N-o opresc fiindca este un hobby pentru ea si isi pune toata inimioara in asta! Problema este ca ii inghite timpul !
mamiemi wrote:

La o sedinta din clasa a doua am rugat-o pe invatatoare sa estimeze cam cat dureaza temele - cam 2 ore. Ok - 4 ore la scoala, 2 ore teme.

Doua ore este estimarea profesorului! In teren, insa, s-ar constata ca nu este asa, prea putini copii reusesc sa fie intr-atat de operativi, s-ar presupune ca au inteles totul in clasa iar acasa este doar o formalitate completarea spatiilor goale din caietele speciale! Ceea ce pentru un profesor este "la mintea cocosului", pentru un copil poate fi "nodul gordian"!
Acum, fiindca a venit vacanta, am o buna oportunitate pentru alte activitati, cum sugera Carmenalina (chiar, tu ce predai copiilor la club?) Aproape in fiecare zi la noi se va face pictura sau alte chestii hand-made....ea chiar are astfel de preocupari....sa vedem ce pot face pentru ceva sportscratch
Lilly of the valley
Scris: Thursday, December 18, 2014 5:45 PM
Avatar
Nivel
Nivel: SMARALD

Inregistrat: 3/23/2007
Mesaje: 12042
Aura, tocmai asta am spus: ca din dorinta ei de a fi perfect, ea pierde timp transcriind caietele. Cauta un cerc de caligrafie daca ii place atat de mult sa scrie si e preocupata atat de mult de aspectul estetic.




mamiemi wrote:
Lily, vad ca si tu treci cu fetita prin dificultati. Pe mine asta ma ucide. Copilul este obligat sa participe la ore si sa fie la discretia unui profesor cum este cea de engleza. Este adevarat ca in viata vor intalni tot felul de oamnei, dar la aceasta varsta nu au capacitatea de a se detasa. Acesta este abuz asupra copilului, un abuz institutional, iar parintii nu pot lua masuri.
...


Dificultati e prea mult spus! Crispat e diferit de stresat. Copiilor le trebuiesc antrenate emotiile si invatati sa-si dozeze efortul si energia conform varstei. Daca vor fi ajutati sa recupereze lipsurile acumulate din neintelegerea materiei, ei prind curaj si nu mai sunt atat de stressati. Competitivitatea e buna, ii obliga sa se depaseasca, dar cand se cade pe panta competitiei se pierde scopul.
Eu nu-mi doresc un copil excelent la scoala, performer, iar dpdv uman sa fie zero. Imi doresc unul normal, civilizat si cu bun simt. Terminarea scolii cu medie mare i-ar putea largi orizontul in ceea ce priveste optiunile viitoare. Nu fac din asta un scop in sine. Participarea activa la ora de engleza de la scoala e ingreunata de prezenta calificativului.
Abuz - chiar nu e cazul. E doar un profesor exigent. Iar cine insista sa aiba copilul in astfel de clase stie cu siguranta la ce expune copilul, mai ales daca poate copilul.
Eu mi-am expus doar parerea referitoare la combaterea stressului scolar.

In ceea ce priveste activitatile copiilor: fara munca nu optii nimic si asta trebuie sa stie de mici. Temele sunt responsabilitatea lor, nu a mea! Eu ii pot doar indruma. Nu am scris niciodata in caietele lor si nu o voi face! Activitati extrascolare au avut amandoi si au facut fata la scoala. Tocmai asta ii spuneam si Aurei, canalizarea eficienta a energiei si antrenarea emotiilor, ar putea fi solutia la problema Patriciei.
De regula fiecare copil isi alege aceste activitati in functie de aptitudini si atunci merg cu drag. Pe ei nu-i extenueaza, mai mult pe noi care trebuie sa-i insotim. Iti spun tot din experienta. Au fost si zile cu 6 ore de antrenament intensiv si ea nu s-a plans decat obiectiv. Si crede-ma, antrenamentele erau intensive, dar entuziasmul era pe masura.
Utilizatori in acelasi subiect
NU poti posta subiecte noi in acest forum.
NU poti raspunde la subiecte in acest forum.
NU poti sterge postari in acest forum.
Nu poti edita postari in acest forum.
Nu poti crea sondaje in acest forum.
Nu poti vota in sondaj in acest forum.