Credinta ortodoxa
Subiectul anterior · Subiectul urmator
AlexandraL
Scris: Wednesday, October 29, 2008 8:21 PM
Avatar
Nivel
Nivel: Avansat

Inregistrat: 11/18/2007
Mesaje: 3818
Legat de credinta ortodoxa sunt multe intrebari la care nu stim sa raspundem. Poate pentru ca nu ne-am documentat suficient sau pentru ca nu stim sa interpretam corect ceea ce este scris in Scriptura.

Ideea acestui topic mi-a venit cand am citit despre cultul penticostal. Nu vreau sa cad off-topic in acel subiect, iar pe de alta parte imi doresc sa cunoastem (cine vrea, bineinteles) mai mult din credinta ortodoxa.

Voi incerca sa postez mai multe subiecte despre ceea ce afirma ortodoxia in general,dar si despre diferentele fata de alte religii/confesiuni/culte.

AlexandraL
Scris: Wednesday, October 29, 2008 8:30 PM
Avatar
Nivel
Nivel: Avansat

Inregistrat: 11/18/2007
Mesaje: 3818
Respingerea cinstirii Maicii Domnului de catre neoprotestanti

Interpretand Sfanta Scriptura fara carma Sfintei Traditii, neoprotestantii sustin impotriva tuturor evidentelor, ca Fecioara Maria a avut si alti copii, proveniti din casatoria cu Iosif.

Fundamentalismul extrem al neoprotestantilor iese si in acest caz in evidenta, intrucat nu vor sa stie nici chiar de Traditia apostolica si postapostolica, care pastra cu evlavie taina Prea Sfintei Nascatoare de Dumnezeu nedespartita de Taina Mantuitorului Hristos

Neoprotestantii urmaresc sa respinga nu numai dreapta credinta despre Maica lui Dumnezeu ci si, in mod special, cultul si rugacuinile ce i se aduc in Biserica, pe motiv ca insusi Fiul ei nu i-a dat cinstea cuvenita. Ei aduc in spijin unele texte din Sfanta Scriptura, pe care le interpreteaza eronat, scotandu-le din context. Vom incerca o evaluare dogmatica a acestor texte, sprijinindu-ne desigur pe exegeza traditionala ortodoxa.

"A zis ei lisus: Ce este Mie si tie, femeie? inca n-a venit ceasul Meu" (Ioan 2, 4). "Deci Iisus, vazand pe mama Sa si pe ucenicul pe care il iubea stand alaturi, a zis mamei Sale: Femeie, iata fiul tau! Apoi a zis ucenicului: Iata mama ta! Si din ceasul acela ucenicul a luat-o la sine" (Ioan 19, 26-27).

Desconsiderarea mamei Sale de catre lisus Hristos este evidenta, sustin neoprotestantii, de vreme ce i se adreseaza cu apelativul "femeie". Exegeza ortodoxa si misiologia raspund ca Mantuitorul n-a dispretuit-o pe Mama Sa, deoarece in primul caz i-a ascultat rugamintea, iar in al doilea a incredintat-o din iubire si recunostinta Sfantului Ioan Evanghelistul, de vreme ce ea nu mai avea pe nimeni.

Se mai raspunde cu argumentul ca termenul in cauza trebuie luat in inteles de gen sau sex, cum se vede si din aceea ca tot asa s-au adresat si cei doi ingeri Mariei Magdalena la mormant: "Femeie, de ce plangi?" (Ioan 20, 3), precum si cei doi barbati, care s-au aratat la Inaltarea la cer a Domnului, zicand catre Apostoli: "Barbati galileeni, de ce stati privind la cer?" (Faptele Apostolilor 1, 11). In ambele cazuri cuvintele "femeie" sau "barbat" n-au fost rostite cu dispret, ci dimpotriva, in chip mangaietor.

Un alt argument il constituie paralela care se face intre vechea Eva si "noua Eva", cum a fost numita de catre Biserica Maica Domnului. In acest sens "Arhanghelul Gavriil i se adreseaza numind-o "binecuvantata intre femei", nearatand dispret fata de cea plina de har, ci descoperind o veche taina: zdrobirea capului sarpelui prin femeie (Facere 3, 15) si faptul ca ea va fi acea tainica si duhovniceasca Eva, care va naste pe Noul Adam, Hristos, Care va aduce viata in lume".

Si tot ca o argumentare biblica, deci revelata, este adusa in sprijin denumirea Evei de catre Adam cu apelativul "femeie" (Facere 2, 23).

