sa intelegem sistemul Montessori
Subiectul anterior · Subiectul urmator
t-mihaela
Scris: Monday, January 10, 2011 6:07 PM
Nivel
Nivel: Senior

Inregistrat: 6/20/2008
Mesaje: 5142
Shirel, "lumear reala" nu e un soc pentru copil pentru ca el traieste in ea .Dupa programul de la gradi merge cu mama la mall si se joaca acasa cu jucarii Fisher Price si coloreaza cartoon cu Spiderman sau joaca cine stie ce minuni pe calculator.Copilul nu e inchis intr-un glob de sticla.Insa marele avantaj pe care il are este ca are zilnic contact cu simplitatea .Cati dintre copiii nostri s-au jucat cu simple cuburi din lemn sau au cautat bile colorate in castroane cu orez.Deci ce ofera programul Montessori e o oaza de simplitate, armonie si inteligenta in lumea asta moderna care merge cu viteza luminii spre ...stiti voi, autodistrugere .Plus alt mare avantaj e ca orice actiune a lui e autocorectata.Nu-i spune nimeni ca a gresit,nu-l cearata apostrofeaza, nu exista ton ridicat in acel mediu ,se vorbeste aproape in soapta.( o sa va vorbesc si despre acest aspect,"The Silence"e un alt capitol).Deci , da orice copil e croit perfect sa accepte o astfel de educatie insa nu orice parinte .ras INtr-adevar sistemul Montessori nu e panaceu universal, nu rezolva problemele societatii sau ale copilului.Multi factori contribuie la construirea personalitatii copilului ,educatia e doar un factor pupici
ingerash
Scris: Monday, January 10, 2011 6:53 PM
Avatar
Nivel
Nivel: DIAMANT

Inregistrat: 1/17/2008
Mesaje: 27681
De acord Mihaelathumright
Am observat la Nursery la Madalina,au o camaruta numita "silence room"in aceea camera fiecare copilas se joaca fara sa strige,copii stiu ca in aceea camera se citesc povesti,se inventeaza povestile lor...
De asemenea ma surprins faptul ca fiecare copilas isi strange jucariile cu care sa jucat....iar afara in playgroup li se permite sa strige,vorbeasca tare...
t-mihaela
Scris: Monday, January 10, 2011 7:21 PM
Nivel
Nivel: Senior

Inregistrat: 6/20/2008
Mesaje: 5142
Ma bucur ca si alte gradinite au implementat "the silence."As fi vrut sa stiu de magia linistii cand eram in Ro si aveam decibelii ridicati la mnaxim in grupa mea si nu stiam cum sa ii mai cobor nitel.Ajungeam acasa terminata psihic probabil copiii saracii erau mai terminati decat mine.Diseara vin cu detalii despre prima zi de scoala si descrierea catorva activitati din aria "practical life"( viata de zi cu zi)angel
marivic
Scris: Monday, January 10, 2011 7:30 PM
Avatar
Nivel
Nivel: SMARALD

Inregistrat: 8/10/2007
Mesaje: 13449
t-mihaela wrote:
Ma bucur ca si alte gradinite au implementat "the silence."As fi vrut sa stiu de magia linistii cand eram in Ro si aveam decibelii ridicati la mnaxim in grupa mea si nu stiam cum sa ii mai cobor nitel.Ajungeam acasa terminata psihic probabil copiii saracii erau mai terminati decat mine.Diseara vin cu detalii despre prima zi de scoala si descrierea catorva activitati din aria "practical life"( viata de zi cu zi)angel

Asa vin eu acasa,Mihaela,...plans plans Astazi,de ex.am avut 4 care mi-au urlat dupa ce au stat acas de la Craciun,si se obisnuisera acasa,.....am zis ca mor azi,....De abia pe la 10.30 s-au potolit nitelus,.....ca apoi sa mai scanceasca la ora de pranzpale
t-mihaela
Scris: Monday, January 10, 2011 7:39 PM
Nivel
Nivel: Senior

