|

 Nivel: RUBIN
Inregistrat: 3/29/2007 Mesaje: 22796
| miriam wrote:A revenit Alina Paula Ana....si mai e si barbat
....Odiseea , Iliada...cred ca are probleme la mansarda... |
Nivel: ALBA CA ZAPADA
Inregistrat: 2/13/2006 Mesaje: 2387
| Am sters ultimele postari care sugerau ca benefice corectiile fizice aplicate minorilor. Am banat si IP-ul, sper sa fie de ajutor. |
 Nivel: Avansat
Inregistrat: 2/3/2008 Mesaje: 1467
| Valoarea reala nu consta in rezultatele scolare. Toti copiii sunt valorosi. Mircea Eliade abia a terminat liceul din cauza matematicii. Scoala romaneasca este axata strict pe performante academice, dar sunt o multime de alte competente prin care copiii pot avea succes in viata. Succesul scolar si succesul in viata nu se prea suprapun. |
 Nivel: Avansat
Inregistrat: 2/3/2008 Mesaje: 1467
| http://www.contributors.ro/editorial/nu-stingeti-lumina-din-copiii-nostri/ |

 Nivel: Senior
Inregistrat: 3/2/2011 Mesaje: 5536
| Multumesc pentru articol....foarte interesant si bun de citit! |

 Nivel: SMARALD
Inregistrat: 3/23/2007 Mesaje: 12042
| Doamna cu care lucra suplimentar fii-mea e plecata in State de vreo luna. Are fata si nepotii acolo. Momentan suntem in plop si se vad urmarile. Fata e din ce in ce mai crispata cand e vorba de matematica, mai ales ca la clasa, invatatoarea trateaza subiectele care se dau la concursurile de admitere la colegiu, exercitii de nivel clasa a IV, programa de olimpiada de matematica. Am primit replica cu vulpea si strugurii, dar in clasa sunt putini copii care inteleg subiectele cu adevarat si asta datorita parintilor, lucrului acasa nicidecum lucrului la clasa. Trei copii lucreaza la tabla, restul copy-paste pe caiete, doar rezolvari, fara enunturi, inchipuiti-va daca se copie gresit. Eu, parinte nebun, chiar daca nu emit pretentii de admitere la acel colegiu trebuie sa caut subiectele, sa le rezolv si explic la nivelul ei de clasa a IIIa. Ca sa nu mai spun ca au avut ca tema la stiinte, un banal portofoliu ... copilul munceste, scrie caligrafic, lipeste fotografii. Tema e expusa in fata clasei, dar incurajare si apreciere pt munca depusa nimic. Cel care a primit laudele si excelentul verbal a fost un copil cu un ppt. Ppt facut de mama, tata, oricine altcineva numai de copil nu. Ei na ca o sa-mi schimb abordarea, daca e nevoie sa fac inca odata scoala, mai fac odata si ppt si copy si paste o sa scrie pe fruntea copilului meu. Andrei, bravo mama! Mai fa portofolii, mai vinde! Asta se vrea, tara lui copy si paste! Doua cuvinte: sunt dezamagita! |

 Nivel: RUBIN
Inregistrat: 3/29/2007 Mesaje: 22796
| Lacramioara ce-ar mai fi de zis? Imi pare rau... |
 Nivel: Maestru
Inregistrat: 3/17/2008 Mesaje: 9649
| Eu sunt si mai dezamagita si stresata de ceea ce citesc, sunt din ce in ce mai convinsa ca voi da copilul la privat, chit ca mananc paine cu ceapa pana termina el scoala. Dar daca la 30 de ani va constata ca nu are cunostinte despre un anumit subiect si va deschide cartea cu placere sa invete de la zero... inseamna ca scoala si-a facut treaba. Nu vreau sa fie doxa de carte, vreau sa invete cu placere si fascinatie, scoala ar trebui sa-i deschida setea pentru cunoastere nu ura fata de tot ce inseamna citit, scris, munca, informare... asta vad la multi copii din jur: sunt SATUI de carte, nu o iubesc. Cu toate ca inclinatia lor naturala este spre explorare si cunoastere, scoala reuseste sa le innabuse aceasta dorinta.. |
 Nivel: Maestru
Inregistrat: 3/17/2008 Mesaje: 9649
| mamiemi wrote:Valoarea reala nu consta in rezultatele scolare. Toti copiii sunt valorosi. Mircea Eliade abia a terminat liceul din cauza matematicii. Scoala romaneasca este axata strict pe performante academice, dar sunt o multime de alte competente prin care copiii pot avea succes in viata. Succesul scolar si succesul in viata nu se prea suprapun.
Perfect de acord. Totul e ca el (copilul) sa nu se considere un esec, un rebut, un ratat din cauza asta. Multi copii ies din scoala cu sentimentul asta, cu increderea in sine facut pres, chiar daca la inceput erau eminenti. Daca nu se aliniaza standardelor de performanta, daca raman independent, creativi, sunt catalogati rapid ca inadaptati si lasati la coada. Cunosc o mama de copil eminent - intrat cu medie f mare la liceu de prestigiu, ajuns rebutul clasei - dar care, in loc sa-si apostrofeze copilul a realizat repede ce se intampla (a ascultat mult, mult ce are de zis copilul) si a zis stop: eu imi cunosc copilul, stiu ce-i poate capul, ii cunosc firea si inclinatiile, voi sunteti imposibili si aveti de pierdut. A schimbat liceul cu unul si mai bun unde, ce sa vezi? E printre primii!!! |

