Cum invata studentii nostri!?
Subiectul anterior · Subiectul urmator
Andi&Mariuca
Scris: Wednesday, May 30, 2007 4:58 PM
Avatar
Nivel
Nivel: Senior

Inregistrat: 2/14/2006
Mesaje: 5089
azi a venit sora mea pe la mine, impreuna cu prietenul ei. amandoi sunt studenti la drept. ei si ce credeti ce vroia surioara mea iubita? sa o las pe net la mine sa isi caute referate pt nu stiu cate materii la care profesorii cer referate in loc de examen sau ca modalitate adiacenta de evaluare!!!what

si zic "bun, ce faci cu ele?". se uita amandoi la mine si imi zic sec si razand: "pai le listam si le dam la scoala ca sa luam note la examen!" what angry bataus tunete m-am luat de ei tare si le-am tinut teoria "batului de chibrit" despre cum ca nu e bine, ca ei ce mai inavata, ce moda e aia... bla, bla...dar aveam dreptate, eu asa zic.

exista acum o mie o suta de siteuri unde gasesti referate gata facute la orice materie ba, mai mult, unele au si mesaje din astea "incitatoare" de genul "las-o pe profa...hai aici si fa download la referate"! what angry helloooooooooo....nici nu ma mir ce "specialisti" ies in ultima vreme de pe bancile facultatilor noastre. ei nu se mai chinuie (asa zice sor-mea si nu blufeaza) sa citeasca sau sa compuna ei insisi niste lucrari ci le copiaza si asa se ia examenul.

eu, recunosc, mai copiam la referete (ca faceam si noi la greu) insa copiam din lucrarile pe care le citeam, in sensul in care nu plagiam ci dadeam citate pe care le comentam sau interpretam, in nici un caz nu luam lucrarea de-a gata. imi placea f mult sa fac referate si sa citesc bibliografia si sa pot sustine acea lucrarea apoi in cunostinta de cauza. se pare ca sunt cam depasita si demodata in conceptii...

voi ce ziceti?scratch
bontocel
Scris: Wednesday, May 30, 2007 5:55 PM
Avatar
Nivel
Nivel: Grupa mijlocie

Inregistrat: 3/30/2006
Mesaje: 381
hohot hohot hohot
Si cat la suta din ce ai facut la referate ai folosit in "practica"?
Sau cat la suta ti-a fost de folos.... pentru ca pot spune "deschis" ca am terminat facultatea acum 5 ani...am invatat cam in stilul tau...si ... N-AM RAMAS DECAT CU ACELE INFORMATII GENERALE...SA IMI FAC SI EU O IMAGINE DE ANSAMBLU.
Parerea mea este ca fiecare student este liber sa-si aleaga cat timp si efort intelectual sa aloce "invatatului",.... si este important pana la urma CU CE RAMAI de pe bancile facultatii.
Acum sunt inscrisa la master, in ideea de a mai invata cate ceva, dar depinde de mine daca vreau sau nu sa invat....ca tot pe baza de referate si proiecte sunt examenele....si rar teste grila si sinteza. sic
Cristy
Scris: Wednesday, May 30, 2007 6:29 PM
Avatar
Nivel
Nivel: Senior

Inregistrat: 1/8/2007
Mesaje: 6843
Sunt de-a dreptul shcata, eu invat de-mi sar capacele, lucrari peste lucrari ( este adevarat ca datorita faptului ca este "Open University" adica ceva de genul fara frecventa avem un regim special bazat pe lucrari).
Nu stiu ce sa zic... dar da, nu cred ca se ramane cu multe din facultate, sunt unele materii foarte interesante la care imi place pur si simplu sa invat dar unelebanghead banghead banghead le-as copia cu placere daca as putea...uff
Andi&Mariuca
Scris: Wednesday, May 30, 2007 8:55 PM
Avatar
Nivel
Nivel: Senior

