Masina la mana a doua
Subiectul anterior · Subiectul urmator
Kiki
Scris: Sunday, March 26, 2006 12:31 PM
Avatar
Nivel
Nivel: TOP TEAM

Inregistrat: 2/14/2006
Mesaje: 36610
Achizitionarea unei masini la mana a doua nu este lipsita de riscuri. Iata cateva sfaturi utile atunci cand vrei sa-ti cumperi masina second-hand.

Daca esti grabita si timpul te preseaza, poti incepe printr-o serie de verificari simple pentru a-ti da seama in ce stare se afla masina pe care ti-ai ales-o. Daca in urma primei examinari totul e O.K. te poti incumeta la un control mai detaliat, insotita, de aceasta data, de un expert.

1. Amortizoare: Impinge cu forta cele patru colturi ale masinii, deasupra rotilor. Daca constati ca vehiculul se leagana mai mult decat ar trebui, atunci fii sigura ca trebuie inlocuite amortizoarele.
2. Rugina: Refuza o masina care are caroseria mancata de rugina.
3. Interior: verifica starea interiorului masinii pentru ca tapiteria inlocuita, banchetele si centurile de siguranta altfel decat originale inseamna un punct scazut la "purtare". Verifica in egala masura scaunul soferului: daca este prea uzat inseamna ca masina alesa a fost mult rulata. Sau soferul prea gras!
4. Pneuri: controleaza cu atentie starea pneurilor si a profilelor.
5. Faruri: verifica daca farurile nu sunt sparte si daca functioneza bine.
6. Aliniamentul portierelor: usile care nu sunt corect aliniate pot indica cu siguranta ca vehiculul a fost implicat intr-un grav accident rutier. Fii atenta la stalpii dintre usi!
7. Stopurile pe spate: verifica-le starea si functionarea.

Inainte sa iti cumperi masina trebuie sa faci rost de urmatorul echipament: un magnet, o carpa umeda introdusa intr-o punga de plastic si o rigla metalica pentru masurarea uzurii pneurilor.

Caroseria
Fii atenta la aspectul exterior al masinii din toate unghiurile. Observa cu atentie totul! Daca masina este intr-o stare buna, toate elementele caroseriei trebuie sa se imbine perfect, iar eventualele distantari trebuie sa para regulate, la fel ca linia generala a masinii. Prezenta neregularitatilor pe suprafata tablei sau eventualele deformari indica locurile unde masina a fost lovita. Punctele de rugina sau gaurile provocate de coroziune ar putea fi mascate sau astupate cu chit. Daca chituirea a fost efectuata bine nu exista consecinte. Daca nu, rugina ar putea sa se propage pe sub vopsea. Observa cu atentie locurile revopsite. Cu ajutorul unui magnet plimbat de-a lungul caroseriei, in functie de intensitatea atractiei acestuia, poti stabili exact zonele care au fost chituite si revopsite. Refuza un vehicul care prezinta suprafete intinse astfel "tratate": numai micile scaderi de intensitate a atragerii magnetului sunt permise. Tot in exterior, verifica starea proiectoarelor, a ecranelor din material plastic ale stopurilor pe spate si ale celor laterale. Acestea trebuie sa fie perfect etanse pentru a nu permite patrunderea apei. Schimbarea acestor accesorii este foarte costisitoare.

Caroserie revopsita?
O masina poate fi revopsita din diverse motive: in principal pentru mascarea unor reparatii consecutive, a efectelor ruginei sau pentru ca vehiculul parea mai batran decat era in realitate. Fii neincrezatoare in fata unei masini mai stralucitoare ca altele de varsta ei! Deschide portierele, capota si port-bagajul si compara aspectul vopselei exterioare cu vopseaua din interior, cu zonele "pitite". Daca exteriorul este mai putin matuit, inseamna ca masina a fost revopsita. Cu ajutorul unei carpe umede curata zonele unde masina a suferit "operatia estetica". Procedeaza identic in zonele de frontiera unde se intalnesc vopseaua de interior cu cea de exterior. Asta pentru a te asigura ca diferenta de aspect nu se datoreaza pur si simplu murdariei. Iti poti da seama imediat de aspect, iar un ochi atent ar putea observa chiar urme de scotch adeziv sau de hartie lasate de un vopsitor mai neglijent. Ai putea gasi chiar urme ale celei mai proaspete vopsele aplicate, dare de vopsea scursa.

Pneuri
Cauciucurile ofera deseori date despre maniera in care a fost tratata masina. Uite-te prima data la profilul (striatiile) cauciucului. Este periculos sa rulezi pe carosabil ud cu pneuri tocite care au mai putin de 2mm adancime. Daca apare vreo diferenta de uzura pe suprafata interioara a cauciucurilor din fata, poate insemna ca geometria rotilor nu este corecta sau, mai mult, suspensia este obosita. Inspecteaza mai apoi exteriorul rotilor. Pot fi acoperite cu un strat de vopsea speciala care le confera un aspect mai atragator care iti va lua ochii. Nu te lua dupa aparente, fii atenta la crapaturi, galme sau taieturi.

Actele masinii
Cere intotdeauna sa vezi cartea de identitate a masinii si certificatul de inmatriculare. Daca numele mentionat este diferit de cel al vanzatorului, intreaba-l motivul, pentru ca ar putea fi vorba despre un autovehicul furat. Daca explicatia nu e plauzibila, lasa balta afacerea. Intereseaza-te, daca poti, daca masina este in gaj.

Habitaclu
Inspecteaza rapid interiorul masinii pentru a-ti da seama de gradul de uzura al acesteia. Daca e mult rulata, scaunul soferului poate fi un indiciu: este mai deformat si mai uzat ca celelalte. Sau poate proprietarul este supraponderal. In caz ca exista huse care le acopera, indeparteaza-le si examineaza totul cu atentie. Uite-te la mocheta, la centurile de siguranta si cauciucul care acopera pedalele: daca exista semne evidente de uzura inseamna ca masina a fost mult "rulata". Daca kilometrajul afiseaza o cifra medie (se parcurg in medie 15 000 Km/anual) iar anumite semnalmente indica contrariul, fii vigilenta: kilometrajul a fost masluit sau a luat-o automat de la zero dupa ce a atins 100 000 km.
momente
Scris: Monday, August 1, 2011 2:29 PM
Nivel: Guest

Inregistrat: 2/12/2006
Mesaje: 14
nu cred ca merita
Utilizatori in acelasi subiect
NU poti posta subiecte noi in acest forum.
NU poti raspunde la subiecte in acest forum.
NU poti sterge postari in acest forum.
Nu poti edita postari in acest forum.
Nu poti crea sondaje in acest forum.
Nu poti vota in sondaj in acest forum.