Nivel: Senior
Inregistrat: 6/20/2008 Mesaje: 5142
| Shirel, "lumear reala" nu e un soc pentru copil pentru ca el traieste in ea .Dupa programul de la gradi merge cu mama la mall si se joaca acasa cu jucarii Fisher Price si coloreaza cartoon cu Spiderman sau joaca cine stie ce minuni pe calculator.Copilul nu e inchis intr-un glob de sticla.Insa marele avantaj pe care il are este ca are zilnic contact cu simplitatea .Cati dintre copiii nostri s-au jucat cu simple cuburi din lemn sau au cautat bile colorate in castroane cu orez.Deci ce ofera programul Montessori e o oaza de simplitate, armonie si inteligenta in lumea asta moderna care merge cu viteza luminii spre ...stiti voi, autodistrugere .Plus alt mare avantaj e ca orice actiune a lui e autocorectata.Nu-i spune nimeni ca a gresit,nu-l cearata apostrofeaza, nu exista ton ridicat in acel mediu ,se vorbeste aproape in soapta.( o sa va vorbesc si despre acest aspect,"The Silence"e un alt capitol).Deci , da orice copil e croit perfect sa accepte o astfel de educatie insa nu orice parinte . INtr-adevar sistemul Montessori nu e panaceu universal, nu rezolva problemele societatii sau ale copilului.Multi factori contribuie la construirea personalitatii copilului ,educatia e doar un factor |
|
Nivel: DIAMANT
Inregistrat: 1/17/2008 Mesaje: 27681
| De acord Mihaela Am observat la Nursery la Madalina,au o camaruta numita "silence room"in aceea camera fiecare copilas se joaca fara sa strige,copii stiu ca in aceea camera se citesc povesti,se inventeaza povestile lor... De asemenea ma surprins faptul ca fiecare copilas isi strange jucariile cu care sa jucat....iar afara in playgroup li se permite sa strige,vorbeasca tare... |
|
Nivel: Senior
Inregistrat: 6/20/2008 Mesaje: 5142
| Ma bucur ca si alte gradinite au implementat "the silence."As fi vrut sa stiu de magia linistii cand eram in Ro si aveam decibelii ridicati la mnaxim in grupa mea si nu stiam cum sa ii mai cobor nitel.Ajungeam acasa terminata psihic probabil copiii saracii erau mai terminati decat mine.Diseara vin cu detalii despre prima zi de scoala si descrierea catorva activitati din aria "practical life"( viata de zi cu zi) |
|
Nivel: SMARALD
Inregistrat: 8/10/2007 Mesaje: 13449
| t-mihaela wrote:Ma bucur ca si alte gradinite au implementat " the silence."As fi vrut sa stiu de magia linistii cand eram in Ro si aveam decibelii ridicati la mnaxim in grupa mea si nu stiam cum sa ii mai cobor nitel.Ajungeam acasa terminata psihic probabil copiii saracii erau mai terminati decat mine.Diseara vin cu detalii despre prima zi de scoala si descrierea catorva activitati din aria " practical life"( viata de zi cu zi) Asa vin eu acasa,Mihaela,... Astazi,de ex.am avut 4 care mi-au urlat dupa ce au stat acas de la Craciun,si se obisnuisera acasa,.....am zis ca mor azi,....De abia pe la 10.30 s-au potolit nitelus,.....ca apoi sa mai scanceasca la ora de pranz |
|
Nivel: Senior
Inregistrat: 6/20/2008 Mesaje: 5142