Inregistrat: 2/14/2006
Mesaje: 5089
bontocel wrote:
hohot hohot hohot
Si cat la suta din ce ai facut la referate ai folosit in "practica"?
Sau cat la suta ti-a fost de folos.... pentru ca pot spune "deschis" ca am terminat facultatea acum 5 ani...am invatat cam in stilul tau...si ... N-AM RAMAS DECAT CU ACELE INFORMATII GENERALE...SA IMI FAC SI EU O IMAGINE DE ANSAMBLU.
Parerea mea este ca fiecare student este liber sa-si aleaga cat timp si efort intelectual sa aloce "invatatului",.... si este important pana la urma CU CE RAMAI de pe bancile facultatii.
Acum sunt inscrisa la master, in ideea de a mai invata cate ceva, dar depinde de mine daca vreau sau nu sa invat....ca tot pe baza de referate si proiecte sunt examenele....si rar teste grila si sinteza. sic


poate ai fi surprinsa sa auzi ca am avut lucrari din care chiar si acum tin minte unele lucruri. de ex. lucrarea de licenta pe care am facut-o cap-coada singura. a avut vreo 100 de pagini si a inclus o cercetare facuta pe "bune", cu un esantion de 200 de chestionare. cred ca am fost printre putinii din anul meu care chiar au facut chestionarele cu responsdenti reali. a mai fost o colega cu o tema f misto dar arhi-necunoscuta la ora aia, studii de gen, femei manageri versus barbati manageri, care si ea a facut "pe bune" totul. asta in conditiile in care unii colegi le-au "cumparat".angry

conteaza desigur cu ce ramai insa daca numai copiezi totul si dai de-a gata ceva ce nici macar nu ai citit cap-coada...atunci mai bine stai acasa, nu?

si eu am avut materii la care uram sa invat sau profi pe care nu ii sufeream si de aia am avut si doua restante in facultate. insa... chiar si asa, tot m-am straduit sa vad despre ce e vorba la materiile alea. nu ma laud dar ma crucesc si eu cum au ajuns unii sa isi ia diplomele.

ca sa fiu si mai elocventa, va spun de comunitatea de studenti de la stoma din Cluj. sor-mea a avut un prieten care face medicina acolo. au o gasca de nebuni care se imbata zi-lumina, chiulesc pe rupte de la cursuri si abia stiu ce e aia o masea. si...parintii platesc si seminarii pierdute (ca au taxe de zeci de euro pt absente cool ) si examene (ca se iau la greu asa la medicina what ) si apoi ne mai miram de ce unii ne nenorocesc. chiar ii ziceam sorei mele sa tinem minte care termina facultatea in seria asta si sa ne asiguram ca nici pentru un pansament nu vom ajunge ever la ei!tunete

codruta
Scris: Wednesday, May 30, 2007 9:18 PM
Avatar
Nivel
Nivel: Avansat

Inregistrat: 2/14/2006
Mesaje: 2034
Anca, dar de "prietene" care fac facultatea la 35 de ani, si n-au mai pus mana pe-o carte de 100de ani, si care te suna sa mergi in locul lor la examen ca ele-s de serviciu, ce zici? In ziua de azi, daca ai bani, faci 3-4 facultati, lejer.
Suntem noi depasite, au trecut vremurile cand dadeam admitere si stateam fierte pana se afisau rezultatele, la o concurenta de 5 pe-un loc...
Cum iti asterni, asa vei dormi! Pacat ca sunt unele meserii unde incompetenta face victime
Andi&Mariuca
Scris: Wednesday, May 30, 2007 9:50 PM
Avatar
Nivel
Nivel: Senior

Inregistrat: 2/14/2006
Mesaje: 5089
codruta wrote:
Anca, dar de "prietene" care fac facultatea la 35 de ani, si n-am mai pus mana pe-o carte de 100de ani, si care te suna sa mergi in locul lor la examen ca ele-s de serviciu, ce zici? In ziua de azi, daca ai bani, faci 3-4 facultati, lejer.
Suntem noi depasite, au trecut vremurile cand dadeam admitere si stateam fierte pana se afisau rezultatele, la o concurenta de 5 pe-un loc...
Cum iti asterni, asa vei dormi! Pacat ca sunt unele meserii unde incompetenta face victime


da, am mai auzit Codruta! angry si sincer cred ca cei care accepta asa ceva ori sunt nebuni de legat, ori nu stiu ca e caz penal ce fac ei!!! dar am auzit si am vazut ca si pe la licee, in special cele serale, se mai practica asta.

dar nu ma mir sincer...avand in vedere ca sunt profesori care pretind what angry bani pt a un student sa promoveze un examen sau, mai rau, favoruri de tot felul, inclusiv sexuale (stiu unul cat se poate de real petrecut in urma cu ani buni la o facultate din Brasov si care a ajuns si in vizorul media si apoi acel "profesor" a fost exclus din invatamant), ce sa le mai cerem lor, studentilor?scratch
MNiko
Scris: Wednesday, May 30, 2007 10:02 PM
Nivel: Guest