Exista si un al treilea text pe care neoprotestantii il interpreteaza in sensul desconsiderarii de catre lisus a Mamei Sale si a rudelor Sale. "Cine este mama Mea si cine sunt fratii Mei? Si aratand catre ucenici, a zis: iata mama Mea si fratii Mei. Ca oricine va face voia Tatalui, aceia imi este frate si sora si mama" (Matei 12, 47-50).

Prin cuvintele Sale, Mantuitorul n-a urmarit sa ignore rudele Sale trupesti si pe Mama Sa, ci doar a voit sa indice superioritatea rudeniei spirituale inaugurate de credinta in El, prin care toti devin fii ai Celui Prea inalt si prin urmare frati intre ei. Tocmai de aceea El a aratat ?ca de importanta deosebita pentru oameni este nu inrudirea trupeasca, ci a face voia Tatalui, ceea ce noi stim ca Sfanta Fecioara realizase deja, atunci cand a acceptat sa fie Maica trupeasca a lui Dumnezeu-Cuvantul. Mantuitorul nu pune in discutie deci faptul ca ea era Maica Sa, ci faptul ca legatura omeneasca se face cu Dumnezeu numai odata cu implinirea voii Lui. Cel ce face voia lui Dumnezeu devine sufleteste inrudit cu Dumnezeu.

In sfarsit, neoprotestantii se opun preacinstirii Maicii Domnului, considerand-o nejustificata, pe motiv ca ea a mai avut si alti copii, denumiti "fratii si surorile Domnului" (Matei 13, 55); Mantuitorul este numit "cel dintai nascut" sau "primul nascut", deci au mai existat si alti "nascuti"; casatoria cu losif a fost consumata, de vreme ce Evanghelia spune: "Si nu a cunoscut-o pe ea pana ce a nascut pe Fiui sau." (Matei 1, 25).

Daca referitor la gradul de rudenie dintre Iisus si cei socotiti frati ai sai am facut anterior precizari pe baza contributiei teologiei ortodoxe romane, care solutioneaza in mod satisfacator problema, trebuie sa adaugam, si faptul ca doi dintre "fratii Domnului", Iacob (cel Mic) si Iuda, autorii epistolelor care le poarta numele, nu se prezinta pe ei insisi ca "frati", ci ca "rob" (Iacob 1, 1), respectiv "slujitor" (Iuda 1, 1) ai Domnului. Daca Iisus ar fi avut frati naturali, de ce a incredintat-o Mantuitorul pe Maica Sa Apostolului Ioan?

Referitor la apelativul de "cel dintai nascut" sau "primul nascut", acesta se dadea "celui ce deschide intai pantecele", indiferent daca mai urmau sau nu si alti frati. In cazul Mantuitorului, traducerea este tendentioasa, corect fiind "unul nascut" sau "singurul nascut".

Ultima obiectie este cea intemeiata pe textul de la Matei 1, 25 in care se afirma despre dreptul Iosif: "si nu a cunoscut-o pe ea pana ce a nascut pe Fiul sau Cel Unul-Nascut, Caruia i-a pus numele lisus".

Pe baza unor locuri asemanatoare se poate deduce ca in Sfanta Scriptura expresia "pana ce" inseamna "pentru totdeauna" adica vesnic. Sa enumeram aceste locuri biblice: "Iata, Eu sunt cu voi in toate zilele, pana la sfarsitul veacului" (Matei 28, 20). Oare aceasta inseamna ca Se va desparti de noi dupa sfarsitul veacului acestuia? Numai ca Sfantul Apostol Pavel afirma: "Si astfel (dupa invierea generala) pururea cu Domnul vom fi" (1 Tesaloniceni 4, 17).

"Zis-a Domnul Domnului meu: Sezi de-a dreapta Mea pana ce voi pune pe vrajmasii Tai asternut picioarelor Tale" (Psalm 109, 1). Aceasta nu inseamna, insa, ca Mantuitorul Hristos nu va sedea pentru totdeauna de-a dreapta Tatalui spre a imparati cu El vesnic, deoarece stim ca "imparatia Lui nu va avea sfarsit" (Luca 1, 33).

La Facere 8, 7 se afirma ca Noe a dat drumul corbului din corabie pentru a vedea daca a scazut apa si zburand corbul "nu s-a mai intors pana ce a secat apa de pe pamant". Oare sa insemne asta ca el s-a mai intors vreodata la corabie?

