Ingrijirea masinii-bord, tapiterie, exterior, geamuri, stergatoare, portbagaj, roti, schimb ulei, ro
Subiectul anterior · Subiectul urmator
delfinasa
Scris: Wednesday, February 15, 2006 12:49 AM
Nivel
Nivel: Senior

Inregistrat: 2/13/2006
Mesaje: 6852
Asa cum pentru o gospodina, bucataria este oglinda ei, masina este oglinda soferului...Cum o ingrijiti, cu ce si la ce intervale de timp? Ce inspectii trebuie facute, unde, cand, cat costa? Cum se porneste o masina cu bateria aproape moarta? Cum verificati uleiul, cand trebuie schimbate placutele de frana, cum intretii sistemul de climatizare?
Kiki
Scris: Thursday, March 23, 2006 11:52 AM
Avatar
Nivel
Nivel: TOP TEAM

Inregistrat: 2/14/2006
Mesaje: 36610
ITP (INSPECTIA TEHNICA PERIODICA)

Aceasta activitate se efectueaza conform Reglementarilor privind certificarea încadrarii vehiculelor rutiere, inmatriculate, in normele tehnice privind siguranta circulatiei rutiere, protectia mediului si folosinta conform destinatiei.

Sa vedem cum decurge o astfel de operatie în cazul unui autovehicul:

1. Reprezentantul Registrului Auto Român se prezinta la autovehiculul dumneavoastra si îndeplineste mai întâi formalitatile legate de identificarea acestuia. Eventuale neconcordante trebuie, în mod obligatoriu, rezolvate. Tot acum se face si verificarea aspectului exterior, fiind socotite drept necorespunzatoare coroziunile avansate, deformari importante ori geamuri neomologate sau cu fisuri.

2. La primul post fix, de la începutul liniei, se verifica fixarea si functionarea instalatiei de iluminat si semnalizare, compozitia gazelor de evacuare si integritatea traseului de evacuare. Nu sunt admise interventii si modificari neautorizate la instalatia de iluminat si semnalizare (functionarea lampilor spate pentru ceata concomitent cu stopurile de frâna, posibilitatea de a aprinde simultan proiectoarele pentru ceata din fata si faza lunga a farurilor etc.), precum si neetanseitati ale tubulaturii de evacuare sau depasiri ale valorilor maxime admisibile pentru concentratia anumitor componente din gazele de evacuare. Ar mai fi de mentionat ca, daca farurile nu sunt reglate corespunzator, dar dispozitivele prevazute pentru reglajul farurilor sunt functionale, reprezentantii Registrului Auto Român fac corectiile necesare.

3. Urmeaza apoi verificarea sistemului de frânare, operatie care se executa cu ajutorul unui utilaj specific: standul cu rulouri. Pe rând, pentru fiecare punte în parte, se masoara fortele de frânare la toate rotile autovehiculului, la actionarea atât a frânei de serviciu, cât si a celei de ajutor (stationare). Standul permite afisarea si tiparirea acestor forte, precum si ale coeficientului de frânare, care reprezinta raportarea fortelor la greutatea puntii. Sistemul de frânare este declarat corespunzator daca valoarea coeficientului de frânare pentru autovehicul precum si valoarea dezechilibrului fortelor de frânare la rotile de la aceeasi punte sunt în limitele legale.

4. Ultimul post al liniei de inspectie este cel la care se verifica starea tehnica a directiei, a puntilor si starea generala a caroseriei (sasiului). Nu sunt admise jocuri anormale în articulatii, fisuri sau lipsa ale elementelor suspensiei, anvelope uzate, fisuri sau ruperi ale elementelor de rezistenta etc.

Daca vehiculul corespunde normelor prescrise, persoana care a efectuat verificare tehnica consemneaza în anexa certificatului de înmatriculare data pâna la care trebuie efectuata urmatoarea inspectie, semneaza si aplica stampila.
Kiki
Scris: Thursday, March 23, 2006 11:57 AM
Avatar
Nivel
Nivel: TOP TEAM