Inregistrat: 2/12/2006
Mesaje: 14
Nici profesorii nu mai sunt exigenti. Din cauza ca le e frica sa nu-si piarda locul de munca. Daca ati vedea cat de usor se ia acum nota 5...what what what
Am avut in anul I de faculatate un prof de analiza matematica foarte exigent. Scriam la examen la el si cate 10 coli A4 si tot nu luam note bune sau chiar se pica. Treceau in general un sfert din grupa.
Acum 2 ani i-am fost asistenta la un seminar. M-a socat pur si simplu usurinta cu care corecta acum lucrarile. Citea si de 10 ori o lucrare de cate o foaie A4(jumatate de pagina erau numai subiectele) si se tot intreba ce sa-i mai puncteze ca sa-l treca.
Acum profesorii se tot uita in agenda ca sa aiba 3/4 din studenti promovati. Daca nu promoveaza din prima macar atatia atunci profesorul intra in vizorul rectoratului ca nu e bun si anul urmator nu mai primeste ore la facultatea respectiva.
Din pacate si profesorii au trebuit sa coboare mult stacheta ca sa mai aiba si anul urmator studenti(a fost un an in care o grupa de mate - fizica a ajuns in anul 4 cu numai 5 studenti-ceilalti au ramas repetenti sau au abandonat, iar momentan nu mai exista sectia asta).
E trist, dar asta e adevarul.
Lilly of the valley
Scris: Thursday, May 31, 2007 6:10 AM
Avatar
Nivel
Nivel: SMARALD

Inregistrat: 3/23/2007
Mesaje: 12042
Anca, mami, iti inteleg oful. Din fericire mai sunt si profesori care pica pe rupte daca nu ai referat propriu, mai citesc si ei ce se gaseste pe net.
Eu fac un master in Comunicare in Institutiile Europene si printre colegii mei se numara si politicieni (care sincer imi fac greata), cat si fosti colegi de ai mei din Facultatea de Sociologie. Si tu stii ca sociologie nu se face citind numai cursul, de altfel mai toate facultatile, ai cantitati impresionante de lecturat pentru a te prezenta in mod onorabil la un seminar. Se cunoaste clar diferenta intre cei care au terminat cu multi ani in urma si cei care "studiaza" acum. (fara sa jignesc pe nimeni).
sa nu te mire nimic in ziua de azi, chiar insusi Ministerul Invatamantului si Cercetarii (sau cum s-o mai fi numind acum)incurajeaza aceasta stare de lucruri inca de la ciclul primar. Ex. concludent: portofoliile care le au copii de facut pe la diverse materii fac trimitere la internet asa ca ... daca primesc totul pe tava de ce sa mai invete dragii de ei, sa citeasca. Sa nu ne mai mire ca elevii in loc sa citeasca un roman prefera sa vada filmul pentru a sti actiunea romanului.
Dar de acum divaghez de la subiect.
Asadar mult succes la examene tutror! Si noi sa fim mandri de noi ca am invatat, am muncit pentru note si nu am plagiat. Nici o problema ca o sa vina si ziua cad va conta si competenta si nu diploma pe care o detii.
mihaela75
Scris: Thursday, May 31, 2007 6:34 AM
Avatar
Nivel
Nivel: Avansat

Inregistrat: 2/22/2006
Mesaje: 4839
Mai fetelor, eu am avut lucrarea de diploma data de cineva nici nu stiam ce scrie in ea pana in ultima saptamana cand trebuia sa o sustin oral.Am rasfoit-o asa pe sarite sa vad cu ce se mananca, erau chestii pe care le stiam deja pe derost dar nu as fi fost in stare sa compun lucrarea aia nici in doi ani.De asta cauta studentii pe net ca stau prost la compozitie, poate ei stiu materia dar nu sunt organizati si le ia mult timp sa faca o lucrare.Din partea mea, daca sunt in stare sa o sustina oral n-au decat sa o ia de unde vor, de pe net, de la vecinul ,important e sa stie ce scrie acolo si sa fie oricand gata sa comenteze pe margine salut
Andi&Mariuca
Scris: Thursday, May 31, 2007 9:24 AM
Avatar
Nivel
Nivel: Senior

Inregistrat: 2/14/2006
Mesaje: 5089
ok Mihaela, daca o citesc si inteleg si mai si raman macar cu un 10% in cap, tot as fi de acord. dar problema celor mai multi este ca nici macar nu le citesc... se duc cu ele si iau o nota... si cam atat. si apoi devin "licentiati" si "specialisti" si cand ajunge vremea sa intre in "paine" sunt vai de ei...

