Nivel: DIAMANT
Inregistrat: 1/17/2008 Mesaje: 27681
| t-mihaela wrote:Ingeras, inca n-am intrat la jurnal, pe la sfarsitul lui feb o sa ma ocup de el
Multumesc
Acomodare usoara Dariei |
|
Nivel: Senior
Inregistrat: 6/20/2008 Mesaje: 5142
| praslea_cel_voinic wrote:Hmmmmmm Miha, ma pui pe ganduri....Crezi ca si part-time se merita?
Praslica,meseria asta nu se merita oricum tre sa fii nebun ca mine sa investesti in ea Eu insa tot sper sa o practic pe cont propriu ,sa deschis eu businessul meu ...intr-o zi cu soare.Part time se merita pentru noi cu copii mici ca mai iesi din casa, mai ai timp si de copiiii proprii. |
|
Nivel: Avansat
Inregistrat: 6/19/2009 Mesaje: 2349
| Scuze, eu nu am fost clara in intrebare Crezi ca s-ar merita sa il dau pe Alex part-time la M? (full-time e prea costisitor). |
|
Nivel: Senior
Inregistrat: 6/20/2008 Mesaje: 5142
| Pai se merita ca activitatile pe care le descriu eu aici se fac dimineata.Deci prinde grosul sa zic asa si la jumate de pret ca probabil o sa platesti pe jumate de zi .Dupa amiaza, dupa ce se trezesc, stau jumate de ora afara apoi au program de gradinita normala cu craft ,povesti etc dar respectand regulile si principiile M.Eu ii iau pe amandoi cu mine ca n-am incotro ca plec dimineata si vin seara,ma duc la dracu'n praznic in nord Makham .Indata ce-l aduc pe taica-meu o s-o trimit pe Daria la public din nou ca sincer nu-mi permit doi copii in M. nici macar cu reducerea care mi-o da scoala.Doua luni o sa muncesc cam moaca Deci sa revin la intrebare...eu zic ca merita.Dar sa ai grija sa aiba 2 educatoare acreditate MACTE si o asistant ca se mai practica doua assistant si o educatoare sau 0 educatoare si 3 assistant. |
|
Nivel: Avansat
Inregistrat: 6/19/2009 Mesaje: 2349
| Miha, multumesc Nu e jumatate de pretz... Vine tatal tau, cred ca Diana se bucura... |
|
Nivel: Guest
Inregistrat: 2/12/2006 Mesaje: 14
| Mihaela, foarte interesante informatiile. Si eu sunt la inceputul descoperirilor, intamplator am dat peste niste materiale Montessori si am citit avida cat am putut. Eu am doi pitici, unul de 3 ani jumate si inca unul de 7 luni, cu cel mare am inceput sa fac cateva activitati inspirate de Montessori si vad ca lui ii place. Nu am pretentia ca stiu mare lucru deocamdata, incerc sa aprofundez - macar pentru cultura mea generala si sa aplic ce s-o putea...
Am insa niste nelamuriri, daca ai putea sa ma ajuti sa inteleg ti-as ramane recunoscatoare:
1.- am vazut ca Montessori spune ca "jucariile"/materialele se folosesc exclusiv in scopul pentru care au fost concepute, cu alte cuvinte copilul trebuie sa se joace asa cum i se arata (de ex., la exercitiul acela cu carligele, trebuie sa apuce carligul cu cele 3 degete). Cum procedezi daca totusi copilul, desi i-ai aratat cum ar trebui sa faca, el se joaca in legea lui cu materialele (apuca carligele cu doua degete, nu cu 3 sau in loc sa puna pietricelele cu lingura, de ex, el le ia cu mana, sau in loc sa puna cate una, baga tot pumnul si le muta pe toate, etc.). Care ar fi abordarea? Nu poti nici sa-l opresti brutal, nici calm, nu-l poti nici "pedepsi", si nici macar nu poti gasi o explicatie plauzibila pt copil pentru care el trebuie sa faca asa si nu altfel.
