Nivel: RUBIN
Inregistrat: 3/29/2007 Mesaje: 22799
| Multumesc, de raspuns, Mihaela.Mi se pare tot mai interesant tot ce se face intr-o astfel de gradinita.Eu ma tot miram de ce fiica-mea nu reactioneaza cand ii spun sa faca ceva folosind o voce normala , in schimb daca ridic un pic vocea executa de urgenta.Am inteles dupa ce am vazut cum e atat la gradinita, cat si la scoala:toata lumea urla de la elevi la maetra si invers. Cred ca daca ar intra parintii intr-o gradinita care foloseste sistemul MM a crede ca nu este nici un copil, obisnuiti fiind cu galagia de aici. |
|
Nivel: DIAMANT
Inregistrat: 12/17/2007 Mesaje: 25891
| Miha,chiar daca nu prea apuc sa scriu sa stii ca sunt cu ochii pe acest subiect!E fascinant il citesc bobita cu bobita!Nu am auzit despre acest sistem si e total diferit de ceea ce se intampla la noi!Eu te mai astept cu noutati! |
|
Nivel: Senior
Inregistrat: 6/20/2008 Mesaje: 5142
| Continui cu alte activitati din aria "Viata practica"tot referitoare la deprinderi motrice
transferul cu pipeta -din pahar in pahar
-din pahar in puncte fixe aici nu am poza da practic copilul va lua cu pipeta un strop si-l va pune intr-un puncte stabilite )
stoarcerea unui burete Pe tava de lucru avem doua vase copilul va scufunda buretele in vasul cu apa si-l va stoarce in vasul gol.Se va face miscari de rotatie a incheieturii mainii iar lichidul va fi transferat intotdeauna de la stanga la dreapta .Orice transfer in M. se face de la stanga la dreapta.
folosirea mixerului manual(nu mecanic, nu elecrtic,ne intereseaza motricitatea mainii si nu sa facem spuma)Castronel cu apa, doua picaturi de sapun ,copilul va face spuma cu mixerul
lacate si chei
Copilul va incerca sa deshida lacatele pe rand cu cheita potrivita, vor fi mai multe kei decat lacate.
suruburi si piulite
surubarea desurubarea obiectelor foarte mici E o activitate foarte placuta mai ales de fete din pacate nu am imagine.Se foloseste o cutie plina cu lantisoare, cercei, margele cu inchizatori diferite.Copilul trebuie sa deschida acele minuscule inchizatori.
lipirea Activitati de lipire a hartiei ,se fac si la gradinitele clasice
taierea dupa contur aici am exeplu cu taierea dupa contur si lipire
mortar and pestlesa-mi spuneti voi cum se keama kestia asta ca nu mai stiu ,noi pisam usturoil acasa in ea aici exemplul este combinat cu "spunning"-luarea cu lingura
perforarea unei forme Iar nu am poza, practic copilul primeste o foaie cu o forma desenata ( o inima) si el trebuie sa perforeze cu i scobitoare pe contur pana inima se detaseaza cu usurinta de restul foii.
