Sisteme educationale alternative
Subiectul anterior · Subiectul urmator
Sunnyday
Scris: Thursday, April 11, 2013 9:02 PM
Avatar
Nivel
Nivel: Membru

Inregistrat: 2/28/2013
Mesaje: 51
Bulibuli, imi cer scuze, nu stiam ca exista o "cerere tip" ca sa adresezi o intrebare. Eu am facut asta doar ca sa arat ca e simplu si ca nu ia mai mult de 5 minute sa faci ceva constructiv. As fi vrut sa fac o comparatie de tipul asta din opiniile parintilor. Dar pentru ca exista cum i-as numi eu "inhibatori conversationali", e greu...

(P.S: pentru niste moderatori, nu sunteti putin cam offtopic, la modul ala destructiv?)

Mihaela, 1,2,3 alea sunt numere de ordine. N-ai facut tabele la scoala? Sunt alese niste criterii de comparatie, credeam ca se inteleg de la sine. Am fost prea subtila? Sa ti le traduc: 1. filozofia pedagogica; 2. metode de educatie; 3.atitudinea pedagogului; 4. rezultate scolare 5.perioada de scolarizare; 6. locatie

Eu as fi vrut, insa, experiente concrete: "da' dom'le, copilul meu si-a descoperit talentul X la Stept by Step", altcineva sa spuna "mai, eu cunosc pe cineva care a fost la Montessori si e cel mai simpatic si cuminte baiat". In nici un caz nu as fi vrut sa vina cineva si sa-mi bage bete-n roate cand eu incerc sa construiesc un topic care nu exista pe forumul asta, care ar fi fost de un real ajutor cuiva interesat.



t-mihaela
Scris: Thursday, April 11, 2013 9:13 PM
Nivel
Nivel: Senior

Inregistrat: 6/20/2008
Mesaje: 5142
Sunnyday wrote:

Mihaela, 1,2,3 alea sunt numere de ordine. N-ai facut tabele la scoala?Sunt alese niste criterii de comparatie, credeam ca se inteleg de la sine. Am fost prea subtila?.


Eu una nu mai raspund la postarile tale , nu meriti efortul.salut
kali
Scris: Thursday, April 11, 2013 9:53 PM
Avatar
Nivel
Nivel: MEMBRU FONDATOR

Inregistrat: 5/27/2006
Mesaje: 14389
Sunnyday wrote:
Da, Kali, pentru ca este mai usor sa fim Gigi Contra decat sa incercam sa facem ceva constructiv, impreuna.


Nu sunt contra. Imi sustin parerea din pagina anterioara.

Sunnyday wrote:
Iar "alternativ" vine de la o alternativa la sistemul educational clasic. Nu le-am denumit eu, asa se numesc ele.


Stiu, nici nu am zis altceva. Doar am preluat.

Sunnyday wrote:
Am cautat mai multe info si am schitat o mini-comparatie, din ceea ce am gasit pe net.


Deci exista info daca le cauti, nu orbecaim chiar asa cum dadeai de inteles in prima postare. Sper si la o concluzie personala, in beneficiul parintilor interesati. Si as fi curioasa pana la urma ce sfat i-ai dat verisoarei tale si ce a ales ea - criterii, concluzii, etc...

bulibuli wrote:
Pai asta trebuia sa postezi de la bun inceput. Daca tot ai studiat problema, zi-ne ce stii tu si mai adaugam si noi cate ceva pe unde si daca putem. Nimeni nu are timp sa stea sa faca tabele si sa adune informatii decat daca e direct interesat de problema. De ex. eu cu diversificarea. Nu am intrat pe forum si am cerut sa-mi faca cineva o schema de diversificare, ci am postat schema mea adunata de pe net si m-am inspirat din meniurile altor mamici care si-au dat cu parerea pe marginea ei. Nu ma astept sa se informeze altul pt mine..


Subscriu.

Sunnyday wrote:
... Eu am facut asta doar ca sa arat ca e simplu si ca nu ia mai mult de 5 minute sa faci ceva constructiv. As fi vrut sa fac o comparatie de tipul asta din opiniile parintilor.


Uite, poti face ceva constructiv in continuare daca doresti. De ex. sa compari opiniile din subiectele deja existente - le bagi in tabel eventual iar daca nu ai suficiente date poti intreba - plus din ce info mai gasesti pe net si sa tragi o concluzie. Sigur, ar fi o concluzie subiectiva - tinand cont si de factorii amintiti anterior, dar daca tot esti pasionata de asta, cei interesati probabil ca-ti vor multumi. Plus ca vei sti si tu ce sa faci cu copilul tau.