 Nivel: Avansat
Inregistrat: 3/12/2006 Mesaje: 3527
| De acord cu voi, mamiemi si bulibuli! Vreau sa invete de drag, sa fie atrasa de scoala si nu sa se gandeasca cu groaza ca iar trebuie sa merg la scoala, iar teme, iar... Pana acum la noi nu sunt probleme, cu matematica ne chinuim si noi un pic, dar cu rabdare sper sa ajungem unde trebuie. Mi-as dori mai mult, dar daca ea e inclinata spre literatura,arta si alte asemenea eu ce sa fac, sa o fortez ca sa iasa doctor docent in matematica? Eu am facut atatia ani de scoala, unde am tocit pentru fiecare materie in parte si cu ce am ramas? Nici nu am o calificare in domeniul care mi-ar fi placut, nici la celelalte nu sunt as...pacat! Dar asta e sistemul romanesc de invatamant! |

 Nivel: Senior
Inregistrat: 3/2/2011 Mesaje: 5536
| Lilly of the valley wrote: Ca sa nu mai spun ca au avut ca tema la stiinte, un banal portofoliu ... copilul munceste, scrie caligrafic, lipeste fotografii. Tema e expusa in fata clasei, dar incurajare si apreciere pt munca depusa nimic. Cel care a primit laudele si excelentul verbal a fost un copil cu un ppt. Ppt facut de mama, tata, oricine altcineva numai de copil nu. Ei na ca o sa-mi schimb abordarea, daca e nevoie sa fac inca odata scoala, mai fac odata si ppt si copy si paste o sa scrie pe fruntea copilului meu. Andrei, bravo mama! Mai fa portofolii, mai vinde! Asta se vrea, tara lui copy si paste! Doua cuvinte: sunt dezamagita!
Imi amintesc si eu de cate si de cate ori m-am lovit de problema asta! De prea multe ori copiii mei au lucrat cu drag si implicare la diferite proiecte sau portofolii, s-au dus la scoala aproape zburand de bucurie si de satisfactia propriei munci si s-au intors pleostiti, cu coada intre picioare fiindca X sau Y au venit cu lucrari perfecte, evident lucrate de adulti in centre specializate si pentru care au primit nota maxima! Concluzia: conteaza mai mult ce se vede decat ce este! |
|

 Nivel: Avansat
Inregistrat: 3/25/2008 Mesaje: 2187
| Lili, este total anapoda. Adica in loc sa faci ore la scoala si in particular pentru olimpiada, faci pentru olimpiada la scoala si daca vrei ore normale ... faci in particular... Nu se poate face plangere la inspectorat? Pentru ca materia de olimpiada este peste programa de invatamant?
Aura, lucrarile respective nu se sustin? Doar le arati si gata? Asta este sindromul copy paste de care nu vom scapa prea usor.
Culmea e ca am citit de curand un articol in care tocmai elevii cu rezultate extraordinare, e adevarat ca erau in clase mai mari, nu erau multumiti de sistemul de invatare si spuneau ca sunt obositi sa se comporte ca robotii pentru niste note mari care nu le aratau potentialul.
Ma apuca groaza, ca eu sunt abia la inceput...in clasa intai. |
|

