Nivel: TOP TEAM
Inregistrat: 2/14/2006 Mesaje: 36610
| Integrarea Romaniei în Europa schimba perspectiva la ora de istorie. Astfel, daca pana acum razboaiele purtate de catre domnitorii romani cu turcii sau cu alte popoare erau prezentate din perspectiva nationala, acum aceasta trebuie întregita de contextul istoric în care evenimentele au avut loc.
Astfel, elevul roman va primi la scoala aceleasi informatii ca si colegul sau european. Nu numai lectia la istorie va arata altfel, ci si cea de la geografie, educatie civica sau limba si literatura romana. Dumitru Matei, secretar de stat pentru învatamantul preuniversitar din cadrul MedC, a confirmat ca este nevoie de revizuirea urgenta a acestor manuale. În fapt, este vorba de programa scolara dupa care se vor ghida cadrele didactice la clasa.
În plus, programele scolare vor fi corelate între ele, în asa fel încat atunci cand elevul roman va învata despre cetatenie, acest concept îi va fi prezentat în context european.
Din 2008, programe noi la V-VIII
Potrivit oficialilor MEdC, programele scolare vor fi revizuite începand cu anul scolar 2008/2009 mai ales în învatamantul primar si gimnazial. "În acest moment, analizam impactul schimbarii curriculare care se va produce pentru toate disciplinele socio-umane. Atunci cand elevii vor învata la scoala despre "cetatenie", accentul va fi pus pe cea europeana si nu ca pana acum", ne-a detaliat Liliana Preoteasa, director în cadrul Directiei de Învatamant Preuniversitar din MEdC.
Ea a adaugat ca Ministerul Educatiei va introduce un set de materii optionale referitoare la institutiile europene tocmai în ideea de creare a unor competente-cheie comune pentru toti elevii din spatiul comunitar.
Elevul trebuie sa înceapa sa-si caute informatie singur
Profesorii cred ca noile manuale scolare ar trebui sa le dezvolte elevilor competentele si abilitatile necesare pentru a-si culege informatiile singuri. Elevii ar trebui sa discearna implicatiile pe care le are un fapt istoric sau altul.
"Ar trebui sa construim niste manuale care sa nu mai ofere exclusiv punctul de vedere al specialistului, cum se întampla acum, ci sa-l puna pe elev în situatia de a cauta informatia. Modul de predare ar trebui sa-i dezvolte tanarului gandirea critica", spune Eugen Palade, profesor de la Centrul Educatia 2000+. Acesta considera ca manualele de istorie ar fi mai atractive pentru elev, daca ar contine povestiri istorice, prin care sa creasca apetitul elevului pentru lectura.
SURSA |
Nivel: Avansat
Inregistrat: 2/22/2006 Mesaje: 4839
| De acord.N-am fost niciodata de acord cu ce scria in manuale si mereu ma intrebam de ce sa invat eu parerea altuia cand a mea era cam diferita.dar cui ii pasa de parerea mea? |