Nivel: ALBA CA ZAPADA
Inregistrat: 2/12/2006 Mesaje: 17822
| Voi ati optat pentru varianta cu meditatii la romana in clasa a 8-a? Daca da, cate ore pe saptamana si cam cat era sedinta? Venea profesorul acasa sau mergea copilul la profesor?
Eu am decis anul asta sa ii pun meditator la romana lui Alice ca sa fiu sigura ca nu ii ramane ceva neinteles de la scoala si ca sa o invete cum se formuleaza si cum se scrie o evaluare nationala la romana.
Nu vine acasa profesoara, ci merge Alice la ea. Din fericire este foarte aproape de casa, practic iese din bloc si intra in blocul urmator. Sedinta dureaza 2 ore si merge o data pe saptamana. Mai lucreaza cu inca 3 copii, profesoara este o profesoara de liceu si sedinta costa 70 ron... |
|
Nivel: RUBIN
Inregistrat: 3/29/2007 Mesaje: 22799
| Intreb si eu si sper sa nu ma intelegi gresit: daca Alice este o eleva de nota 10 de ce are nevoie de meditatii? De ce trebuie sa-i pui carje, daca ea stee sa mearga si fara? Nu te temi ca se va simti nesigura pe ea? |
|
Nivel: Senior
Inregistrat: 6/20/2008 Mesaje: 5142
| Adriana, decat sa cheltui bani,timp si energie pe romana mai bine alege meditatii la ceva de viitor.In scoala invata destula romana cat sa faca fata la teste ,nu te incurca cu meditatii la romana. Eu am facut meditatii la mate ca eram in plop si plopul in aer, profu' a renuntat pana la urma ca sunt caz pierdut So, sfatul meu de doi lei ,lasa evaluarea nationala ca o sa treaca cu bine, nu o obosi inutil ca si asa scoala e stresanta destul.Fa-i meditatii la altceva ,sau lasa meditatiile si pune timpul asta pentru relaxarea ei cu ce ii place sa faca.
|
|
Nivel: MEMBRU FONDATOR
Inregistrat: 5/27/2006 Mesaje: 14390
| Mihaela, nu e vorba de evaluarea nationala si atat, e viitorul fetei in joc; adica, in functie de nota de la evaluare se fac repartizarile la liceu iar pentru unul bun trebuie nota maxima. Concurenta nu e mare... e imposibil de mare la liceele cu prestigiu.
De ce trebuie meditatii chiar si pentru un copil bun? Pentru a se lucra nu numai strict programa scolara ci pe tipul de subiecte/teste care se dau la examen - si care se lucreaza la clasa trunchiat, manualele fiind gresite, prost concepute si insuficiente - pana ajunge sa-i fie confortabila exprimarea, modelul, tipul, etc...
In schimb eu nu sunt de acord cu meditatiile astea facute cu n-spe copii odata si nu as accepta never ever. Aici ar fi de discutat. Fiecare copil are ritmul lui... are dreptul, pe banii mei, sa i se explice individual, sa se acorde atentie si rabdare...
Cu sistemul nostru de invatamant nu e de stat si de relaxat in cls. a 8-a, din pacate... ca pierzi trenul; e an de foc. Presiunea pentru a intra la un liceu bune e enorma... copiii, la modul general, sunt atat de stresati si panicati incat nu e loc de activitati suplimentare. Dintr-a 9-a... e alta treaba si aici depinde de preferintele si organizarea fiecaruia.