Inregistrat: 2/14/2006
Mesaje: 36610
SCHIMBUL DE ULEI

La schimbul de ulei trebuie neaparat schimbat si filtrul. De ce? Pentru ca uleiul nou poseda proprietati deosebite de cel uzat, cum ar fi o proportie de detergent destinat sa curete motorul de depuneri. Folosind un filtru de ulei imbacsit, uleiul curat il curata pe acesta, ducand apoi la impurificarea atat a uleiului cat si a intregului circuit de ungere. Este mai indicat sa se prelungeasca putin termenul de schimbare a uleiului (daca doriti neaparat sa faceti economii) insa intotdeauna la schimbarea uleiului folositi si un nou filtru de ulei.
Faptul ca in cartea tehnica este preconizat un schimb de ulei la 10000 km sau chiar 20-30000 km la masinile de ultima generatie, asta nu ne scuteste de verificari pe parcursul acestor intervale.
Schimbul de ulei depinde si de rulajul autoturismului respectiv in localitate si pe autostrada de exemplu. Circulatia urbana, pe langa faptul ca implica un consum ridicat de combustibil, duce si la o uzura mai rapida a motorului, datorata atat imbacsirii mai rapide a uleiului cat si rulajului indelungat la temperaturi scazute (sub temperatura de functionare optima a motorului)
Kiki
Scris: Thursday, March 23, 2006 11:59 AM
Avatar
Nivel
Nivel: TOP TEAM

Inregistrat: 2/14/2006
Mesaje: 36610
ROLUL FILTRULUI DE ULEI

Filtrele de ulei au rolul de a fitra toate impuritatile uleiului, prevenind uzura motorului si pastrând calitatea uleiului o perioada de timp cât mai lunga. Filtrul de ulei are o anumita perioada de functionare, prescrisa de constructorul motorului, dupa care trebuie înlocuit, odata cu uleiul.
Un motor obisnuit de automobil nu "moare" niciodata de "moarte naturala". Cel mai mare "criminal" al motorului este murdaria din motor, provenita pe diverse cai si care contamineaza uleiul.
Uleiul din motor, antrenat din baia de ulei si directionat, sub presiune prin canalizatii, catre partile în miscare din motor are rolul de a curata, raci, unge si etansa diferitele parti componente ale motorului îndeosebi cele aflate în miscare unele fata de altele.
Capacitatea lubrifiantilor moderni de a curata murdaria din motor si antrenarea acesteia sub forma de suspensii este completata de extrem de importantul rol al filtrului de ulei care retine aceste impuritati, protejând astfel motorul.
Kiki
Scris: Thursday, March 23, 2006 12:11 PM
Avatar
Nivel
Nivel: TOP TEAM

Inregistrat: 2/14/2006
Mesaje: 36610
CUM SA ITI INTRETII MASINA


Multe persoane sunt satisfacute de o masina atractiva si de incredere. Cheia mentinerii unui vehicul intr-o stare exceptionala este tratamentul corespunzator la care este supus. Majoritatea posesorilor auto duc masina la spalat odata la doua saptamani iar schimbul de ulei il fac la fiecare 3.000 de km parcursi. Acesti oameni considera acest tratament ca fiind unul dintre cele mai bune pentru o masina. Insa vehiculele au nevoie de mai mult pentru a functiona corect si pentru a mentine in parametrii normali factorii de siguranta.

Curele si furtunuri
Inainte de a face un drum lung dupa ce ati depasit cei 50.000 de km parcursi este important sa verificati cureaua de distributie a motorului. In ziua de azi curelele sunt in forma de serpentina iar daca aceasta se rupe este iminenta cedarea sistemului de alimentare. Este bine sa inspectati cureaua pentru a vedea daca exista fisuri vizibile.

Ca si cureaua de distributie, furtunul radiatorului este fabricat din cauciuc. Starea furtunului ar trebui verificata in permanenta. Atat partea de sus cat si cea de jos a furtunului radiatorului se pot rupe datorita presiunii interne sau a expirarii duratei de viata .

Frane
Sistemul critic al unui vehicul este sistemul de franare. Multi oameni nu verifica placutele de frana decat in momentul in care sistemul de franare da eroare. Trebuie verificat de asemenea lichidul de frana, adesea pus intr-un obiect din plastic semiopac pentru a putea fi cat mai vizibil. Mai mult, scurgerile de lichid de frana trebuie remediate. Daca placutele de frana sunt extrem de erodate exista riscul avarierii rotulei. Acest lucru conduce la reparatii extrem de costisitoare.

Lubrifierea
Lubrifierea adecvata reprezinta factorul cheie in mentinerea motorului intr-o stare buna de functionare. Nivelul fluidului ar trebui verificat saptamanal iar schimbul de ulei ar trebui facut in mod frecvent pentru a mentine motorul curat. Verificarea uleiului este cu mult mai comvenabila decat schimbarea motorului.