Pe temeiul intelesului expresiei "pana cand" din citatele biblice anterioare putem concluziona ca Iosif cel drept si temator de Dumnezeu, pentru totdeauna n-a cunoscut-o pe aceea care a fost fecioara inainte de nastere, a ramas fecioara in nastere si pentru totdeauna a ramas fecioara. Asa se explica si faptul ca in unele editii ale Sfintei Scripturi s-a utilizat si traducerea "fara sa o fi cunoscut pe ea losif, Maria a nascut pe Fiul sau Cel Unul-Nascut".
Credinciosii ortodocsi se roaga Maicii Domnului cu constiinta ca ea este cea mai apropiata de Mantuitorul Hristos in ceruri, avand indraznire de mama catre Fiul ei si prin aceasta, rugaciunile ei au cea mai mare trecere la Dumnezeu. Asa cum afirma adesea parintele Cleopa de la manastirea Sihastria, "este cu neputinta ca venerarea Maicii Domnului sa supere pe Fiul ei, Caruia, prin aceasta, nu-I scadem nimic din adorarea ce I se cuvine, ci, dimpotriva, toata preacinstirea Maicii Domnului trece asupra Fiului sau, Cel care a ales-o si a sfintit-o pe ea pentru a-I fi Lui Maica".

Pr. Conf. Dr Stefan Buchiu

Sursa: http://www.crestinortodox.ro/




Maria & Mario
Scris: Wednesday, October 29, 2008 8:30 PM
Avatar
Nivel
Nivel: MEMBRU FONDATOR

Inregistrat: 2/13/2006
Mesaje: 9883
Alexandra , sunt ochi si urechi ! Buna idee ! thumright
Rody
Scris: Wednesday, October 29, 2008 8:33 PM
Avatar
Nivel
Nivel: Senior

Inregistrat: 6/10/2006
Mesaje: 6198
De cand asteptam un topic ca asta ca am muuuuuuulte de lamurit.Nu mai zicca am muulte chesti care dupa parera mea nu au nici un rost.Revin dupa ce cul fetele!
ingerash
Scris: Wednesday, October 29, 2008 8:42 PM
Avatar
Nivel
Nivel: DIAMANT

Inregistrat: 1/17/2008
Mesaje: 27681
Alexandrafirstprize firstprize firstprize bravo bravo bravo bravo pentru topiccomputerlove
Rody
Scris: Wednesday, October 29, 2008 10:12 PM
Avatar
Nivel
Nivel: Senior

Inregistrat: 6/10/2006
Mesaje: 6198
Daca e tot sa invatam inperuna am sa incep eu cu o intrebare,poate ma lamureste careva.
De ce se spune ca o femeie care naste trebuie sa i se faca molifta sa-u cum so zice corect,inainte de-a iesi afara dupa nastere.Cica e murdara.Cum poate fi o femeie murdara care a dat nastere unei noi vieti??In alta ordine de idei se zice ca nu trebuie sa iasa afaara,aiurea cad pleca de la maternitate tot iese afara.Personal nu vad rostul obieiului asta.Deci cine ma lamuresteras asta e una,dar mai am multeeeeeeeeeeeee!ras
shirel
Scris: Wednesday, October 29, 2008 10:14 PM
Avatar
Nivel
Nivel: SMARALD

Inregistrat: 7/22/2007
Mesaje: 11814
Am citeva intrebari de ce crestini se inchina si se roaga prin intermediul icoanelor si chiar le pupa ,imi este ciudat ca doar sunt facute de un pictor deci un om cu pacate ca si noi de altfel si cum se explica aparitia icoanelor facatoare de minuni si daca intruadevar exista sau este numai imaginatia credinciosului?

Si inca ceva ce vreau doar sa adaug toata lumea stie ca Isus a fost
evreu,citind cartea Codul lui Davinci mi-am dat seama ca se poate sa fi fost insurat cu Maria Magdalena .De ce?Acuma un evreu credincios se insoara la o varsta foarte tanara si este obligat sa o faca asa -i cere religia,da pe vremea aceea sunt sigur ca era la fel.Deci Isus care a murit pe 32 de ani se spune sunt sigur ca trebuia sa se fi casatorit pina la varsta asta.Ce parere aveti?