Bereea, stiu copii de nota 10 la clasa care, in urma evaluarii in particular - adica dupa ce au lucrat subiectele de rezerva de anul trecut - au constatat ca nu pot mai mult de 7 si atunci e tragica situatia. La clasa, notarea se face in mare in functie de nivelul clasei, luat prin comparatie... multi profesori nu explica suficient sau trec superficial prin chestiuni serioase tocmai pentru a determina parintii sa ofere meditatii copiilor... aici e o adevarata mafie, plecand de la manuale, programa, meditatii, etc... |
|
Nivel: RUBIN
Inregistrat: 3/29/2007 Mesaje: 22799
| kali wrote:Bereea, stiu copii de nota 10 la clasa care, in urma evaluarii in particular - adica dupa ce au lucrat subiectele de rezerva de anul trecut - au constatat ca nu pot mai mult de 7 si atunci e tragica situatia. La clasa, notarea se face in mare in functie de nivelul clasei, luat prin comparatie... multi profesori nu explica suficient sau trec superficial prin chestiuni serioase tocmai pentru a determina parintii sa ofere meditatii copiilor... aici e o adevarata mafie, plecand de la manuale, programa, meditatii, etc...
Ce sa spun?Stiu doar ca nepoata mea, o amarata de tarancuta din Adancata , a luat 9,50 la evaluarea nazionala la limba romana si 10 la matematica.La tara, fara meditatii , cu niste amarati de profesori de tara. Normal ca e tragic faptul ca in Bucuresti sau oriunde in alta parte, e posibil ca profesorul sa nu-si faca treaba doar pentru a obliga elevul sa faca meditatii.Eu sunt contra carjelor de ajutorare, iar meditatiile asta sunt pentru mine. |
|
Nivel: Senior
Inregistrat: 6/20/2008 Mesaje: 5142
| Saracii copii,prea sunt chinuiti |
|
Nivel: Ambasador
Inregistrat: 3/25/2006 Mesaje: 995
| Parerea mea este ca meditatiile te ridica de la "9 " la 10 la examenul de capacitate daca sunt facute cu un profesor care si corecteaza si stie ce se cere.
Eu am facut cu amandoua fetele dar la 2-3 saptamani
Am considerat capacitatea cel mai un important examen din toti anii scoalari , La bacalaureat stii ce vrei sa inveti si unde te orientezi , Eu am considerat ca e important mediu de invatare,ritmul, colegii, proiectele si parteneriatele care le are scoala, acolo se formeaza ca adolescent/tanar, concurenta pentru liceele de top e mare ( 50 de sutimi fac diferenta) , si sistemul de invatamant si valori e diferit "de vremea mea"
Este adevarat ca profesori buni sunt la toate liceele dar se lucreaza dupa " nivelul clasei" si aici un copil foarte bun are de pierdut cel putin asa vad eu sistemul de invatamant din Romania total diferit de alte tari si prost facut dupa mine dar asta deja e alta discutie
Copiii sunt chinuiti , relaxarea vine in clasa a 9,10,11
|
|
Nivel: ALBA CA ZAPADA
Inregistrat: 2/12/2006 Mesaje: 17822
| Oana are dreptate... Ca sa intri la un liceu bun ai nevoie de o medie a claselor 5-8 foarte buna, pentru ca si aceasta conteaza la admitere, dar si de o mediefoarte buna la evaluarea nationala.
Alicenu merge acum la vreo scoala de top, ci la una de cartier, asa ca un 10 la ea in clasa poate insemna un 8 in alta scoala...
Notele sunt date foarte subiectiv... nu pot sa ma bazez pe ele...
La o prima evaluare cu profesorii de la meditatii, la mate era cam de 7 - 7,5, iar la romana cam de 8...
Ce se face la clasa nu e suficient, se lucreaza la un nivel mediu...
Noi am vrea sa ne orientam catreliceul Iulia Hasdeu, care e in top 10 pe Bucuresti si e mai aproape de casa. Aici ultima medie de admitere anul trecut a fost peste 9,50...
Si eu am vrut sa iigasesc pe cineva cu care sa lucreze individual, dar nu am gasit... |
|
Nivel: RUBIN
Inregistrat: 3/29/2007 Mesaje: 22799
| AdrianaC wrote:
La o prima evaluare cu profesorii de la meditatii, la mate era cam de 7 - 7,5, iar la romana cam de 8...
Ce se face la clasa nu e suficient, se lucreaza la un nivel mediu...
...