Mniko, stiu cum sunt profesorii, cei mai multi dintre ei, in ziua de azi... repet, nu ma laud, mi-a placut sa invat din totdeauna si ai mei mi-ai zis mereu ca "ai carte, ai parte" si asta am visat cat am fost in scoli.
tin minte ca erau exemene in facultate la care imi era pur si simplu rusine sa ma duc fara sa iau 10. de ex, la filosofie, am avut un prof cu care am facut meditatii si in cl a 12-a ca sa intru la facultate. pt ca este un om si un profesor deosebit si pt ca mi-a placut mereu filosofia, am invatat pe rupte. iar in facultate, am facut cu el multe materii (filosofie, estetica, ontologia umanului si altele) si imi era rusine de el sa ma duc sa iau 9 sau mai putin pt ca stiam ce asteptari are de la mine. asa ca invatam de placere si de rusinea de a lua o nota sub 10. astea sunt in mod cert, pt multi dintre studentii din ziua de azi, niste conceptii depasite. maseluta

tata este si el profesor la Drept. de ani de zile se plange ca are niste studenti care nu stie ce cauta acolo. chiar acum cateva saptamani imi zicea ca a fost la un examen si ca a picat mai mult de trei sferturi dintre ei pt ca nu stiau nimic, nimic, nimic...what imi zicea ca "s-a chinuit" sa ii treaca pe unii dintre cei care au promovat. ajunsese pana sa ii intrebe si din orice din materie, nu numai legat de subiectul de exemen, numai ca sa nu ii ramana prea multi in reexaminare!angry desigur ca mi-a povestit ca are si studenti f buni, de 10, cu care ii face placere sa discute. si, culmea, imi zicea ca f multi aveau lucrari luate de pe net!what daca ar sti el, dragutul, ce poama e fi-sa ai' mai mica!bataus cred ca ar croi-o bine de tot!!!! sunt curioasa ce va face sor-mea la anul cand il va avea pt 2 ani profesor pe tata si este f exigent mai ales cu copiii lui. cred ca va invata, macar de rusinea de a fi examinata de tatal ei in fata colegilor. sper, macar!alcool
Maria & Mario
Scris: Thursday, May 31, 2007 2:14 PM
Avatar
Nivel
Nivel: MEMBRU FONDATOR

Inregistrat: 2/13/2006
Mesaje: 9883


Studentii romani nu mai invata aproape nimic la facultate

Profesorii sint nepregatiti, iar diplomele se dau pe banda rulanta, avertizeaza cercetatorii in domeniul educatiei.

Expertii in educatie au ajuns la concluzia ca intre invatamintul preuniversitar si cel superior exista discrepante mari si cer sa se ia masuri, „altfel efectele vor fi negative asupra competentelor elevilor“, dupa cum spune profesorul Lazar Vlasceanu, directorul Centrului European UNESCO pentru Invatamint Supe-rior. „Cercetarile psihologice au aratat ca educatia atinge performanta in anii timpurii, adica in invatamintul primar, iar in invatamintul superior, studiul este mult mai superficial. Pe linga aceasta, observam ca cei mai multi autori de manuale sint chiar profesorii universitari. Ei structureaza continutul, ei, care au cele mai proaste cunostinte despre invatare. Si asa aproape ca vedem invatatoare care, avind aceste manuale, preiau modul de conduita al universitarilor. Iar universitatile nu trebuie sa se mai afle in virful piramidei invatarii“, explica Vlasceanu, care considera ca manualele trebuie facute de echipe de profesori cu experienta la catedra, nu in amfiteatru. El recunoaste ca „dialogul dintre universitari este unul al surzilor, pentru ca fiecare crede ca detine adevarul absolut“.