| Mari,cumpara o cutiuta muzicala dinaia cu balerina pe care o invarti la keie.Cand vezi ca decibelii o iau razna ii aduni in cerc pe covor si anunti " momentul de liniste" .Dai semnalul la liniste, degetul la gura in semn de 'sssst",invarti keia si asezi cutiuta in mijloc sa cante .Incurajeaza copiii chiar sa inkida ochii in timpul asta ,ii inkizi si tu, nu stai sa-i spionezi care ce face,spune-le ca ai incredere in ei ca vor respecta acest moment magic de liniste .Nu cumva sa aduci stiu eu ce minune cu sunet digital tipator ci o cutie muzicala stii de care dinaia cu balerina.Incearca experimentul ori de cate ori se simte nevoia.Sa-mi zici ce rezultate ai Si sa nu folosesti cutiuta cu alt scop decat asta . |
|
Nivel: DIAMANT
Inregistrat: 1/17/2008 Mesaje: 27681
| marivic wrote:Asa vin eu acasa,Mihaela,... Astazi,de ex.am avut 4 care mi-au urlat dupa ce au stat acas de la Craciun,si se obisnuisera acasa,.....am zis ca mor azi,....De abia pe la 10.30 s-au potolit nitelus,.....ca apoi sa mai scanceasca la ora de pranz
Of ,Marivic ar fi super daca ai reusii sa convingi directoarea sa aduca mici dispozitive in care sa pui apa si cu jucarii pestisoi,stele de mare....si dispozitive cu nisip (copii se joaca cu manutele prin nisip,il iau cu o canuta si il toarna intr-o parnie)...apa si nisipul sunt o placere pentru manutele lor si un moment de relaxare mai uita-te in jurnalul Madalinei de gradinita. Este super si ideea Mihaelei
Mihaela,abia astept si continuarea |
|
Nivel: DIAMANT
Inregistrat: 12/17/2007 Mesaje: 25891
| Abia astept sa continui Miha,ca mi se pare foarte interesant!Am si o intrebare:un copil care frecventeaza o institutie Montessori trebuie sa treaca prin toate cele 5 arii sau se poate sa aleaga doar una? |
|
Nivel: SMARALD
Inregistrat: 8/10/2007 Mesaje: 13449
| t-mihaela wrote:Mari,cumpara o cutiuta muzicala dinaia cu balerina pe care o invarti la keie.Cand vezi ca decibelii o iau razna ii aduni in cerc pe covor si anunti " momentul de liniste" .Dai semnalul la liniste, degetul la gura in semn de 'sssst",invarti keia si asezi cutiuta in mijloc sa cante .Incurajeaza copiii chiar sa inkida ochii in timpul asta ,ii inkizi si tu, nu stai sa-i spionezi care ce face,spune-le ca ai incredere in ei ca vor respecta acest moment magic de liniste .Nu cumva sa aduci stiu eu ce minune cu sunet digital tipator ci o cutie muzicala stii de care dinaia cu balerina.Incearca experimentul ori de cate ori se simte nevoia.Sa-mi zici ce rezultate ai Si sa nu folosesti cutiuta cu alt scop decat asta . Wauuuuuuu,ce idee geniala,....ma pun pe cautat,...stiu ca am vazut odata intr-un en-gros dar acum cativa ani, ...ma pun pe cautat Multumesc,....sa vad daca gasesc,fac experimentul. MIHAELA(INGERAS),cam greu cu directoarea mea,....offf,offfff,iar ma ia oftatul,....nu am cu cine,....
|
|
Nivel: Senior
Inregistrat: 6/20/2008 Mesaje: 5142
| raly wrote:Abia astept sa continui Miha,ca mi se pare foarte interesant!Am si o intrebare:un copil care frecventeaza o institutie Montessori trebuie sa treaca prin toate cele 5 arii sau se poate sa aleaga doar una?