batutul cuielor la noi aceasta act e interzisa dar in unele scoli e permisa de pinde de jurisdictie.Copilul lucreaza cu cuie si ciocanel ,toate reale
|
|
Nivel: Senior
Inregistrat: 6/20/2008 Mesaje: 5142
| Am terminat cu activitatile motrice din aria "Viata practica" o sa continui cu activitatile -grija pentru sine -grija pentru mediu ( sala de clasa)
Vreau sa mentionez ca ce scriu eu aici e pentru a intelege cat de cat ce se face intr-o scoala Montessori.Sunt exemple si cateva concepte de baza ,de aici si pana la a preda Montessori e cale foarte lunga.Puteti face cu copiii acasa aceste activitati sunt placute si antrenante.Pentru cine vrea sa aprofundeze metoda si poate intr-o zi s ao practice o sa public cursurile originale la "jurnal" din pacate in engleza .Deasemenea sunt valabile si pentru educatorii montessori care vor sa vada cum se preda metoda in alte parti de lume.Nu stiu daca exista cursurile in romaneste stiu ca d-nul Capraru a luat sub aripa lui o fundatie de training pentru educatori montessori( sper sa fi inteles bine), poate a scos si metodologia in romaneste ca altfel nu vad cum sa faca training cu personalul...eu nu stiu, tot ce pot oferi evarianta in engleza . |
|
Nivel: Avansat
Inregistrat: 8/11/2010 Mesaje: 2334
| Miha, jurnalul la care le vei publica e public sau voi avea nevoie de aprobare? Ma intereseaza cursurile, nu ma deranjeaza ca sunt in engleza. Multam |
|
Nivel: Maestru
Inregistrat: 3/17/2008 Mesaje: 9649
| mihaela, mojar si pistil (ala de facut usturoiul, de mai sus) |
|
Nivel: Senior
Inregistrat: 6/20/2008 Mesaje: 5142
| Buli, mersi mult, asa este mi-amintesc acum de la chimie ,mojar si pistil Mikaela, va dau eu accept la jurnal zilele astea .Cand termin primul curs o sa-l pun acolo,asta pe la sfarsitul lui februarie. |
|
Nivel: SMARALD
Inregistrat: 8/10/2007 Mesaje: 13449
| Eheeee,cate voi face si eu de la tine,.... Sotul meu zicea ca mai am un pic si apoi imi voi pune in aplicare ideile,...cu copiii,....cand voi fi titulara,atunci a,m si eu ceva drepturi,deja am adoptat cateva idei si le voi face pe tura mea. Pt.mine sunt foarte importante aceste idei,....multumesc din suflet! |
|
Nivel: Avansat
Inregistrat: 1/5/2009 Mesaje: 1230
| citesc,citesc ....foarte practic si important pt copii mihaela |
|
Nivel: Senior
Inregistrat: 6/20/2008 Mesaje: 5142
| Cele 12 porunci ale educatorului Montessori
1)Take meticuluous and constant care of the environment (ai grija de mediu in mod constant si meticulos) Pruncile se refera la profesor si sala de clasa si copii,deci ai grija ca totul sa fie curat si asezat in locul potrivit,o clasa dezordonata si plina de lucruri care nu aduc nici un folos invatarii sau dezvoltarii,nu are cum sa inspire copilul , in asemenea mediu copilul nu ti se va dezvalui
2)Show the child where everithing belongs,show clearly and precisely the use of the material and stop firmely any misuse with mild words and loving presence (Arata copilului unde fiecare lucru este,arata-i clar si cu precizie cum se foloseste materialul si opreste orice folosire neadecvata a acestuia cu cuvinte calde si atitudine iubitoare.) In educatia M. nu lasam copiii sa foloseasca materialul la altceva decat este destinat.de exemplu activitatea " inchiderea-deschiderea obiectelor mici"adica incuietori de cercei , lantisoare, coliere e destinata dezvoltarii motricitatii .Fetitele mai ales vor lua bijuteriile sa le poarte , vor "pierde timpul " cu jocuri de rol .Trebuie sa reamintim copilului care e scopul acelei activitati fara miscari bruste sau nepoliticoase, la urma urmei sunt copii .Si mai ales la aceasta activitate tre s aurmarim sa nu ramanem fara material ca fetitele pun bratarile la mana ,uita de ele si acestea ajung acasa unde se pierd.
3)Be active when you put the child in constructive relationship with the environment'be seemingly passive when the contact is established (Fii activ cand il pui pe copil in relatie cu sala de clasa ,fiiaparent pasiv dupa ce contactul s-a stabilit) Fiecare copil nou cand vine in clasa este purtat prin toate sectoarele,ii sunt prezentate anumite materiale specifice varstei lui si apoi educatorul incet incet se retrage si-l lasa pe copil sa exploreze mai departe.
4)Observe the child constantly in order to notice the one who needs support (Observa copilii constant ca sa depistezi pe cel care are nevoie de ajutor) Poate vi s-a intamplat ca educatori sa vedeti ca a trecut ziua si in graba sa terminati 'cota pe acea zi" nu ati luat 10 minute pauza doar pentru observare,timp in care nu faceti nimic decat observati.Observarea are rolul de a privi copilul si a nota eventuale noutati despre comportamentul lui.