Sunnyday wrote:
Eu as fi vrut, insa, experiente concrete: "da' dom'le, copilul meu si-a descoperit talentul X la Stept by Step", altcineva sa spuna "mai, eu cunosc pe cineva care a fost la Montessori si e cel mai simpatic si cuminte baiat". In nici un caz nu as fi vrut sa vina cineva si sa-mi bage bete-n roate cand eu incerc sa construiesc un topic care nu exista pe forumul asta, care ar fi fost de un real ajutor cuiva interesat.


Cineva interesat de toate cele 3 sisteme amintite cu greu gasesti - doar in Bucuresti daca ai de unde alege, ca in rest... am explicat deja ca nu exista. Plus ca eu nu cunosc decat o singura persoana care a ales pentru copilul din dotare scoala step, in rest lumea prefera sistemul clasic - si cele mai bune scoli/invatatori, de altfel, nu agreaza alternativele.

Asadar, pana la urma, ne rezumam la gradi, unde, sa fim seriosi, nimeni nu e atat de riguros in a face o alegere si primeaza mai degraba alti factori decizionali - vezi pg. anterioara.

Apropo de ce spuneai tu cu experientele concrete, ajungem de unde am plecat. Un parinte poate dezvolta un subiect legat numai de una dintre ele si nu are cum sa cunoasca din interior toate detaliile celorlalte 2 - apare, deci, subiectivismul. Iar pentru ce vrei tu, dai search si gasesti topic deja deschis - Step la locul lui, Montessori la locul lui, etc...

Chiar sunt curioasa de implicarea ta pe acest subiect. Personal doar ca info, ca noi am depasit etapa asta, insa pe forum sunt destul parinti cu copiluti mici.

Succes!






aurishta
Scris: Friday, April 12, 2013 8:43 AM
Avatar
Nivel
Nivel: Senior

Inregistrat: 3/2/2011
Mesaje: 5536
Sunnyday wrote:


Eu as fi vrut, insa, experiente concrete: "da' dom'le, copilul meu si-a descoperit talentul X la Stept by Step", altcineva sa spuna "mai, eu cunosc pe cineva care a fost la Montessori si e cel mai simpatic si cuminte baiat".
Nu sistemul face treaba asta, ci parintii! Sistemul poate stimula sau inhiba copilul,dar parintele este responsabil de educatie sau de descoperirea talentelor care,fie vorba intre noi, nu necesita nici o stiinta deosebita.La copilul prescolar este simplu: il vezi ca danseaza dupa orice muzica,este apt pentru dans. Vezi ca ii place sa cante, poti sa il dai la muzica. La scoala se vad se vad si alte talente pe care este simplu sa le observi de unul singur, daca ii merge capul la matematica, daca intelege fizica, daca este bun la compuneri etc. Copiii sunt plini de tot felul de talente findca asa a fost creata fiinta umana, iar noi, parintii, putem avea un rol important in dezvoltarea lor.
Sistemele alternative vizeaza o dezvoltare mai libera a copilului, dar sa nu uitam ca lucram cu "materialul clientului", ceea ce este valabil si la sistemul clasic de invatamant.
Ania
Scris: Friday, April 12, 2013 9:15 AM
Avatar
Nivel
Nivel: Ambasador

Inregistrat: 10/23/2006
Mesaje: 680
Si eu as fii curioasa de aceasta tema , mai ales ca din toamna ne mutam in Timisoara , de moment stam in Pitesti .
In Spania sistemul de educatie era diferit , copiii merg la gradi de la 3 ani si acolo se ocupa serios de ei . Zic serios in modul in care un copil de 3 ani trebuie sa stie sa isi scrie numele , cifrele 1 2 3 si cateva adunari simple atunci cand se termina primul an de gradi . Nu stiu exact cu merg gradinile din tara , noi inca ne informam
Apoi in Spania , exita optiunea pt extra activitatii , de exemplu Samuel era inscris la kajukembu (mai multe discipline imbinate in una cum ar fii artele martiale etc) . Erau mai multe optiunii fotbal , flamenco , majorete , basket etc .
Toate aceste activitati se faceau la gradinita unde mergea sau la una mai apropiata de casa , dar de obicei copiii erau repartizati in apropiere de casa , pt la gradi .

Eu sunt curioasa atat de modelul clasic de gradi cat si de cel alternati .