 Nivel: Senior
Inregistrat: 3/2/2011 Mesaje: 5536
| zaza_ wrote:
Aura, lucrarile respective nu se sustin? Doar le arati si gata? Asta este sindromul copy paste de care nu vom scapa prea usor.
Nu, doar trebuie aduse si gata ! Cred ca si profesorii s-au obisnuit cu sindromul asta si a intrat in cotidian! Totusi, hai sa mentionez si un caz pozitiv! Abner, cand era in a 12-a, a avut de facut un referat la romana! A dat copy-past-print si l-a dus la scoala! Profesoara nu l-a lasat in pace si s-a tinut de el sa-l invete! De dragul ei, fiindca era foarte de treaba, l-a invatat, cu toate ca el are o aversiune fata de poezie si poeti, in general Surpriza placuta a venit la bac cand subiectul acelui referat s-a potrivit la cerinta examenului si, in consecinta, el l-a stiut! Asa ca iata, mai sunt si profesori care gasesc calea de a canaliza sindromul spre ceva constructiv! |
|

 Nivel: SMARALD
Inregistrat: 3/23/2007 Mesaje: 12042
| Dezamagirea mea e cu atat mai mare cu cat e vorba de un cadru didactic f tanar, pana in 40 de ani. Nu am avut asteptari nerealiste, chiar ma gandeam ca va dezvolta fiecare elev in functie de capacitatile si aptitudinile lor. Dat ca invatamantul romanesc este unul de masa, programa este comuna si obligatorie pt fiecare elev in parte. Nu poti lucra la clasa doar cu 3 elevi, iar restul sa devina copisti, ca asta fac, fara sa inteleaga enuntul exercitiului in intregime. Sunt de acord sa ridice stacheta, dar s-a exagerat si vad multi copii indepartati de matematica, iar fata mea chiar nu mai da randament de frica, spaima ca nu poate fi la fel de buna ca si colegii sai. Si atmosfera s-a deteriorat de la an la an. E ceva gen care pe care, copiii intre ei sunt rautaciosi. "Ha! Am punctaj mai mare ca al tau!!". Parintii vorbesc unii peste altii la sedinta, care sa lucreze si mai mult si mai dificil (fara sa aiba habar de continutul problemelor propuse, doar au meditatori), care sa nu mai lucreze ... Nu ma intelegeti gresit, eu sunt pro performanta, dar nu cu sacrificiul copilului meu, sa fie privat de explicatiile minime teoretice Ea nu e un copil atat de slab, doar ca are nevoie de mai mult ajutor pt a intelege matematica. Modul acesta de abordare nu o avantajeaza, nu o motiveaza. De frustrare si neputinta ajunsesem cateva zile in urma sa-mi suspectez copilul de nepasare si delasare, parca nici calcule elementare nu mai stia. Eu din ce in ce mai nervoasa, ea speriata nu reusea sa-mi spuna ce e cu ea. In acelasi timp, lectura si gramatica o pasioneaza. Compunerile sunt deosebite, vesele, au nota de optimism si energie pozitiva pe care trebuie sa o degaje scrierile unui copil de 10 ani. Iar la romana e forjata maxim, conform metodei, lucram cu cei buni. Ok, dar cu mate ce facem? In Romania evaluarile sunt la matematica si la romana, pana in clasa a VIII au aceeasi pondere la media de admitere. Dupa aceea, la liceu nu mai conteaza.
misha wrote:De acord cu voi, mamiemi si bulibuli! Vreau sa invete de drag, sa fie atrasa de scoala si nu sa se gandeasca cu groaza ca iar trebuie sa merg la scoala, iar teme, iar.....
Exact! S-a pierdut scopul temei: exercitiu pt aplicarea si aprofundarea cunostintelor teoretice. |
|

 Nivel: Senior
Inregistrat: 3/2/2011 Mesaje: 5536
| Lilly of the valley wrote:
Exact! S-a pierdut scopul temei: exercitiu pt aplicarea si aprofundarea cunostintelor teoretice.
Asa este!
Lilly of the valley wrote: Si atmosfera s-a deteriorat de la an la an. E ceva gen care pe care, copiii intre ei sunt rautaciosi. "Ha! Am punctaj mai mare ca al tau!!".
La Simona am avut o invatatoare care abordase sistemul :randul prostilor vs. randul desteptilor! Copiii erau sanctionati deseori cu trecerea de pe un rand pe altul...bine pentru performanta, distructiv pentru caracter! Si rezultatele s-au vazut din plin pana in cl a 8-a! Colectivul era foarte bun ca rezultate scolare, dar sub orice critica in relationarea dintre ei....unul dintre efectele negative ale socializarii. |
|
|