Degresarea
Compartimentul in care este pozitionat motorul poate arata la fel de bine ca in ziua achizitionarii vehiculului daca este curatat o data pe luna. Degresarea se face in momentul in care duci masina la o spalatorie auto specializata. O multitudine de detergenti pentru degresarea motorului sunt foarte eficienti, chiar si cei sub forma de spray pe care ii avem in propria casa.

Curatarea parbrizului
Nimic nu este mai periculos decat sa te asiguri printr-un parbriz murdar. Parbrizul murdar refracta lumina si poate duce la o vizibilitate mica. Exista multe produse bune pe piata si este indicat ca dupa o spalare adecvata a parbrizului sa se intervina si cu o carpa uscata.

Farurile
Un alt aspect care ar trebui verificat in permanenta este sistemul de iluminare. Evident este extrem de periculos sa conduci o masina care are o eroare in sistemul de iluminare.

Cauciucurile
Multi oameni considera ca explozia unui cauciuc poate fi fatala. De aceea este bine sa verificam zilnic presiunea in cauciuc la orice benzinerie. O presiune buna in cauciucuri poate duce la o durabilitate mai mare. Manualul masinii va indica presiunea adecvata in cauciucuri. Un alt aspect demn de luat in considerare este pretul cauciucului. Un set ieftin de cauciucuri poate rezista maximum 30.000 km pe cand unul putin mai scump poate rezista pana la 50.000 km.
bereea
Scris: Wednesday, July 2, 2008 7:20 PM
Avatar
Nivel
Nivel: RUBIN

Inregistrat: 3/29/2007
Mesaje: 22793
eu mi-am luat barbat priceput , asa ca...yes
fdianamaria
Scris: Wednesday, July 2, 2008 7:22 PM
Avatar
Nivel
Nivel: Avansat

Inregistrat: 2/17/2006
Mesaje: 4933
fetelor, ajutati-ma si pe mine: cu ce sa spal/curat mizeria de pe husele scaunelor? Sunt cele clasice, din fabricatie, asa ca trebuie sa le curat inainte de pun altele de schimb peste...
Dar cu ce? Cum?
bereea
Scris: Wednesday, July 2, 2008 7:27 PM
Avatar
Nivel
Nivel: RUBIN

Inregistrat: 3/29/2007
Mesaje: 22793
Stiu ca sunt un fel de spray-uri cu spuma care nu uda bancheta.Se lasa cateva minute apoi se freaca bine cu carpa.
In Italia sunt si curatatorii speciale pentru banchetele masinilor, poate sunt si in tara.
Lilly of the valley
Scris: Thursday, July 3, 2008 8:48 AM
Avatar
Nivel
Nivel: SMARALD

Inregistrat: 3/23/2007
Mesaje: 12042
Spray-urile astea se gasesc la magazinele specializate pentru auto sau chiar in benzinarii. Eu le mai curat cu vanish de covoare sau biocarpet.
Fluturas
Scris: Thursday, July 3, 2008 10:42 AM
Avatar
Nivel: Maestru

Inregistrat: 11/22/2006
Mesaje: 9778
bereea wrote:
Stiu ca sunt un fel de spray-uri cu spuma care nu uda bancheta.Se lasa cateva minute apoi se freaca bine cu carpa.
In Italia sunt si curatatorii speciale pentru banchetele masinilor, poate sunt si in tara.

asa e si aici
Ely
Scris: Thursday, July 3, 2008 5:43 PM
Avatar
Nivel
Nivel: Senior

Inregistrat: 3/2/2006
Mesaje: 5605
Mi-am luat si eu un spray special pentru curatat , pentru mocheta de la masina ca mi-a varsat Karina iaurt si sunt curioasa cat de bun este.
bereea
Scris: Saturday, July 5, 2008 4:31 PM
Avatar
Nivel
Nivel: RUBIN

Inregistrat: 3/29/2007
Mesaje: 22793
Ely wrote:
Mi-am luat si eu un spray special pentru curatat , pentru mocheta de la masina ca mi-a varsat Karina iaurt si sunt curioasa cat de bun este.


sa ne spui daca a dat rezultate.
Utilizatori in acelasi subiect
NU poti posta subiecte noi in acest forum.
NU poti raspunde la subiecte in acest forum.
NU poti sterge postari in acest forum.
Nu poti edita postari in acest forum.
Nu poti crea sondaje in acest forum.
Nu poti vota in sondaj in acest forum.