Deisgur mentionez ca in Spania de incepea la ora 9 si la 14 mergeau acasa . Erau copii care ramaneau la masa acolo dar se platea si apoi dupa masa mergeau la activitate extra .

in tara cum e ? e cineva din timisoara ca sa ma informeze in legatura cu gradinitele din timisoara ?
Adina
Scris: Friday, April 12, 2013 1:14 PM
Avatar
Nivel
Nivel: Ambasador

Inregistrat: 4/19/2012
Mesaje: 684
Eu sunt din Timisoara si intamplator inainte sa plec din tara am predat la o gradinita. Trimite-mi pm cu ce te intereseaza exact si ma straduiesc sa te informez. Imi mai trebuie zona in care va mutati sa vedem ce gradinite sunt in apropiere si o sa-ti dau si ceva numere de telefon
Sunnyday
Scris: Friday, April 12, 2013 4:37 PM
Avatar
Nivel
Nivel: Membru

Inregistrat: 2/28/2013
Mesaje: 51
t-mihaela wrote:


Eu una nu mai raspund la postarile tale , nu meriti efortul.salut


Multumesc.

Kali, nu i-am spus nimic, pentru ca nu stiu decat info foarte putine. Mai incolo, poate am sa-i spun. Nu exista subiecte despre toate sistemele alternative. Sunt 2, despre care am mentionat mai sus, care nu sunt discutate. Intrebarea mea nu se referea doar la cele 3 arhicunoscute, vroiam sa stiu despre cat mai multe.

Mie mi s-ar parea normal ca, atunci cand alegi chiar si gradinita, sa te interesezi atent despre tot ceea ce e pe piata. De la clasic, la alde triburile indiene. Si, dupa, sa alegi ce se potriveste mai bine ideilor tale despre educatie si personalitatii copilului. Nu e doar gradinita, e baza educatiei acolo. Si mai auzi de la unul, mai auzi de la altul, vii si scrii pe forum... :)

Nu e vorba de timp, e vorba de dorinta de informare. Ca am ales eu sa fac tabel e una. Din obisnuinta si oricum nu ia mai mult de 1 minut. Dar cred ca daca ar exista mai multa dorinta de informare, ar fi mai multi parinti care aleg un sistem alternativ decat cel clasic.

Ca de exemplu, inainte sa stiu despre ce-i vorba in Jeni si celalalt, cred ca cel care pune accent pe individualitatea copilului, e cel mai bun, dpdv psihologic. Totusi, ma gandesc ca are sa intervina inadaptarea cand intra pe piata muncii, unde se cer aceleasi rezultate la toti. Asa ca ar trebui sa ma indrept spre altul. Si de ce sa caut in alt topic cand le pot avea pe toate, cap coada, intr-unul singur? :)

kali
Scris: Friday, April 12, 2013 7:52 PM
Avatar
Nivel
Nivel: MEMBRU FONDATOR

Inregistrat: 5/27/2006
Mesaje: 14389
aurishta wrote:
Nu sistemul face treaba asta, ci parintii! Sistemul poate stimula sau inhiba copilul,dar parintele este responsabil de educatie sau de descoperirea talentelor care,fie vorba intre noi, nu necesita nici o stiinta deosebita.La copilul prescolar este simplu: il vezi ca danseaza dupa orice muzica,este apt pentru dans. Vezi ca ii place sa cante, poti sa il dai la muzica. La scoala se vad se vad si alte talente pe care este simplu sa le observi de unul singur, daca ii merge capul la matematica, daca intelege fizica, daca este bun la compuneri etc. Copiii sunt plini de tot felul de talente findca asa a fost creata fiinta umana, iar noi, parintii, putem avea un rol important in dezvoltarea lor.
Sistemele alternative vizeaza o dezvoltare mai libera a copilului, dar sa nu uitam ca lucram cu "materialul clientului", ceea ce este valabil si la sistemul clasic de invatamant.


Mi se pare ca postarea Aurishtei se potriveste foarte bine raspunsului tau - ulterior!!! -. Ar trebui sa acorzi mai multa atentie parerilor avizate, cu atat mai mult cu cat tu vorbesti din carti... adica faci pura teorie.

Sunnyday wrote:
Mie mi s-ar parea normal ca, atunci cand alegi chiar si gradinita, sa te interesezi atent despre tot ceea ce e pe piata. De la clasic, la alde triburile indiene. Si, dupa, sa alegi ce se potriveste mai bine ideilor tale despre educatie si personalitatii copilului. Nu e doar gradinita, e baza educatiei acolo. Si mai auzi de la unul, mai auzi de la altul, vii si scrii pe forum... :)


Haha Baza educatiei? Cum spunea Aurishta mai sus, bazele educatiei se pun in familie si tot acolo se dezvolta. Ca fac ei acolo activitati diverse e una, insa parintele lucreaza in continuare cu copilul si-l canalizeaza in directia pe care-l intereseaza.
Imi pare rau sa te dezamagesc, dar gradi nu e chiar atat de importanta in dezvoltarea copilului - in socializare, da. Sunt unii piticoti care nici nu frecventeaza gradinita si merg direct la scoala, se integreaza si se adapteaza perfect. Sau altii extrem de bolnaviciosi care stau acasa 3/4 din timp si cat despre asta nu au lacune in educatie.

