Nivel: MEMBRU FONDATOR
Inregistrat: 5/27/2006 Mesaje: 14390
| bereea wrote:Cat despre meditatii la matematica sau limba romana eu am ramas uimita ca Alice , o eleva de nota 10, are nevoie.Un elev de nota 10 ar trebui sa fie de nota 10, nu? Bineinteles ca nu-i vina elevului ca la scoala nu se face ceea ce ar trebui si sunt de acord ca da, are nevoie sa-si completeze cunostintele. Dar ce ne facem cu copiii care nu au acesta posibilitate?Este corect ce se intampla?
Nici asa nu-i asa...
Programa e de nivel mediu. Un profesor/invatator bun o respecta dar mai merge si pe langa. De exemplu exista mari neconcordante intre cls. a IV-a si a V-a, unde se considera ca elevii deja ar fi trebuit sa aiba niste notiuni - care, insa, nu exista in nicio programa deci, teoretic, nu ar fi trebuit predate. Un invatator bun stie asta si isi pregateste elevii astfel incat sa nu se uite ca matzu-n lemne cand ajung in cls. a V-a.
Doar respectand programa nu asiguri o nota foarte buna la niciun examen de admitere - al carui nivel este peste medie. In schimb chiar si un elev nu foarte sclipitor isi poate asigura note de 9 si de 10 la clasa, dupa programa.
Profesorul nu prea are de ales daca majoritatea clasei nu tine pasul si nici nu e corect sa lucreze diferentiat, cu varfurile, nu? Prin comparatie, tinand cont de programa, un elev poate fi de 10 chiar daca, la alt nivel e de mai putin - fix ceea ce zicea si Cris. Sper sa intelegi...
A face performanta inseamna a lucra in clasa la nivel de concurs, ceea ce se face strict pe banii si din bunavointa parintilor, care trebuie sa plateasca auxiliarele si culegerile si sa accepte volumul de munca, deci si de implicare acasa - Cris, . Asadar, nici noi nu lucram pe manuale si nici nu am lucrat vreodata. Mai exact, nici macar nu le caram la scoala, ca si asa cantareste greu ghiozdanul...
Pe scurt, scoala a devenit o strategie legata de invatator, profesori, meditatii, etc... totul cu scopul de a asigura copiilor o pregatire potrivita pentru a intra la un liceu bun - si notele de peste ani conteaza, acum.
... De aceea ma si vantur eu prin tot orasul cu copchii mei - 2 hais si 2 cea - umbland dupa invatatori la care se face inscrierea cu 2-3 ani inainte pentru ca asta iti asigura, cumva, un nivel ridicat de implicare din partea tuturor - copii, parinti, cadre didactice, etc...
|
|
Nivel: RUBIN
Inregistrat: 3/29/2007 Mesaje: 22799
| Noo, m-am pierdut cu totul. Nimic nu-i ce pare a fi!Si s-au schimbat multe de cand predam eu!
Nici in Italia nu-i roz situatia, dar parca ne taraim altfel.Meditatii fac elevii slabi, care au probleme sa treaca clasa.Vrei performanta , platesti ore suplimentare la scoala , inscrii copilul la diverse cluburi. Totusi se lucreaza in plus si la clasa cu cei foarte buni. Ceea ce-am observat este ca atat in scolile de stat , cat si in cele particulare se folosesc cam aceleasi manuale. De exemplu la sfarsitul anului trecut elevii au dat examen la matematica si italiana, nota fiind pentru profesor nu pentru ei.Este ca evaluarea nazionala de la noi, dar elevilor nu li se trece nota in catalog ci este evaluata munca la clasa a profesorului. Fiica-mea a luat peste 9, 50 la ambele materii ,mai bine decat o fetita de 10 pe care o stim la o scoala particulara , performanta (unde costa 2000 de euro lunar) .Amandoua au studiat pe aceleasi manuale, dar nu s-a vazut diferenta intre o scoala de stat, de cartier daca pot sa spun asa si o scoala de fite. |
|
Nivel: Membru
Inregistrat: 3/7/2021 Mesaje: 1
| kali wrote:Bereea, una e teoria si alta e practica... una e ceea ce ne dorim noi si alta ce se poate. Sistemul nu se poate schimba - asta e clar - deci fiecare se adapteaza realitatii cu care se confrunta.