Imi pare rau sa aud asa ceva.Daca se lucreaza la nivel mediu, notele ar trebui sa fie tot de nivel mediu, nu sa induca parintii in eroare si sa-i oblige - pe cei care isi permit- sa streseze copilul cu meditatii. Mi se pare srigator la cer. Atunci cand pregatesti o lectie iti propui niste obiective.Daca clasa nu reuseste sa le atinga , atunci nota maxima coboara in functie de obiectivele atinse.Eu am lucrat candva cu nota maxima 7, pentru ca atat puteau acei copii. La fel cum nu mi se pare normal sa spunem scoala de top, scoala de cartier.In toate scolile, oriunde s-ar afla ele, in Bucuresti sau in varful muntelui obiectivele pe care trebuie sa le atinga un elev ar trebui sa fie aceleasi si notele pe masura.Prin scoala de top as intelege scoala cu elevi sopradotati, care lucreaza la un nivel mai inalt decat o cere programa scolara, scoala la care se intra cu examen, etc. |
|
Nivel: MEMBRU FONDATOR
Inregistrat: 5/27/2006 Mesaje: 14390
| Bereea, una e teoria si alta e practica... una e ceea ce ne dorim noi si alta ce se poate. Sistemul nu se poate schimba - asta e clar - deci fiecare se adapteaza realitatii cu care se confrunta.
Eu sunt de acord cu meditatiile atunci cand e cazul. Nu mi se par un stress pentru copil, dimpotriva. De asemenea, nu le consider o " carja " ci un beneficiu. Ferice de cei care-si permit!!
Ai mei iau, de exemplu, ore de engleza in particular de anul trecut. Se pot considera meditatii, nu? Ei, aceste meditatii le-au deschis drumul spre o engleza pe care o iubesc si la care lucreaza cu maxima placere, de bunavoie. Aceste ore sunt ca o gura de aer proaspat pentru ei si de-abia le asteapta. O iubesc pe doamna, persevereaza singuri... pentru mine e o adevarata bucurie sa-i vad asa.
Dupa 1 an si putin de cand au inceput studiul mai serios, fac compuneri - ba chiar au si cate o poezie la activ -, citesc povesti in engleza... imi cer filme sau desene nedublate... ideea e ca un profesor potrivit le poate deschide poarta spre o lume fascinanta.
La fel si cu matematica, in cazul Alexiei. Initial o ura si nu-si dadea deloc interesul pentru a progresa. Alexia nici nu are o gandire de matematician - e deosebit de creativa - si, mai ales din cauza ca a perceput-o ca pe ceva incomod, temele le facea fara nicio placere.
Trebuie sa specific... ea e un copil exceptional, deosebit de mucitor si e in top 3 din clasa ( o clasa in care chiar se face performanta )... nu avea probleme de intelegere sau de rezolvare a exercitiilor sau a problemelor... atata doar ca-i provoca repulsie si lucra fortat. De anul trecut am hotarat sa o ajut cu 1 ora de meditatie/ saptamana, lucru care i-a schimbat total perceptia. Copilul meu parca ar fi altul... a capatat incredere in ea, a inceput sa iubeasca matematica, sa fie deosebit de activa la ore - lucru care se intampla inainte la orice mai putin mate - ... in fine... ideea e ca nu avea nevoie dar ca a ajutat-o in alt mod decat intelegem noi ca ar putea sa o faca niste ore suplimentare.
I-a fost si ei lectie de viata si a invatat ca daca ramai deschis posibilitatilor, nu te inchistezi, nu te grabesti sa pui etichete si perseverezi muncind, chiar si ceva neplacut la prima vedere se poate transforma pana la urma.
Un copil are dreptul sa aiba preferinte si sa fie bun - sau mai putin bun - la unele materii. Nu e posibil sa fii exceptional in toate - bine, sunt cazuri dar sunt foarte rare. Si, da, voi continua sa-i dau meditatii si pe viitor ca sa o mentin alerta si ca sa nu pateasca la fel ca mine - la fel, am urat mate si am regresat pana a fost prea tarziu ca sa mai pot recupera, ajungand la liceu sa fie cosmar pentru mine.