2. - tot legat de prima nelamurire: oare copiii, fiind directionati sa foloseasca materialele doar intr-un singur scop, nu pierd cumva din partea de creativitate? ca viata de zi cu zi ne arata ca uneori trebuie sa gasim solutii neconventionale la problemele obisnuite (de ex, sa folosesti o galeata intoarsa pe post de scaun/scara daca trebuie sa ajungi undeva, etc). Si totusi, ce faci daca din betele alea folosite in matematica el isi face sabii, de ex? Cum ii explici lui ca alea nu-s jucarii sa se joace cu ele?
3- oare faptul ca Montessori pune accent mare pe ordine (copiii duc jucariile la locul lor mereu, toate sunt riguros aranjate, etc.) nu dezvolta mai tarziu obsesii?
Si ma rog, ar mai fi o gramada de intrebari legate de lucrurile pe care eu nu mi le explic inca, poate ca pe masura ce citesc imi mai inlaturi din necunoscute.
|
|
Nivel: Guest
Inregistrat: 2/12/2006 Mesaje: 14
| byli wrote:am primit si eu azi o carte MINTEA ABSORBANTA,de Maria Montessori,tradusa de Marcel Capraru,ff interesanta!
buna unde ai gasit cartea? ma intereseaza si pe mine. multumesc
|
|
Nivel: Senior
Inregistrat: 6/20/2008 Mesaje: 5142
| Iuna, materialele de mai sus sunt concepute sa dezvolte anumite deprinderi motrice de baza.Creativitatea are si ea locul ei in program dar nu folosind materiale destinate altui scop.Insa e imposibil sa sa opresti un copil creativ, o sa vezi carligele alea asezate pe culori de multe ori fetele le aseaza unul roz unul albastru sau margelele ajung la gatul lor si te intreaba daca le sta bine ca si mami are la fel si daca le lasi iti toaca o poveste de o jumate de ora Ideea e sa directionezi activitatea in as afel sa-si atinga scopul.Scopul unei lectii de motricitate e intarirea musculaturii fine a mainii si nu creativitatea.Si la lectiile clasice cand faci planul de lectie urmaresti niste obiective ,scopuri si cauti sa le indeplinesti.Referitor castronelele cu fasole ,da ,se intampla des mai ales cu copiii noi sa o ia pe scurtatura, sa bage mana in castron sa le treaca mai repede dintr-o parte in alta dar asta nu e ca greseste ci ca e smekerutz si stie cum sa faca treaba mai repede .Deci practic cand vezi asa ceva il lasi sa termine sa puna tava de lucru la loc si cu prima ocazie il iei de-oparte si-i faci prezentarea din nou.Apropo de poruncile de mai sus, "Fii neobosit in a face prezentari ..." Despre obsesii ...s-ar putea ca copilul devenind adult sa fie mai ordonat decat altii ,ca e rau sau bine e de discutat, obsesii mi-e greu sa cred ca se dezvolta pentru ca copilul alege singur si cu placere sa fie ordonat ,nu-l forteaza nimeni doar mediul il inspira .Dar deh, fiecare avem piticii nostri si n-am invatat la Montessori.Eu mi-as fi dorit sa am obsesia ordinii pentru ca sunt foarte dezordonata si haosul din jurul meu se reflecta si in viata mea ,nu vreau sa-ti spun ce am pe birou acum: o perie de par, un ac de siguranta , o crema de bebelusi, un foarfec de unde o mai fi aparut si ala ,o scobitoare,niste ate de tricotat si lista mai poate continua Mai astept nelamuriri sau lucruri care par ciudate sa le disecam aici
|
|
Nivel: Guest
Inregistrat: 2/12/2006 Mesaje: 14
| Mihaela, multumesc mult pt raspuns .
o singura observatie, la aia cu obsesia . nici eu nu-s prea ordonata, dar sunt ok cu mine, adica nu suport nici sa stau in dezordine, dar nici nu ma umplu de nervi daca vad o scama pe jos. din pacate am cunoscut si persoane care stau cate 15 min. sa aseze cartile pe birou colt la colt, sa cerceteze covorul si sa nu gaseasca niciun intrus de fir de par, etc, astea mi se par deja obsesii. de-aia am zis eu...plus ca parca Dolto zicea ca pana la o varsta e imposibil si nenatural sa ceri copilului sa-si faca ordine, ca pt el nu exista notiunea asta, el tb sa aiba mereu la indemnana jucariile.