Eu sunt de acord cu meditatiile atunci cand e cazul. Nu mi se par un stress pentru copil, dimpotriva. De asemenea, nu le consider o " carja " ci un beneficiu. Ferice de cei care-si permit!!
Ai mei iau, de exemplu, ore de engleza in particular de anul trecut. Se pot considera meditatii, nu? Ei, aceste meditatii le-au deschis drumul spre o engleza pe care o iubesc si la care lucreaza cu maxima placere, de bunavoie. Aceste ore sunt ca o gura de aer proaspat pentru ei si de-abia le asteapta. O iubesc pe doamna, persevereaza singuri... pentru mine e o adevarata bucurie sa-i vad asa.
Dupa 1 an si putin de cand au inceput studiul mai serios, fac compuneri - ba chiar au si cate o poezie la activ -, citesc povesti in engleza... imi cer filme sau desene nedublate... ideea e ca un profesor potrivit le poate deschide poarta spre o lume fascinanta.
La fel si cu matematica, in cazul Alexiei. Initial o ura si nu-si dadea deloc interesul pentru a progresa. Alexia nici nu are o gandire de matematician - e deosebit de creativa - si, mai ales din cauza ca a perceput-o ca pe ceva incomod, temele le facea fara nicio placere.
Trebuie sa specific... ea e un copil exceptional, deosebit de mucitor si e in top 3 din clasa ( o clasa in care chiar se face performanta )... nu avea probleme de intelegere sau de rezolvare a exercitiilor sau a problemelor... atata doar ca-i provoca repulsie si lucra fortat. De anul trecut am hotarat sa o ajut cu 1 ora de meditatie/ saptamana, lucru care i-a schimbat total perceptia. Copilul meu parca ar fi altul... a capatat incredere in ea, a inceput sa iubeasca matematica, sa fie deosebit de activa la ore - lucru care se intampla inainte la orice mai putin mate - ... in fine... ideea e ca nu avea nevoie dar ca a ajutat-o in alt mod decat intelegem noi ca ar putea sa o faca niste ore suplimentare.
I-a fost si ei lectie de viata si a invatat ca daca ramai deschis posibilitatilor, nu te inchistezi, nu te grabesti sa pui etichete si perseverezi muncind, chiar si ceva neplacut la prima vedere se poate transforma pana la urma.
Un copil are dreptul sa aiba preferinte si sa fie bun - sau mai putin bun - la unele materii. Nu e posibil sa fii exceptional in toate - bine, sunt cazuri dar sunt foarte rare. Si, da, voi continua sa-i dau meditatii si pe viitor ca sa o mentin alerta si ca sa nu pateasca la fel ca mine - la fel, am urat mate si am regresat pana a fost prea tarziu ca sa mai pot recupera, ajungand la liceu sa fie cosmar pentru mine.
Fiecare face ceea ce crede pentru copilul sau in functie de conditii, posibilitati, preocupari, etc... Sistemul nostru de invatamant e asa cum e... greoi, intortocheat... cu manuale de toata jena... profesorii sunt mai dedicati sau mai putin in functie de pasiunea cu care-si practica profesia. E de datoria noastra ca, pe langa mediul pe care-l asigura scoala, sa ne stresam copiii pe cat de putin posibil asa incat sa mearga cu placere la scoala... si cu incredere in fortele proprii.
Si in cazul fetitei mele situatia este la fel in ceea ce priveste matematica. Se poate sa ma ajuti te rog, in privat, cu detaliile prof de mate? Multumesc |
|
Nivel: MEMBRU FONDATOR
Inregistrat: 5/27/2006 Mesaje: 14390
| Kikiki wrote: Si in cazul fetitei mele situatia este la fel in ceea ce priveste matematica. Se poate sa ma ajuti te rog, in privat, cu detaliile prof de mate? Multumesc
Te-as fi ajutat cu drag dar nu sunt din Bucuresti. |
|
|