Nu exista regula ca copilul sa treaca in acea zi prin toate ariile .Tinem cont de particularitatile lui de varsta si mai ales individuale.Copiii mai mici vor fi atrasi de sectorul " practical life" acolo au materiale mult mai atractive decat un glob pamantesc sau un alfabetar.Plus, foarte important ,copilul nu atinge activitati care nu i-au fost prezentate.Se misca liber prin clasa, vede pe altii folosin alfabetarul de exemplu ,asista fara a atinge sau a deranja dar stie ca inca nu e timpul lui sa opereze acel material.Pe de alta parte un copil de 5-6 ani va fi atras de aria culturala. Exista insa si o discordanta dintre teorie si practica,Montessori prin definitie nu obliga copilul spre o arie insa pentru ca parintii fac presiuni si nu inteleg foarte bine filosofia asta si mai ales ca platesc o caruta de bani vin si impun reguli:Copilul meu are 5 ani si inca nu scrie CAT.Ei,mai facem lucruri neprofesionale si impingem acel copil catre aria "limbaj".Nimic nu e perfect pe lumea asta din pacate,compromisuri de fac atata timp cat nu afecteaza grav principiile de baza ale sistemului.Trebuie convins parintele ca acel copil chiar daca are5 ani nu e pregatit,sablonul lui interior de dezvoltare e altul decat parintele si-ar fi dorit.alfabetarul e acolo, copiii il folosesc cu placere ,e accesibil in orice secunda dar respectiva fetita de 5 ani nu are lipici la el ,inca nu i-a venit timpul.Sau poate sablonul ei de dezvoltare ignora partea lingvistica si e mai mult axat pe partea logico-matematica, arta sau orice altceva.Deci, copilul nu trece neaparat prin toate ariile.Unii nu ating aria cultural sau matematica cu zilele , e alegrea lor.Exista cel putin o explicatie logica sau mai bine zis psihologica pentru care un copil nu atinge o anumita arie o perioada de timp.
Fetelor kestia cu cutiuta muzicala nu e ideea mea ci a Mariei Montessori,Insa ideea mea e urmatoarea,cutia muzicala se poate inlocui cu o cutiuta luata de la caruselul de adormit bebelusii ,alea care se prind la patut.Eu am unul in lada cu jucarii si-l mai invarte Arti de keie si admira ce frumos canta . |
|
Nivel: TOP TEAM
Inregistrat: 11/9/2008 Mesaje: 30045
| Interesant. |
|
Nivel: Senior
Inregistrat: 6/20/2008 Mesaje: 5142
| Exista trei activitati care se fac in prima zi de scoala Stingerea candelei Mersul cu un pahar de apa in maini trecerea unui clopotel din mana in mana
1Stingerea candelei
varsta 2 1/2 + materiale-o tava cu suport pentru candela, doua candele,stingator,chibrituri prezentare: Invita copiii sa formeze un cerc Stand printre copii in cerc incet ,fara a vorbi aprinde o candela .Dupa ce candela s-a aprins,u grija si in tacere stinge candela cu stingatorul special Dupa ce ai stins candela ,reaprinde-o si in soapta cheama un copil sa o stinga cu stingatorul Aprinde candela iar si cheama alt copil s ao stinga ,in soapta ,liniste fiecare copil pe rand va veni sa stinga candela Daca un copil refuza ,ii e teama de foc ,respecta-i decizia si cheama urmatorul copil. Dupa ce toti au avut randul la stins cabndela ofera a doua sansa celor care au refuzat la inceput.
Scop direct: sa stinga candela cu stingatorul special Scop indirect : sa obtii atentia copiilor din prima zi concentrare mana /ochi coordonare antrenarea musculaturii fine a mainiii si a bratelor construirea increderii intre profesor si copil independenta
Limbaj -fara limbaj exceptie soptitul numelui copilului
Punct de interes -candela aprinsa in mijlocul incaperii,oportunitatea de a "atinge" focul
Controlul erorii( orice actiune care ii arata copilului ca ceva nu merge, ceva greseste ) -dificultatea in a stinge candela -folosirea stingatorului intr-o maniera grosolana
2Mersul cu un pahar cu apa in maini
varsta 2 1/2+
materiale : unul sau mai multe pahare de vin cu picior din sticla ,umplute ochi cu apa colorata presentare: Copiii raman in cerc,te deplasezi la raftul unde ai pregatit paharele cu apa colorata ,iei unul in mana apucandu-l de picior si il muti in alt loc in incapere Te intorci in cerc si inviti un copil sa faca acelasi lucru, sa aleaga un pahar si sa-i mute undeva in camera . Copii muta paharul pe rand de pe mas ape raft de pe raft pe scaun sau chiar de pe masa la un alt coleg in mana Dupa ce toti copiii au mutat paharul spune-le ca paharul va fi mereu acolo pe raft si daca vreodata vor sa repete jocul sa o faca .