Tot asa, majoritatea parintilor vad in gradinita un ajutor... o alternativa a statului cu bunica/bona, etc... multi nu au ce face cu copilul asa ca-l inscriu la gradi de cartier - sau aproape de serviciu -, la educatoarea X si ala micu' e fericit si bine merci si nu pleaca cu niciun handicap in viata pentru ca maica-sa nu a facut tabele pe forum.
Apoi, de multe ori, programa gradinitei e mult sub achizitiile copilului - sigur ai auzit si tu de copii care citesc inainte de 6-7 ani sau stiu engleza sau, sau, sau... Meritul parintilor, da?

Sunnyday wrote:
Ca de exemplu, inainte sa stiu despre ce-i vorba in Jeni si celalalt, cred ca cel care pune accent pe individualitatea copilului, e cel mai bun, dpdv psihologic. Totusi, ma gandesc ca are sa intervina inadaptarea cand intra pe piata muncii, unde se cer aceleasi rezultate la toti. Asa ca ar trebui sa ma indrept spre altul. Si de ce sa caut in alt topic cand le pot avea pe toate, cap coada, intr-unul singur? :)


Cine-i Jeni si despre ce piata a muncii vorbim? Am sarit de la gradi la job? Cam multe etape lipsa...
Iar apropo de rezultate ( cum sustineai tu ca se cer aceleasi la toti ), se presupune ca indiferent de metoda - alternativa sau nu - ar trebui sa fie aceleasi ( doar si programa e aceeasi ). Mijloacele difera. Asadar?
Sunnyday
Scris: Monday, April 15, 2013 6:37 PM
Avatar
Nivel
Nivel: Membru

Inregistrat: 2/28/2013
Mesaje: 51
Jena, nu Jeni, am gresit eu de la oboseala, imi cer scuze. Am revenit cu detalii asupra lui:

Se bazeaza, pe un plan ritmic în care se succed alternativ patru activitati:

Conversatia
Lucrul
Serbarea
Jocul

Obiective prioritare:

Formarea deprinderilor de baza
Socializarea copiilor
Individualizarea fiecarui subiect
Crearea – modelarea de personalitate

Obiective de referinta:

Sa învete sa se descurce în situatii diverse
Sa se respecte pe sine, pe cei din jur
Sa descopere lumea prin experiente proprii

Elemente ale planului Jena:

Accentul se pune foarte puternic pe viata sociala
Promovarea unei atitudini dinamice, responsabile a respectului fata de cei din jur, a spiritului de initiativa
A spiritului critic fata de membrii comunitatii scolare


:) Tocmai, pentru ca nu vorbesc din carti, stiu ca gradinita are o pondere foarte mare in educatie. Acum, desigur, depinde ce intelege fiecare din educatie, pentru ca, in cazul meu, includ si socializarea si, in general, fiecare aspect al vietii. Invatarea sociala nu consta doar in ceea ce vede in familie un copil, ci si la ceilalti. Si, cum, in majoritatea cazurilor, copiii isi petrec o jumatate din timpul de veghe la gradinita, atunci da, ea are jumatate din insemnatate in educatia lui de la aceasta varsta.
Sunnyday
Scris: Tuesday, April 16, 2013 4:01 PM
Avatar
Nivel
Nivel: Membru

Inregistrat: 2/28/2013
Mesaje: 51
Si despre pedagogia Freinet:

Care este misiunea pedagogiei Freinet?

Sa formam oameni în loc sa fabricam elevi,sa favorizam luarea de cuvânt, sa- i incitam la exprimare libera, sa împartim puterea, sa cooperam, sa facem un jurnal scolar, sa deschidem scoala spre lume, sa facem corespondenta, sa dam un sens muncii, sa organizam actiunea în vederea învatarii, sa adaptam scoala la copilul de azi.

Pedagogia Freinet în România respecta curriculum-ul national si face parte din subsistemul învatamântului alternativ de stat. Aceasta este aplicata în învatamântulprescolar si primar (retea învatamânt alternativ), învatamântul gimnazial si liceal (tehnici Freinet) dar si în activitati extracurriculare (tabara internationala).