Inregistrat: 6/20/2008
Mesaje: 5142
Mari,cumpara o cutiuta muzicala dinaia cu balerina pe care o invarti la keie.Cand vezi ca decibelii o iau razna ii aduni in cerc pe covor si anunti " momentul de liniste" .Dai semnalul la liniste, degetul la gura in semn de 'sssst",invarti keia si asezi cutiuta in mijloc sa cante .Incurajeaza copiii chiar sa inkida ochii in timpul asta ,ii inkizi si tu, nu stai sa-i spionezi care ce face,spune-le ca ai incredere in ei ca vor respecta acest moment magic de liniste .Nu cumva sa aduci stiu eu ce minune cu sunet digital tipator ci o cutie muzicala stii de care dinaia cu balerina.Incearca experimentul ori de cate ori se simte nevoia.Sa-mi zici ce rezultate ai pupiciSi sa nu folosesti cutiuta cu alt scop decat asta .
ingerash
Scris: Monday, January 10, 2011 7:49 PM
Avatar
Nivel
Nivel: DIAMANT

Inregistrat: 1/17/2008
Mesaje: 27681
marivic wrote:

Asa vin eu acasa,Mihaela,...plans plans Astazi,de ex.am avut 4 care mi-au urlat dupa ce au stat acas de la Craciun,si se obisnuisera acasa,.....am zis ca mor azi,....De abia pe la 10.30 s-au potolit nitelus,.....ca apoi sa mai scanceasca la ora de pranzpale


Of ,Mariviccomputerlove grup ar fi super daca ai reusii sa convingi directoarea sa aduca mici dispozitive in care sa pui apa si cu jucarii pestisoi,stele de mare....si dispozitive cu nisip (copii se joaca cu manutele prin nisip,il iau cu o canuta si il toarna intr-o parnie)...apa si nisipul sunt o placere pentru manutele lor si un moment de relaxarehearts mai uita-te in jurnalul Madalinei de gradinita.
Este super si ideea Mihaeleithumright


Mihaela,abia astept si continuareatopai
raly
Scris: Monday, January 10, 2011 9:11 PM
Avatar
Nivel
Nivel: DIAMANT

Inregistrat: 12/17/2007
Mesaje: 25891
Abia astept sa continui Miha,ca mi se pare foarte interesant!Am si o intrebare:un copil care frecventeaza o institutie Montessori trebuie sa treaca prin toate cele 5 arii sau se poate sa aleaga doar una?
marivic
Scris: Monday, January 10, 2011 9:31 PM
Avatar
Nivel
Nivel: SMARALD

Inregistrat: 8/10/2007
Mesaje: 13449
t-mihaela wrote:
Mari,cumpara o cutiuta muzicala dinaia cu balerina pe care o invarti la keie.Cand vezi ca decibelii o iau razna ii aduni in cerc pe covor si anunti " momentul de liniste" .Dai semnalul la liniste, degetul la gura in semn de 'sssst",invarti keia si asezi cutiuta in mijloc sa cante .Incurajeaza copiii chiar sa inkida ochii in timpul asta ,ii inkizi si tu, nu stai sa-i spionezi care ce face,spune-le ca ai incredere in ei ca vor respecta acest moment magic de liniste .Nu cumva sa aduci stiu eu ce minune cu sunet digital tipator ci o cutie muzicala stii de care dinaia cu balerina.Incearca experimentul ori de cate ori se simte nevoia.Sa-mi zici ce rezultate ai pupiciSi sa nu folosesti cutiuta cu alt scop decat asta .

Wauuuuuuu,ce idee geniala,....ma pun pe cautat,...stiu ca am vazut odata intr-un en-gros dar acum cativa ani,ras ...ma pun pe cautatthumright Multumesc,....sa vad daca gasesc,fac experimentul.computerlove
MIHAELA(INGERAS),cam greu cu directoarea mea,....offf,offfff,iar ma ia oftatul,....nu am cu cine,....alcool alcool alcool

































t-mihaela
Scris: Monday, January 10, 2011 10:22 PM
Nivel
Nivel: Senior

Inregistrat: 6/20/2008
Mesaje: 5142
raly wrote:
Abia astept sa continui Miha,ca mi se pare foarte interesant!Am si o intrebare:un copil care frecventeaza o institutie Montessori trebuie sa treaca prin toate cele 5 arii sau se poate sa aleaga doar una?