Pe linga problema manualelor, care sint suprateoretizate, mai exista problema profesorilor care sint slab pregatiti. „Selectia pentru cariera la catedra este una reziduala. Se pot inscrie in Departamentele de Pregatire Pedagogica studentii care au si zece restante. Plus ca toate cele 52 de departamente, dintre care noua sint la universitatile particulare, nu sint acreditate. Foarte putine au dosarul pentru acreditare depus la Ministerul Educatiei“, spune Mircea Miclea, presedintele Comisiei prezidentiale pentru educatie si fost ministru al Educatiei. Solutia lui Miclea: ministerul trebuie sa stabileasca criteriile de selectie a viitorilor profesori, si anume „studentul sa fie integralist, si sa aiba minimum nota 7 media anilor de studii“.

In concluzie, „profesorii sint constienti ca predau prost, ca atare nu trebuie sa devina exigenti cu elevii. Si asa vorbim despre universitati producatoare de diplome, si nu de universitati drept factori de dezvoltare“, spune Lazar Vlasceanu. Monica Dvorski, directoarea Centrului Educatia 2000+, da vina si pe cerintele angajatorilor, „care cer diploma“. „Drept urmare, comertul este unul legitim. Dar, in scurt timp, intr-adevar se vor cere competentele“, avertizeaza Dvorski.

*
Esecul evaluarilor

Admiterea din sistemul preuniversitar in cel universitar a inceput sa se faca prin bacalaureat, care „ar fi trebuit sa fie de fapt un examen de evaluare a cunostintelor“, spune Florin Ionita, profesor de limba romana la Colegiul „Iulia Hasdeu“ din Bucuresti. Totul a inceput in 2002, cind probele scrise au fost facute sub forma testelor-grila, care eliminau din start evaluarea competentelor elevilor.

Apoi a urmat evaluarea sub forma calificativelor admis/respins la probele orale. „In aceasta vara, avem examene cu cite 100 de variante facute publice. In urma unor chestionare pe care le-am dat elevilor din citeva colegii din Bucuresti, ei au acuzat sistemul acesta ca incurajeaza memorarea mecanica si incercarea de frauda. Iar la intrebarea: «Ce nota acordati acestui tip de examene?», media notelor date de elevi a fost 6,2. Desi este de trecere, este cam greu sa te mindresti cu asa performanta“, spune profesorul Ionita.

Citat din Cotidianul
MNiko
Scris: Thursday, May 31, 2007 7:54 PM
Nivel: Guest

Inregistrat: 2/12/2006
Mesaje: 14
Referitor la cele 100 de variante pt fiecare materie...
Nu stiu cum e pe la alte discipline dar va spun ce am observat la matematica. Nu predau in preuniversitar dar am avut o intelegere cu bona sa ii pregatesc fata la mate pt bac. E o fata muncitoare si lucreaza destul de mult(ar putea si mai mult dar variantele astea au facut niste lenesi din toti copii).
Variantele s-au publicat prin februarie si de atunci la clasa s-a lucrat numai pe ele, indiferent daca materia a fost predata toata sau nu. De aceea la materia de clasa XII ei nu au exercitiu deloc. !-2 exemple in clasa si in rest variante si iar variante. Am descoperit la fata asta ca o lectie la care eu la scoala am facut cel putin 5-6 ore de exercitii la ei nici nu s-a predat.what what In loc de lectia asta li s-a dat mult mai multe formule(formule cu care eu personal nu sunt de acord pt ca se pot deduce imediat-in plus nu sunt trecute "formulele" alea in niciun manual sau culegere de probleme). Niciodata nu am fost de acord cu predarea multor formule atat timp cat acestea se pot deduce usor din altele. In felul asta nu incurajez memorarea ci gandirea logica. Cel putin asa gandesc eu.
mommy
Scris: Thursday, May 31, 2007 9:02 PM
Nivel
Nivel: Avansat

Inregistrat: 11/18/2006
Mesaje: 3674
codruta wrote:
Pacat ca sunt unele meserii unde incompetenta face victime

Ai punctul pe i. Asta e partea cea mai grava! Cred ca in umele domenii si profesorii incorecti sau incompetenti ar trebui sanctionati drastic Thumb down