acum, fiecare cu teoria lui...
revin, ma solicita picii.
|
|
Nivel: Guest
Inregistrat: 2/12/2006 Mesaje: 14
| inca una: oare copiii de acum 100 de ani mai seamana cu copiii din ziua de azi? adica teoria Montessori s-a mai adaptat si ea de un secol incoace? mie mi se pare ca copiii zilelor noastre sunt mult mai sensibili, traiesc intr-un mediu stresant, parintii lor sunt mai stresati, ispitele sunt altele, dorintele cred ca sunt altele. nu mai zic, modelele in viata sunt cu totul altele.
insa da, sunt de acord ca unele lucruri sunt general valabile. pe un alt forum, cu mamici de seama baiatului meu cel mare - deci 3 ani jumate - sunt copii care deja scriu si citesc.totul a venit spontan, nimeni nu a stat cu ei sa-si propuna sa-i invete. si ordinea a fost asta: intai scris, apoi citit. asa cum a zis Montessori. (al meu nu e din categoria asta, e mai haiduc de felul lui )
|
|
Nivel: Senior
Inregistrat: 6/20/2008 Mesaje: 5142
| Poate asta e fantastic in educatia de tip M. ca a fost conceputa acum 100 de ani si inca functioneaza.Dar sa stii ca a avut suisuri si coborasuri, o vreme a fost aproape uitata scolile inchise am uitat exact perioada o sa caut.Acum e in perioada ei de gratie cel putin in America de N e destul de cautata .MM a fosr oricum ca orice geniu inaintea epocii ei, intr-o epoca in care scolile gemeau de pedepse corporale ea spune "nu" oricarui fel de pedeapsa sau mai bine spus redefineste notiunea de "pedeapsa"...asta e doar un exemplu. Copiii sensibili sunt protejati mai bine ca oriunde ca intr-o clasa M. pentru ca este tratat dupa propriile puteri nu-l impinge nimeni sa faca ce nu e potrivit cu natura lui si are tot timpul sa faca un lucru ca nimeni nu se grabeste, nici macar competitia cu altii, dupa cum am mai spus nu acceptam competitia. Ma bucur sa aud de copii care invata spontam sa citeasca ,exact ce vroia M.M sa ne explice ,ca invatarea vine din interior daca copilul este expus mediului adecvat.De asta noi nu predam ci ghidam.Nici copiii mei nu se dau in vant dupa citit si scris, in nici un caz ghidati de natura lor ca natura lor mai degraba ii trimite afara la joaca |
|
Nivel: Guest
Inregistrat: 2/12/2006 Mesaje: 14
| t-mihaela wrote:Mi-ar place si mie s ao citesc in romaneste ,sunt sigura ca ar avea mai mult iteles si mai placuta lectura, daca o gasesc o s-o cumpar si eu
Mihaela, Sunt Marcel Capraru, cel care a tradus Mintea absorbanta si a organizat primul curs de instruire in Montessori in Romania(1998-2000). Multumesc pt informatiile pe care le oferi aici. Te rog sa-mi trimiti adresa postala pe mkpraru@yahoo.com pentru a-ti expedia cartea. In curand va aparea si SECRETUL COPILARIEI! |
|
Nivel: Guest
Inregistrat: 2/12/2006 Mesaje: 14
| Iuna wrote:inca una: oare copiii de acum 100 de ani mai seamana cu copiii din ziua de azi? adica teoria Montessori s-a mai adaptat si ea de un secol incoace? mie mi se pare ca copiii zilelor noastre sunt mult mai sensibili, traiesc intr-un mediu stresant, parintii lor sunt mai stresati, ispitele sunt altele, dorintele cred ca sunt altele. nu mai zic, modelele in viata sunt cu totul altele. insa da, sunt de acord ca unele lucruri sunt general valabile. pe un alt forum, cu mamici de seama baiatului meu cel mare - deci 3 ani jumate - sunt copii care deja scriu si citesc.totul a venit spontan, nimeni nu a stat cu ei sa-si propuna sa-i invete. si ordinea a fost asta: intai scris, apoi citit. asa cum a zis Montessori. (al meu nu e din categoria asta, e mai haiduc de felul lui )