Nu exista regula ca copilul sa treaca in acea zi prin toate ariile .Tinem cont de particularitatile lui de varsta si mai ales individuale.Copiii mai mici vor fi atrasi de sectorul " practical life" acolo au materiale mult mai atractive decat un glob pamantesc sau un alfabetar.Plus, foarte important ,copilul nu atinge activitati care nu i-au fost prezentate.Se misca liber prin clasa, vede pe altii folosin alfabetarul de exemplu ,asista fara a atinge sau a deranja dar stie ca inca nu e timpul lui sa opereze acel material.Pe de alta parte un copil de 5-6 ani va fi atras de aria culturala.
Exista insa si o discordanta dintre teorie si practica,Montessori prin definitie nu obliga copilul spre o arie insa pentru ca parintii fac presiuni si nu inteleg foarte bine filosofia asta si mai ales ca platesc o caruta de bani vin si impun reguli:Copilul meu are 5 ani si inca nu scrie CAT.Ei,mai facem lucruri neprofesionale si impingem acel copil catre aria "limbaj".Nimic nu e perfect pe lumea asta din pacate,compromisuri de fac atata timp cat nu afecteaza grav principiile de baza ale sistemului.Trebuie convins parintele ca acel copil chiar daca are5 ani nu e pregatit,sablonul lui interior de dezvoltare e altul decat parintele si-ar fi dorit.alfabetarul e acolo, copiii il folosesc cu placere ,e accesibil in orice secunda dar respectiva fetita de 5 ani nu are lipici la el ,inca nu i-a venit timpul.Sau poate sablonul ei de dezvoltare ignora partea lingvistica si e mai mult axat pe partea logico-matematica, arta sau orice altceva.Deci, copilul nu trece neaparat prin toate ariile.Unii nu ating aria cultural sau matematica cu zilele , e alegrea lor.Exista cel putin o explicatie logica sau mai bine zis psihologica pentru care un copil nu atinge o anumita arie o perioada de timp.

Fetelor kestia cu cutiuta muzicala nu e ideea mea ci a Mariei Montessori,Insa ideea mea e urmatoarea,cutia muzicala se poate inlocui cu o cutiuta luata de la caruselul de adormit bebelusii ,alea care se prind la patut.Eu am unul in lada cu jucarii si-l mai invarte Arti de keie si admira ce frumos canta .
Ana
Scris: Tuesday, January 11, 2011 12:08 AM
Avatar
Nivel
Nivel: TOP TEAM

Inregistrat: 11/9/2008
Mesaje: 30045
Interesant.
t-mihaela
Scris: Tuesday, January 11, 2011 7:00 AM
Nivel
Nivel: Senior

Inregistrat: 6/20/2008
Mesaje: 5142
Exista trei activitati care se fac in prima zi de scoala
Stingerea candelei
Mersul cu un pahar de apa in maini
trecerea unui clopotel din mana in mana


1Stingerea candelei


varsta 2 1/2 +
materiale-o tava cu suport pentru candela, doua candele,stingator,chibrituri
prezentare:
Invita copiii sa formeze un cerc
Stand printre copii in cerc incet ,fara a vorbi aprinde o candela .Dupa ce candela s-a aprins,u grija si in tacere stinge candela cu stingatorul special
Dupa ce ai stins candela ,reaprinde-o si in soapta cheama un copil sa o stinga cu stingatorul
Aprinde candela iar si cheama alt copil s ao stinga ,in soapta ,liniste fiecare copil pe rand va veni sa stinga candela
Daca un copil refuza ,ii e teama de foc ,respecta-i decizia si cheama urmatorul copil.
Dupa ce toti au avut randul la stins cabndela ofera a doua sansa celor care au refuzat la inceput.

Scop direct:
sa stinga candela cu stingatorul special
Scop indirect :
sa obtii atentia copiilor din prima zi
concentrare
mana /ochi coordonare
antrenarea musculaturii fine a mainiii si a bratelor
construirea increderii intre profesor si copil
independenta

Limbaj
-fara limbaj exceptie soptitul numelui copilului

Punct de interes
-candela aprinsa in mijlocul incaperii,oportunitatea de a "atinge" focul

Controlul erorii( orice actiune care ii arata copilului ca ceva nu merge, ceva greseste )
-dificultatea in a stinge candela
-folosirea stingatorului intr-o maniera grosolana

2Mersul cu un pahar cu apa in maini

varsta 2 1/2+

materiale : unul sau mai multe pahare de vin cu picior din sticla ,umplute ochi cu apa colorata
presentare:
Copiii raman in cerc,te deplasezi la raftul unde ai pregatit paharele cu apa colorata ,iei unul in mana apucandu-l de picior si il muti in alt loc in incapere
Te intorci in cerc si inviti un copil sa faca acelasi lucru, sa aleaga un pahar si sa-i mute undeva in camera .
Copii muta paharul pe rand de pe mas ape raft de pe raft pe scaun sau chiar de pe masa la un alt coleg in mana
Dupa ce toti copiii au mutat paharul spune-le ca paharul va fi mereu acolo pe raft si daca vreodata vor sa repete jocul sa o faca .