Pedagogia Freinet este o pedagogie cooperativa unde copilul-autor are locul sau bine definit si care pune în practica metoda naturala de învatare prin tatonare experimentala. Scoala Freinet este o scoala deschisa spre viata si pentru viata, o scoala unde fiecare este primit, recunoscut, ascultat, respectat.

Principiile pedagogiei Freinet:

Pedagogie centrata pe copil;
Pedagogie a muncii motivate;
Pedagogie personalizata;
Pedagogie a comunicarii si cooperarii.

CasandraE
Scris: Tuesday, April 16, 2013 5:00 PM
Nivel
Nivel: Grupa mica

Inregistrat: 2/17/2012
Mesaje: 205
Multumesc pentru informatii Sunnyday, pana la urma s-a transformat intr-un topic util Clap
TatyKS
Scris: Tuesday, April 16, 2013 6:21 PM
Avatar
Nivel
Nivel: MEMBRU FONDATOR

Inregistrat: 3/1/2006
Mesaje: 7513
Tinand cont ca in liceele pedagogice si in facultatile de profil nu exista sectii care sa pregateasca aceste cadre , sunt curioasa unde se specializeaza educatoarele si pe banii cui? Cred ca ar trebui in tarile de unde vine fiecare sistem ... dar pe ce bani?oare


alimami
Scris: Tuesday, April 16, 2013 6:58 PM
Nivel
Nivel: Avansat

Inregistrat: 11/2/2009
Mesaje: 1847
taty wrote:
Tinand cont ca in liceele pedagogice si in facultatile de profil nu exista sectii care sa pregateasca aceste cadre , sunt curioasa unde se specializeaza educatoarele si pe banii cui? Cred ca ar trebui in tarile de unde vine fiecare sistem ... dar pe ce bani?oare



Din cunostintele mele,exista fel de fel de cursuri de perfectionare.De obicei le platesc institutiile private sau chiar educatoarele-depinde de la caz la caz.Cel putin sistemul Step by Step,care deja e destul de vechi la noi a fost introdus prin trimiterea invatatoarelor la cursuri si apoi punerea in practica.Au mai fost cursuri si pe parcurs,dar nu au fost trimise in tarile respective,ci au venit experti din tarile alea incoace. Sunnyday, in teorie toate aceste sisteme au principii,obiective moderne si tot felul de chestii bazate pe individualitate..etc Problema la noi e practica,e modul in care se aplica aceste teorii in gradinite,scoli sau ce mai sunt. Ceea ce scrie in cartile despre sistemul respectiv nu e neaparat ceea ce gasesti in teren.
TatyKS
Scris: Wednesday, April 17, 2013 7:30 AM
Avatar
Nivel
Nivel: MEMBRU FONDATOR

Inregistrat: 3/1/2006
Mesaje: 7513
alimami wrote:

Din cunostintele mele,exista fel de fel de cursuri de perfectionare.De obicei le platesc institutiile private sau chiar educatoarele-depinde de la caz la caz.Cel putin sistemul Step by Step,care deja e destul de vechi la noi a fost introdus prin trimiterea invatatoarelor la cursuri si apoi punerea in practica.Au mai fost cursuri si pe parcurs,dar nu au fost trimise in tarile respective,ci au venit experti din tarile alea incoace. Sunnyday, in teorie toate aceste sisteme au principii,obiective moderne si tot felul de chestii bazate pe individualitate..etc Problema la noi e practica,e modul in care se aplica aceste teorii in gradinite,scoli sau ce mai sunt. Ceea ce scrie in cartile despre sistemul respectiv nu e neaparat ceea ce gasesti in teren.


Lipsa practicii ,a profesionalismului si prezenta mentalitatii pur romanesti Boredom ... asta e problema noastra!

Eu stiu cum se tin cursurile la noi , cum se finalizeaza ele ... una e sa faci ceva in facultate si una e sa faci un curs platit ... problematica situatie!
Ariel
Scris: Tuesday, April 30, 2013 5:42 AM
Avatar
Nivel
Nivel: Membru

Inregistrat: 3/20/2013
Mesaje: 28
Mai am mult pana sa imi trimit fetita la scoala, insa am urmarit cu interes topicul si se pare ca nu sunt singura, deoarece 7p au publicat si un articol in acest sens, in care vad ca explica diferentele dintre mai multe sisteme alternative, aici. Ma gandeam ca parintii interesati ar putea afla niste info bune de acolo.
Utilizatori in acelasi subiect
NU poti posta subiecte noi in acest forum.
NU poti raspunde la subiecte in acest forum.
NU poti sterge postari in acest forum.
Nu poti edita postari in acest forum.
Nu poti crea sondaje in acest forum.
Nu poti vota in sondaj in acest forum.