Nivel: ALBA CA ZAPADA
Inregistrat: 2/12/2006 Mesaje: 17840
| Ce parere aveti de ce ni se pregateste?
Am auzit la stiri cum ca se discuta cateva modificari la clasele 0-4 si anume: - clasa pregatitoare - sa se faca cel mult 20 ore (in conditiile in care acum sunt 17 ore) - sa se introduca pentru clasele 1-4 inca 2 ore de educatie fizica, pentru ca tanara generatie nu prea mai face miscare... - religia - desi era obligatorie - 1 ora/sapt, se pare ca legea educatiei prevede ca la solicitarea parintilor se poate opta pentru a nu face aceasta ora. - scoaterea din programa a 3 ore de romana, adica in loc de 8 ore de romana pe saptamana cat fac acum, sa ramana numai cu 5 ore - scoaterea din programa a 2 ore de matematica, in loc de 5 ore sa ramana numai cu 3 ore / saptamana. |
|
Nivel: Senior
Inregistrat: 3/2/2011 Mesaje: 5536
| AdrianaC wrote: - religia - desi era obligatorie - 1 ora/sapt, se pare ca legea educatiei prevede ca la solicitarea parintilor se poate opta pentru a nu face aceasta ora.
Asta este valabil si acum, copiii mei nu fac religie de cand sunt la scoala ca urmare a unei cereri catre directia scolii. Si m-as bucura nespus sa se reduca orele de matematica... |
|
Nivel: DIAMANT
Inregistrat: 12/17/2007 Mesaje: 25891
| Astia nu stiu ce sa mai faca sa mai schimbe,ca nu aveau destule ore...acum mai au inca 2 in plus! Eu zic ca oricum cine voia sa faca sport facea si extra scolii nu sa vina ei si sa le impuna!De exemplu la Raul la clasa 1-a de cand a venit frigul nu au mai facut nici o ora de sport!Sala e in renovare iar afara e prea frig cica asa ca stau in clasa si fac ori romana ori matematica!Nicidecum sport! Nu ca ma plang de ceva ca oricum Raul are de 3 ori pe sapt cate 2 ore de dans.... |
|
Nivel: SMARALD
Inregistrat: 3/23/2007 Mesaje: 12042
| De fapt au imputinat orele de mate, romana si limbi straine in favoarea orelor de educatie fizica. Nu as avea nimic de obiectat daca intr-adevar s-ar putea face aceste ore, dar ca si in cazul tau raly, sala de sport din scoala fica-mii e in renovare de la inceputul anului scolar, de fapt intreg palierul, in acest fel au ingramadit in 2 paliere elevi de clasa 0, clasa I si a VII si a VIII sa mai spun si ca sala de sport e de fapt o sala de clasa putin mai mare si nu ai unde alinia o clasa de 30 de elevi. cum haosul a devenit o constanta, modificarile se fac doar de dragul modificarii, intai se modifica si apoi se mai vede daca e logistica sau nu
|
|
Nivel: Avansat
Inregistrat: 11/2/2009 Mesaje: 1847
| Da, o alta mare prostie,din multe motive. In primul rand, la noi(in Ro) nu exista dotari potrivite(sali de sport mai multe,mai mari, baze sportive scolare). Copiii nu incap in cele existente si bineinteles ca in cazul acesta mai depind si de anotimp.Cum la noi "iarna nu-i ca vara" si in general oricum vara e vacanta, orele de sport se fac cum se poate. E clar ca in alte tari e alta situatie,elevii pot sa mearga la piscina scolii,la sala de aerobic/fitness, la alte sporturi in incinta campusului scolar.In Ro exista o sala de sport la o scoala,iar aia e si ea cum e..La noi sala de sport e pana si un fel de sala de sedinte/ sala de spectacole..de toate. Daca exista 1sala de sport la cel putin 500 de elevi..De asemenea,cum ziceati si voi, daca esti interesat de sport-de un anumit sport,mergi acolo unde se poate face,unde exista baza materiala necesara si profesori specializati pt respectivul sport .La noi in scoli se face miscare,nu sport. |
|
Nivel: Ambasador
Inregistrat: 8/1/2007 Mesaje: 636
| Mda, desigur, sa scoatem din orele de romana si mate, ca sa producem generatii intregi de analfabeti si inculti pe care ii putem manipula mai usor, viitorul public al otv. Sper sa nu treaca legea asta de tot ra..... |
|
Nivel: Senior
Inregistrat: 3/2/2011 Mesaje: 5536