Iuna, copiii de acum 100 de ani erau la fel de sensibili ca si cei din ziua de azi. Mediul era altfel. Sa facem un experiment spiritual: imagineaza-ti ca infiezi un copil de o luna dintr-un trib primitiv(considerat a fi in urma cu 5000 de ani fata de civilizatia contemporana) din Amazonia, care creste in familia ta alaturi de copiii tai. La varsta de 10 ani, crezi ca se va comporta ca un primitiv? Ca va fi mai putin sensibil? ca va fi mai putin dezvoltat intelectual? Te asigur ca va fi un roman get-beget. Toate neintelegerile pleaca de la o prejudecata uriasa a adultilor: aceea ca adultii ii fac pe copii, ii formeaza si ii cresc. M. Montessori afirma clar: copilul e cel care creaza adultul! Copilul are legea de a crea un adult precum cei din timpul si spatiul sau istoric. Nici macar din pdv biologic adultii nu fac/creaza/formeaza copii. Ei fac cu totul altceva! dupa ce au facut acel ceva, totul isi urmeaza cursul dupa legile naturii sau ale lui D-zeu. Adultii trebuie sa aiba grija doar de mediu( pantec), sa nu fie lovituri, toxine, iradieri, stres al mamei, etc. Ei nu fac astazi mana stanga, maine nasucul, s.a.m.d. trebuie doar sa astepte minunea, care , la nastere, e un 'embrion spiritual' care se dezvolta dupa legile lui, universale, adica apartin tuturor progeniturilor umane din toate timpurile si de oriunde pe aceasta planeta. Iar 'pantecul' pentru acest 'embrion spiritual' e mediul inconjurator. De aceea tb sa avem grija de acesta, sa aiba caracteristicile uterului, fara toxine spirituale, psihologice, relationale, sociale, etc. Un asemenea mediu este oferit de educatia Montessori pe care o prezinta Mihaela. |
|
Nivel: Avansat
Inregistrat: 1/5/2009 Mesaje: 1230
| d-le capraru am putea face si noi comanda de carti ?mihaela eu citesc tot ce tu ai scris si cred ca ar fi minunat daca am putea aplica noi cu copiii nostri |
|
Nivel: Guest
Inregistrat: 2/12/2006 Mesaje: 14
| cu siguranta nu sunt mari diferente intre copiii acelaiasi epoci sau intre copiii care traiesc in acelasi mediu. insa mie mi se pare ca din ce in ce mai mult apar diferente intre generatii, copiii de acum sunt mai receptivi, mai sensibili, mai hotarati, parca stiu a priori ce au de facut. lucrul acesta mi-a fost confirmat si de mai multe educatoare care mi-au spus ca "generatia de acum e cu totul altfel decat erau generatiile de acum 15-20 de ani". e drept insa ca astfel de observatii nu au certitudinea de a fi 100% obiective.
eu nu lucrez in domeniul educativ-pedagogic, informatiile pe care le-am aflat si pe care le caut in continuare sunt strict pentru nevoia de a-mi crea o relatie cat mai ok cu copilul meu, foarte "demanding" inca de cand s-a nascut.
nu am reusit insa sa aflu prea multe despre ce spune MM cu privire la perioada 0-3 ani. exista undeva o carte/ un site unde as putea gasi mai multe informatii?
Dl. Capraru, ne puteti spune in 2-3 cuvinte ce trateaza cartea Mintea Absorbanta? N-am gasit pe nicaieri un review al acestei carti, desi am cautat. In principiu ma intereseaza si pe mine cartea sa o cumpar, poate ne puteti da mai multe detalii.
|
|
|