5)Be ever ready to answer a call of a child who needs your help (Fii pregatit intotdeauna sa raspunzi unui copil care-ti cere ajutorul) Fii alert , educatorul M. este caracterizat printr-o aparenta pasivitate,el vorbeste putin ,face economie in miscari ,dar e alert mereu la eventuale cereri de ajutor, sa asigure copilul ca nu e singur ,ca e sustinut si urmarit.
6)Listen and respond when asked to (Asculta si raspunde cad esti solicitat s ao faci) Cu alte cuvinte nu fi cicalitor, nu repeta la nesfarsit o idee ,abtine-te sa vorbesti daca nu esti intrebat sau sa dai ajutor cand nu-ti este cerut.Educatorul M. se apleaca el dupa copil si nu copilul dupa educator.
7)Respect the one who works without interrupting him or questionning him (Respecta-l pe cel care munceste fara sa-l intrerupi sau intrebi ) Unui copil ii poate lua 10 minute sa-si incheie o activitate sau 20 iar tu trebuie sa-l lasi atat timp cat are nevoie.Sau sa nu intrerupi copilulcu sfaturile tale cand e in mijlocul unuei incercari ,vor ruina tot efortul lui de pana atunci.
8)Respect the one who makes mistakes by not correcting him directly.As soon as he can ,allow him to discover his mistakes and discover by himself. Respecta pe cel care face greseli ,nu-l corecta direct.Indata ce are ocazia ,lasa-l sa vada singur greseala si sa se corecteze singur.) M.M a introdus conceptul de "controlul grselii",e ceea ce ii las copilului sa vada ca a gresit de unul singur si il ajuta sa se corecteze.E inutil sa-i tot repeti unui copil ca a varsat apa, vede si el singur ,mai bine ar fi sa-i arati unde este prosopul sa faca curete dupa accident .
9)Respect the one who is resting or who is observing the one who is working or who is pondering over what he himself has done or will do'don't disturb him and don't force him to another forms of activity Respecta-l pe cel care se odihneste sau observa pe cei ce lucreazasau pe cel care sta si mediteaza asupra ceea ce a facut sau ce va face.Nu-l deranja si nu-l forta spre alte activitati.
Mie personal imi place mult regula asta, uneori vezi copilul ca sta nemiscat si se gandeste ,tu nu ai habar ce artificii,ce reactii se intampla in creierul acela crud,cum incearca el sa puna gramada fapte, date, impresii si tronc vii cu autoritatea:"Ionica fa cutare, nu visa cai verzi pe pereti".dar Ionica muncea din greu in tacere sa gaseasca sensul a ceea ce-i invada simturile in acel moment.Sau alt exemplu care m-a marcat ca dascal,un copil(in Ro) care un semestru intreg nu a vorbit decat doua cel mult trei cuvinte.Medicul il declara normal si capabil, parintii la fel.Eu, putin reticenta.La serbarea de Craciun acel copil stia pe de rost toate cantecele si toate poeziile celorlalti copii ,le soptea versurile cand acestia se incurcau.Deci ce a facut acel copil tot semestrul:a abservat.a observat pe altii, pe sine ,mediul sau ,le-a pus in ordine si cand i-a venit timpul mi s-a dezvaluit in splendoarea lui de copil inteligent ce era .
10)Be untiring in repeating presentations to one whohas refused them earlier,to one who has not learned how to do it and to the one who has not yet overcome imperfections (Fii neobosit in a repeta prezentarile celui care le-a refuzat anterior,celui care nu a invatat cum sa lucreze sau celui care nu a reusit sa-si depaseasca imperfectiunile.) Prezentarile acestea sunt lectiile in M. adica prezentarea activitatii, cum sa foloseasca anume material.Unii copii invata imediat altii au nevoie de mai multe prezentari.Nu-l ajuta facand activitatea cu mana ta sau intrerupandu-l in timp ce lucreaza.Observa copilul ,noteaza imperfectiunile si cand ai ocazia fa-i o prezentare noua punand accent pe imperfectiunile observate de tine .