| Roxie wrote:Mda, desigur, sa scoatem din orele de romana si mate, ca sa producem generatii intregi de analfabeti si inculti pe care ii putem manipula mai usor, viitorul public al otv. Sper sa nu treaca legea asta de tot ra..... -Roxie, n-as vrea sa te ofensez, dar nu cunostintele de trigonometrie, functii, siruri, matrice sau altele de genul asta fac adultii culti . Dupa parerea mea, cunostintele de matematica predate in gimnaziu ar trebui drastic forfecate si aduse la un nivel mai apropiat de provocarile cu care se intalneste un om care ramane doar cu 8 clase, spre exemplu. Cine lucreaza in invatamant stie ca nu putine sunt cazurile cand absolventii de generala nu stapanesc bine nici cunostintele elementare de romana si matematica.Eu cred ca ar trebui mai mult timp alocat consolidarii acestor cunostinte, ca sa nu mai auzim asa de des expresii de genul " nu e bani" |
|
Nivel: Ambasador
Inregistrat: 8/1/2007 Mesaje: 636
| Aurishta, aici se vorbeste de romana si matematica din clasele I-IV, deci nu de siruri, functii si altele. Si daca e cum spui tu, ca nu stapanesc bine cunostinte elementare de romana si mate, o fi oare indicat sa mai taiem fix din orele astea? |
|
Nivel: Senior
Inregistrat: 3/2/2011 Mesaje: 5536
| Eu zic ca ar fi mai bine sa se reduca substantial cantitatea de informatie predata si astfel ar fi posibila si reducerea numarului de ore alocat fixarii acestora. Ca sa dau un mic exemplu, am o fetita in cl a IVa care a ajuns la rezolvarea problemelor de matematica cu ajutorul reprezentarii grafice. Nemaispunand ca si pentru mine este o provocare astfel de rezolvare, ea nu poate pricepe nicicum metoda asta. Si in aceeasi situatie este majoritatea colegilor ei, execptand copiii care sunt "varfuri". Pe vremea mea astfel de probleme se rezolvau la cercul de matematica, nu in clasa si nimeni nu poate nega ca multi intelectuali de valoare s-au ridicat atunci. Am patruzeci si cinci de ani si niciodata n-am fost in situatia sa rezolv vreo socoteala utilizand reprezentarea grafica. Construiesc frecvent tipare si niciodata n-am folosit trigonometria ca sa aflu vreo dimensiune sau vreun unghi. La orice situatie din viata am folosit doar cele patru operatii, notiuni simple de geometrie si gramatica elementara. Am citit foarte mult pentru ca mi-a placut, nu pentru ca am fost constransa de vreo programa sau de vreun profesor. Poate ca am o viziune nepopulara in aceasta epoca a goanei dupa diplome, concursuri nenumarate, tone de informatii administrate elevilor. Copiii se pierd in detalii, in lupta pentru supravietuirea in fata multitudinii de cerinte, adopta copiatul ca pe un mijloc la indemana ca sa obtina note mari sau de trecere si lista ar putea continua. Actualmente , la noi in tara home-schoolingul este imposibil desi in multe tari dezvoltate este o alternativa la sistemul scolar traditional. Sincer, as vrea o reforma adevarat in invatamant, nu doar o cosmetizare. Sunt de parere ca trebuie schimbat ceva de la radacina. Vizavi de dublarea orelor de sport sunt de aceeasi parere cu fetele: In conditiile actuale, cu multe sali de sport improprii sau improvizate , nu ar fi de dorit aceasta, ar duce la mai mult "gaz ars" degeaba. |
|
Nivel: Ambasador
Inregistrat: 8/1/2007 Mesaje: 636
| Sa se reduca cantitatea de informatie predata la liceu, unde ii indoapa cu detalii de biologie, chimie si altele (inclusiv matematica prea elaborata) care ar trebui facute doar dupa ce alegi sa urmezi o facultate in domeniu, dar sa reduci din orele de limba romana mi se pare barbarie, o sa auzim numai de succesuri care este. |
|
Nivel: Senior
Inregistrat: 3/2/2011 Mesaje: 5536
| Oricum, m-as bucura sa se schimbe ceva. In bine Cine este ministru acum, d-na Andronescu parca?! |
|
Nivel: DIAMANT
Inregistrat: 1/17/2008 Mesaje: 27681