Si eu sunt de parere ca s-a coborat stacheta. Eu nu sunt impotriva referatelor, daca ar fi facute pe bune si nu copiate de pe internet. Nici cum era pe vremea mea nu era bine, cand la multe examene trebuia sa tocesti si sa reproduci in scris o tona de teorie. Noroc ca am facut o facultate mai practica (contabilitatea) si tot am avut o gramada de materii de toceala. Asta e zic eu defectul major din invatamantul romanesc, se pune accent mai mult pe teorie si mai putin pe aplicabilitatea practica. Am impresia totusi ca se shimba tendinta asta in ultima vreme, economia de piata cere oameni care chiar stiu sa faca ceva.
Eu nu am o parere prea buna despre facultatile particulare, sora-mea a facut doi ani la drept la o particulara si mi-a zis ca era jale. Nivelul la admitere era atat de scazut incat trei sferturi din studenti nu puteau sa inteleaga nici macara terminologia din domeniu si totusi treceau examenele in cele din urma intr-un fel sau in altul. Si nici la cele de stat nu-s toate roz. Eu mi-aduc aminte de cateva materii super idioate pe care le-am facut (tehnologie industriala, tehnologie agrara etc.) si care am impresia ca se mai fac si azi. La tehnologie agrara, de exemplu, am luat 5, desi dupa parerea mea explicasem destul de bine cum se prepara mranita in care se plantau semintele in sere...fool Iar o colega luase tot 5 deoarece nu explicase suficient de bine procedeul de imperechere naturala a animalelor, daca va vine sa credeti...
Si inca ceva, apropo de lucruri care trebuie invatate totusi in facultate. Am avut prin anul trei o materie tare nasoala, Eficienta investitiilor, erau niste indicatori de eficienta de te durea capul, iti trebuiau niste tabele cu niste indici ca sa ii poti calcula. Bine, acum ti-i calculeaza si Excelul fara probleme, dar acum zece ani trebuia sa operezi cu calculatorul de birou la examen. In fine, am luat 7 la examen, am rasuflat usurata ca am scapat de el si mi-am zis ca sa nu mai vad asa ceva in viata mea. Si ce credeti? La interviul pentru job-ul meu actual, ce ma intreaba actuala mea sefa? Daca stiu care sunt indicatorii de eficienta ai investitilor si cum se calculeaza? In primul moment nici nu mi-am dat seama ca se refera la uraciunile alea. Am scos-o eu la capat atunci, mi-am amintit unele lucruri, dar apoi a trebuit sa o iau de la capat cu invatatul, chiar dupa cartile din facultate... ras Si abia atunci, cand am lucrat practic cu ei si i-am calculat pentru niste investitii reale si i-am intors pe toate partile, am inteles si eu mecanismul de calcul si semnificatia lor in profunzime. Asa ca poti sa copiezi referate pana nu mai poti, cand vine momentul sa faci ceva cu adevarat, tot trebuie sa inveti, daca nu ai facut-o cand trebuia. Si oricum in majoritatea domeniilor trebuie sa inveti in permanenta cate ceva, altfel esti depasit repede de noutati.
Lilly of the valley
Scris: Friday, January 29, 2010 10:28 AM
Avatar
Nivel
Nivel: SMARALD

Inregistrat: 3/23/2007
Mesaje: 12042
Recent la discutii intre colegi, am constatat cu amaraciune cu unii habar nu au de ceea ce au studiat.
Ex. absolvent de FEAA la zi (Cuza), profil finante-conta, nu stie ce inseamna deducere de baza la salariu. (asta e doar un ex. din multe alte necunoscute)Thumb down
vanina
Scris: Friday, January 29, 2010 6:38 PM
Avatar
Nivel
Nivel: Ambasador

Inregistrat: 12/19/2008
Mesaje: 886
La mine la facultate(medicina) e imposibil sa nu inveti la cata prezenta e nevoie. Si absentele chiar trebuie refacute, nu numai motivatethumright Referat am avut si noi de facut doar pt o nota(nu pt examen), dar profesorul nostru stie tot ce misca pe net, si a respins toate referatele care erau genul copy-paste(chiar si un singur paragraf copiat) asa ca... nu va luati de viitorii medici sic stiu ei de ce au nevoie de tarie hohot
Utilizatori in acelasi subiect
NU poti posta subiecte noi in acest forum.
NU poti raspunde la subiecte in acest forum.
NU poti sterge postari in acest forum.
Nu poti edita postari in acest forum.
Nu poti crea sondaje in acest forum.
Nu poti vota in sondaj in acest forum.