11)Make your presence felt ready to the one who is searching and be invissible to the one who has found (Fa-ti simtita prezenta pentru cel ce cauta si fa-te invizibil pentru cel ce a gasit) Fii alaturi de copil in cautarile lui ,asigura-l ca esti langa el gata sa-l indrumi.Pe copiii care si-au gasit ocupatii si activitati lasa-i sa exploreze.aceasta regula in alte cuvinte e cumva regasita si mai sus,la 6)
12)Reveal the best of yourself to the one who has completed his work through his own effort,give him silently and spiritually your approval. Arata ce ai mai bun pentru cel care a terminat lucrarea prin propriile puteri,da-i in tacere ,spiritual aprobarea ta. Aici e o referire la " recompensa si pedeapsa" ,copilul care a amuncit singur va primi recompensa zambetul tau si satisfactia propriei munci si atat.Nu bulina rosie , nu makere in calendar .Multumirea prin efortul propriu va lua treptat un loc importantin viata sa .Deasemenea afirmatii ca "Bravo, sunt mandru de tine" sunt total interzise.Copilul nu munceste sa te faca pe tine mandru sau nu si daca nu reuseste o munca el va traduce prin analogie ca nu merita sa fii mandru de el.
|
|
Nivel: SMARALD
Inregistrat: 8/10/2007 Mesaje: 13449
| Citesc,citesc si bag la cap,... Super informatii ne dai,Mihaela |
|
Nivel: Senior
Inregistrat: 6/20/2008 Mesaje: 5142
| Am scris si ultimele doua reguli.Traducerea e cam schiopa ca de teama sa nu induc in eroare am facut si traducere cuvant cu cuvant. |
|
Nivel: DIAMANT
Inregistrat: 1/17/2008 Mesaje: 27681
| Mihaela,te rog sa ma adaugi si pe mine la jurnal
12)Reveal the best of yourself to the one who has completed his work through his own effort,give him silently and spiritually your approval. Arata ce ai mai bun pentru cel care a terminat lucrarea prin propriile puteri,da-i in tacere ,spiritual aprobarea ta. Aici e o referire la " recompensa si pedeapsa" ,copilul care a amuncit singur va primi recompensa zambetul tau si satisfactia propriei munci si atat.Nu bulina rosie , nu makere in calendar .Multumirea prin efortul propriu va lua treptat un loc importantin viata sa .Deasemenea afirmatii ca "Bravo, sunt mandru de tine" sunt total interzise.Copilul nu munceste sa te faca pe tine mandru sau nu si daca nu reuseste o munca el va traduce prin analogie ca nu merita sa fii mandru de el.
Am observat aceasta satisfactie la cativa copilasi.Dar sunt si cei care vor sa fie laudati,vor stikere cu zambete, ca sa fie incurajati. |
|
Nivel: Senior
Inregistrat: 6/20/2008 Mesaje: 5142
| Daria merge acum la Scoala publica de luni o iau cu mine(ca sa-mi las tot salariul la scoala ,la sfarsit de luna fluier cu mainile in buzunare,rade Kaze de mine si face misto cu orice ocazie ) .Ea cand vine de la scoala prima grija o are sa numere cate sau daca are stickere in calendar.Cand nu primeste sticker ma terorizeaza cu intrebarile"de ce nu a primit,oare a fost rea,oare nu a stiut stiu eu ce materie,totul se indreapta spre ea, ea e vinovata.I-am spus ca educatoarea tre s amai cumpere stickere ,nu i-au ajuns si gata Un nenorocit de sticker in loc sa ajute mai rau face Diana cand era mica avea colectie de buline rosii pe perdea ,aia era mandria casei.
Ingeras, inca n-am intrat la jurnal, pe la sfarsitul lui feb o sa ma ocup de el |
|
Nivel: Avansat
Inregistrat: 6/19/2009 Mesaje: 2349
| Hmmmmmm Miha, ma pui pe ganduri....Crezi ca si part-time se merita? |
|
|