| Mai degraba ar schimba tot sistemul de predare la toate materiile....referitor la inot;se incepe in clasa a 5 a si se cere acordul parintilor si al elevului,Ionut nu vrea,nu il oblig.... scoala a rezervat o parte din centrul sportiv... Matematica ca si engleza se invata prin multe joculete,craft,tabele ilustrate....prin programe PC...miercuri sport in rest ore practice in clasa sau curtea scolii sau parc unde copii isi completeaza foile de observatii...invatatorii la fiecare inceput de saptamana invita fiecare elev sa detalieze ce a facut in week-end....teme nu au multe si pot participa la diverse cluburi after school. |
|
Nivel: Senior
Inregistrat: 2/22/2011 Mesaje: 5024
| aurishta wrote: Ca sa dau un mic exemplu, am o fetita in cl a IVa care a ajuns la rezolvarea problemelor de matematica cu ajutorul reprezentarii grafice. Nemaispunand ca si pentru mine este o provocare astfel de rezolvare, ea nu poate pricepe nicicum metoda asta. Mie mi se pare ca metoda asta ajuta la dezvoltarea logicii, nu doar la rezolvarea unei probleme, care se poate face prin aplicarea unei formule , pe care ei inca nici n-au invatat-o. O tin minte de cand erau mandrele mele in generala , deci va dati seama ca si noi am avut de furca cu ea. In rest am aceeiasi parere ca si voi....multa informatie, care mai tarziu nu ajuta la nimic, daca nu e aprofundata. |
|
Nivel: Senior
Inregistrat: 3/2/2011 Mesaje: 5536
| ingerash wrote:Mai degraba ar schimba tot sistemul de predare la toate materiile... Matematica ca si engleza se invata prin multe joculete,craft,tabele ilustrate....prin programe PC...miercuri sport in rest ore practice in clasa sau curtea scolii sau parc unde copii isi completeaza foile de observatii...invatatorii la fiecare inceput de saptamana invita fiecare elev sa detalieze ce a facut in week-end....teme nu au multe si pot participa la diverse cluburi after school. Cam asta visez eu... |
|
Nivel: Senior
Inregistrat: 11/10/2009 Mesaje: 7238
| aurishta wrote:Eu zic ca ar fi mai bine sa se reduca substantial cantitatea de informatie predata si astfel ar fi posibila si reducerea numarului de ore alocat fixarii acestora. Ca sa dau un mic exemplu, am o fetita in cl a IVa care a ajuns la rezolvarea problemelor de matematica cu ajutorul reprezentarii grafice. Nemaispunand ca si pentru mine este o provocare astfel de rezolvare, ea nu poate pricepe nicicum metoda asta. Si in aceeasi situatie este majoritatea colegilor ei, execptand copiii care sunt "varfuri". Pe vremea mea astfel de probleme se rezolvau la cercul de matematica, nu in clasa si nimeni nu poate nega ca multi intelectuali de valoare s-au ridicat atunci. Am patruzeci si cinci de ani si niciodata n-am fost in situatia sa rezolv vreo socoteala utilizand reprezentarea grafica. Construiesc frecvent tipare si niciodata n-am folosit trigonometria ca sa aflu vreo dimensiune sau vreun unghi. La orice situatie din viata am folosit doar cele patru operatii, notiuni simple de geometrie si gramatica elementara. Am citit foarte mult pentru ca mi-a placut, nu pentru ca am fost constransa de vreo programa sau de vreun profesor. Poate ca am o viziune nepopulara in aceasta epoca a goanei dupa diplome, concursuri nenumarate, tone de informatii administrate elevilor. Copiii se pierd in detalii, in lupta pentru supravietuirea in fata multitudinii de cerinte, adopta copiatul ca pe un mijloc la indemana ca sa obtina note mari sau de trecere si lista ar putea continua. Actualmente , la noi in tara home-schoolingul este imposibil desi in multe tari dezvoltate este o alternativa la sistemul scolar traditional. Sincer, as vrea o reforma adevarat in invatamant, nu doar o cosmetizare. Sunt de parere ca trebuie schimbat ceva de la radacina. Vizavi de dublarea orelor de sport sunt de aceeasi parere cu fetele: In conditiile actuale, cu multe sali de sport improprii sau improvizate , nu ar fi de dorit aceasta, ar duce la mai mult "gaz ars" degeaba.
|
|
|