Scop direct: sa fie capabil sa mute un pahar cu apa la diferite locatii
Scop indirect: sa construiesti incredera in copil sa atragi atentia copilului concentrare sa stabilesti incredere profesor-copil si copil-copil mana /ochi coordonare independenta exersarea musculaturii fime a mainii
Limbaj " sunteti liberi sa jucati acest jocul ori de cate ori doriti,paharul va fi mereu pe acel raft"
Punct de interes apa in culori pastelate ,placute la vedere sansa de a purta un pahar cu picior plin ochi cu apa
Controlul erorii -varsa apa pe covor,scapa paharul din maini ,izbeste pagharul de obiecte din jur,se impiedica in mers
3 Trecerea unui clopote din mana in mana
varsta 2 1/2+ materiale:un clopotel fin ,sensibil, cu sunet cristalin prezentare: Vino in cerc cu clopotelul in mana si invita copiii sa stea in picioare foarte aproape unul de altul Spune-le copiilor" lopotelul acesta e special, de obicei el suna da astazi o sa incercam sa-l tinem in tacere.Vom trece clopotelul de la unul la altul tinandu-l de maner ,incet si cu grija sa nu cumva sa sune.O sa-mi inchid ochii si a sa astept ca clopotelul sa ajunga iar la mine" IN timp ce clopotelul trece din mana in mana profesorul inchide ochii pentru a asigura copiii ca are incredere deplina in ei .Din acest moment nimeni nu mai vorbeste dar poti folosi limbajut semnelor sa amintesti copiilor sa nu lase clopotelul sa sune.
Scop direct: -sa treaca clopotelul din mana in mana fara a scoate sunet Scop indirect -construirea increderii profesor-copil mana /ochi coordonare concentrare exersarea musculaturii fine a mainii cooperare, solidaritate, munca in echipa intre copii independenta
Punct de interes -clopotelul stralucitor -profesorul care inchide ochii
Limbaj invitatia ta de a aprticipa la joc si explicatiile inainte de inceperea lui.
Controlul erorii -clinchetul de clopotel
Aceste trei activitati se fac in prima zi de scoala .Imaginati-va ce e in mintea unui copil de 2-3 ani cand adultul ii da voie sa manuiasca focul,paharul de sticla cu picior ( nu degeaba e ales un pahar mai deosebit)sau ,o sarcina atat de responsabila de a lucra impreuna cu ceilalti sa tina clopotelul tacut.Sunt activitatilel de soc care vorbesc in locul profesorului,ele spun : am incredere in tine, esti responsabil, esti independent,poti face singur .Si legatura profesor -copil s-a creat instantaneu.Deasemenea inca din prima zi tu ca profesor setezi tonul vocii pe tot anul: jos,aproape soptit.In casa noastra nu se tipa nu se ridica tonul, ne respectam unii pe altii si ne e mila de urekile lor( asta-i comentariul meu haios )Revin.
|
|
Nivel: Maestru
Inregistrat: 3/17/2008 Mesaje: 9649
| sunt vrajita de subiect... mihaela, te urmaresc cu interes.. |
|
Nivel: SMARALD
Inregistrat: 3/23/2007 Mesaje: 12042
| Interesant! |
|
Nivel: Avansat
Inregistrat: 1/5/2009 Mesaje: 1230
| mihaela asetept urmatoarele teme foarte interesant |
|
Nivel: RUBIN
Inregistrat: 3/29/2007 Mesaje: 22799
| Interesant, intr-adevar... |
|
|