Fiecare face ceea ce crede pentru copilul sau in functie de conditii, posibilitati, preocupari, etc... Sistemul nostru de invatamant e asa cum e... greoi, intortocheat... cu manuale de toata jena... profesorii sunt mai dedicati sau mai putin in functie de pasiunea cu care-si practica profesia. E de datoria noastra ca, pe langa mediul pe care-l asigura scoala, sa ne stresam copiii pe cat de putin posibil asa incat sa mearga cu placere la scoala... si cu incredere in fortele proprii.
|
|
Nivel: RUBIN
Inregistrat: 3/29/2007 Mesaje: 22799
| Kali, nu pot sa nu-ti dau dreptate, mai ales in conditiile unui invatamant de toata jena, asa cum este in Romania. Si Ale ia ore de engleza in particular pentru ca in scoala italiana profesorii de engleza vorbesc orice , dar nu engleza.
Cat despre meditatii la matematica sau limba romana eu am ramas uimita ca Alice , o eleva de nota 10, are nevoie.Un elev de nota 10 ar trebui sa fie de nota 10, nu? Bineinteles ca nu-i vina elevului ca la scoala nu se face ceea ce ar trebui si sunt de acord ca da, are nevoie sa-si completeze cunostintele. Dar ce ne facem cu copiii care nu au acesta posibilitate?Este corect ce se intampla? |
|
Nivel: RUBIN
Inregistrat: 3/29/2007 Mesaje: 22799
| Revin, apropo de carje.In condittile unui invatamant corect in care profesorii si-ar face datoria la clasa , meditatiile devin ceva care sa te impinga mai departe, desi poate tu nu esti capabil de mai mult.Cel putin asa erau considerate meditatiile pe timpul meu, cam indeparat, e drept |
|
Nivel: Senior
Inregistrat: 10/4/2006 Mesaje: 6849
| Nici eu nu consider meditatiile o carja, ci o sansa in plus data unui copil, chiar si super bun. Ideea este ca in Ro, notele sunt interpretabile (sunt in functie de cerinte, de simpatii, de pile, etc), iar meditatiile sunt un rau necesar.
Exemplu concret: fii-mea si alti cativa prieteni/colegi si numai de FB la clasele I-IV, au dat examen la clasa a V-a la un colegiu de top, unde se invata la un nivel mai ridicat (acum am constatat ca manualele sunt toate depasite - am cumparat culegeri/carti la aproape toate materiile cel putin 1, la romana 4 suplimentare + DOOM-ul). A fost examen greu comparativ cu ceea ce invatase, peste programa, dar altfel nici nu i-ar fi departajat (o singura clasa aprobata - 30 de copii). Ti se rupea inima in curea colegiului la afisarea rezultatelor - saracutii copii!! In fine... au intrat 3 fetite din clasa noastra si fii-mea printre ele; niciuna din cele 3, n-a luat mai mult de 9 la romana/mate acum la colegiu, dar nici mai putin de 8 nu a luat nimeni din aceasta clasa. Ceilalti, care n-au intrat la colegiu si-au ramas in continuare la scoala, au 10 fara greseli la romana/mate. Explicatia... ?! Fiind cu o fetita prieteni, comparam evaluarile, testarile, ce li se preda... nu se prea pupa!!
Asta e; ajungem la vorba aia... traim in Roamnia si... Mai dureros e pentru cei ce nu-si permit si nu numai meditatiile, ci si auxiliarele cerute...
|
|
Nivel: RUBIN
Inregistrat: 3/29/2007 Mesaje: 22799
| Cred ca sunt motive seriose ca profesorii sa fie trasi de maneca... |
|
Nivel: Senior
Inregistrat: 10/4/2006 Mesaje: 6849
| Cine sa-i traga, Bereea?! Stii cum e, mai nou? La noi cel putin si nu generalizez; nu-si dau silinta la ore, sau au cerinte foarte mari si copilul nu tine pasul, atunci solutia este sa mergi fix la ei la meditatii!!
|
|
|