Scop direct:
sa fie capabil sa mute un pahar cu apa la diferite locatii

Scop indirect: sa construiesti incredera in copil
sa atragi atentia copilului
concentrare
sa stabilesti incredere profesor-copil si copil-copil
mana /ochi coordonare
independenta
exersarea musculaturii fime a mainii

Limbaj
" sunteti liberi sa jucati acest jocul ori de cate ori doriti,paharul va fi mereu pe acel raft"

Punct de interes
apa in culori pastelate ,placute la vedere
sansa de a purta un pahar cu picior plin ochi cu apa

Controlul erorii
-varsa apa pe covor,scapa paharul din maini ,izbeste pagharul de obiecte din jur,se impiedica in mers

3 Trecerea unui clopote din mana in mana


varsta 2 1/2+
materiale:un clopotel fin ,sensibil, cu sunet cristalin
prezentare:
Vino in cerc cu clopotelul in mana si invita copiii sa stea in picioare foarte aproape unul de altul
Spune-le copiilor" lopotelul acesta e special, de obicei el suna da astazi o sa incercam sa-l tinem in tacere.Vom trece clopotelul de la unul la altul tinandu-l de maner ,incet si cu grija sa nu cumva sa sune.O sa-mi inchid ochii si a sa astept ca clopotelul sa ajunga iar la mine"
IN timp ce clopotelul trece din mana in mana profesorul inchide ochii pentru a asigura copiii ca are incredere deplina in ei .Din acest moment nimeni nu mai vorbeste dar poti folosi limbajut semnelor sa amintesti copiilor sa nu lase clopotelul sa sune.

Scop direct:
-sa treaca clopotelul din mana in mana fara a scoate sunet
Scop indirect
-construirea increderii profesor-copil
mana /ochi coordonare
concentrare
exersarea musculaturii fine a mainii
cooperare, solidaritate, munca in echipa intre copii
independenta

Punct de interes
-clopotelul stralucitor
-profesorul care inchide ochii

Limbaj
invitatia ta de a aprticipa la joc si explicatiile inainte de inceperea lui.

Controlul erorii
-clinchetul de clopotel



Aceste trei activitati se fac in prima zi de scoala .Imaginati-va ce e in mintea unui copil de 2-3 ani cand adultul ii da voie sa manuiasca focul,paharul de sticla cu picior ( nu degeaba e ales un pahar mai deosebit)sau ,o sarcina atat de responsabila de a lucra impreuna cu ceilalti sa tina clopotelul tacut.Sunt activitatilel de soc care vorbesc in locul profesorului,ele spun : am incredere in tine, esti responsabil, esti independent,poti face singur .Si legatura profesor -copil s-a creat instantaneu.Deasemenea inca din prima zi tu ca profesor setezi tonul vocii pe tot anul: jos,aproape soptit.In casa noastra nu se tipa nu se ridica tonul, ne respectam unii pe altii si ne e mila de urekile lor( asta-i comentariul meu haiossic )Revin.





bulibuli
Scris: Tuesday, January 11, 2011 7:14 AM
Avatar
Nivel: Maestru

Inregistrat: 3/17/2008
Mesaje: 9649
sunt vrajita de subiect... mihaela, te urmaresc cu interes.. newclap
Lilly of the valley
Scris: Tuesday, January 11, 2011 10:21 AM
Avatar
Nivel
Nivel: SMARALD

Inregistrat: 3/23/2007
Mesaje: 12042
Interesant!thumright
ilioara
Scris: Tuesday, January 11, 2011 3:32 PM
Avatar
Nivel
Nivel: Avansat

Inregistrat: 1/5/2009
Mesaje: 1230
mihaela asetept urmatoarele temetopai topai foarte interesantpupici
bereea
Scris: Tuesday, January 11, 2011 4:24 PM
Avatar
Nivel
Nivel: RUBIN

Inregistrat: 3/29/2007
Mesaje: 22799
Interesant, intr-adevar...cool
Utilizatori in acelasi subiect
NU poti posta subiecte noi in acest forum.
NU poti raspunde la subiecte in acest forum.
NU poti sterge postari in acest forum.
Nu poti edita postari in acest forum.
Nu poti crea sondaje in acest forum.
Nu poti vota in sondaj in acest forum.