Topic foarte interesant si ma bucur sa discutam despre aceasta religie,daca va intereseaza pot deschide si despre iudaism sa aflati cat mai multe din ceea ce va pot raspunde si din ceea ce stiu.
Rody
Scris: Wednesday, October 29, 2008 10:20 PM
Avatar
Nivel
Nivel: Senior

Inregistrat: 6/10/2006
Mesaje: 6198
shirel wrote:
Am citeva intrebari de ce crestini se inchina si se roaga prin intermediul icoanelor si chiar le pupa ,imi este ciudat ca doar sunt facute de un pictor deci un om cu pacate ca si noi de altfel si cum se explica aparitia icoanelor facatoare de minuni si daca intruadevar exista sau este numai imaginatia credinciosului?

Si inca ceva ce vreau doar sa adaug toata lumea stie ca Isus a fost
evreu,citind cartea Codul lui Davinci mi-am dat seama ca se poate sa fi fost insurat cu Maria Magdalena .De ce?Acuma un evreu credincios se insoara la o varsta foarte tanara si este obligat sa o faca asa -i cere religia,da pe vremea aceea sunt sigur ca era la fel.Deci Isus care a murit pe 32 de ani se spune sunt sigur ca trebuia sa se fi casatorit pina la varsta asta.Ce parere aveti?

Si eu vreau sa stiu asta.Doi la mana,la inpartasanie nu mi se pare igenic sa dea din aceisi lingurita vin la toata lumea ,chiar si la bebei.Cine stie cati microbi au fiecare.Iar e o chetie care nu-mi place.Iar alata care nu-mi palce sa pup mana prteotului.Niceodta!
Nu dati cu rosi.eu sunt botezat la ortodoxi insa eu am fac cum cred eu de cuvinta.Cred in Dumnezeu dupa legile mele,cu alte cuvinte religia mea e dupa cum mi-o fac euras
AlexandraL
Scris: Wednesday, October 29, 2008 11:23 PM
Avatar
Nivel
Nivel: Avansat

Inregistrat: 11/18/2007
Mesaje: 3818
Fetelor, ma bucur ca va place subiectul si ca manifestati interes, ca puneti intrebari. Raspunsuri nu va pot da la fiecare intrebare, pentru ca sunt unele care tin de dogmatica si nu vreau sa intru pe teren minat si sa scot vreun porumbel, dar promit ca ma voi informa, ca voi cauta raspunsuri si le voi posta.

Rody, in legatura cu molifta de 40 de zile dupa nastere sincer nu stiu, deci voi cauta. La ceea ce ma pricep cat de cat voi raspunde. Shirel- icoana este ca o poza a cuiva drag plecat dintre noi: nu este acea persoana, ci doar imaginea ei, si totusi uneori si noi sarutam pozele cu cei dragi...

Rody- Sfanta Impartasanie este una dintre cele 7 Taine. Daca pornim de la premisa ca nu e igienic sa ne impartasim din acelasi Potir si cu aceeasi lingurita ca si multi altii inseamna ca nu credem ca ceea ce primim este Trupul si Sangele lui Hristos. Si daca ceea ce credem ca primim este doar paine si vin, atunci Impartasania nu are rost...
bulibuli
Scris: Wednesday, October 29, 2008 11:25 PM
Avatar
Nivel: Maestru

Inregistrat: 3/17/2008
Mesaje: 9649
in plus, atat vasul cat si lingurita sunt din argint, care se stie ca are proprietati antibacteriene ...
Mela
Scris: Wednesday, October 29, 2008 11:30 PM
Nivel
Nivel: SMARALD

Inregistrat: 11/19/2006
Mesaje: 13514
Rody wrote:
Daca e tot sa invatam inperuna am sa incep eu cu o intrebare,poate ma lamureste careva.
De ce se spune ca o femeie care naste trebuie sa i se faca molifta sa-u cum so zice corect,inainte de-a iesi afara dupa nastere.Cica e murdara.Cum poate fi o femeie murdara care a dat nastere unei noi vieti??In alta ordine de idei se zice ca nu trebuie sa iasa afaara,aiurea cad pleca de la maternitate tot iese afara.Personal nu vad rostul obieiului asta.Deci cine ma lamuresteras asta e una,dar mai am multeeeeeeeeeeeee!ras

in Canoanele Bisericii si in istoria ei nu se gasesc prevederi referitoare la obligatia mamei de a sta in casa 40 de zile.problema trebuie pusa altfel:dupa nastere femeia e slabita,i se recomanda odihna chiar la pat daca este cazul,nicidecum efortul fizic.de aceea se mai zice ca femeia care a nascut nu are voie sa faca nici macar treburile ccasei in cele 40 de zile.problema se pune mai degraba din punct de vedere medical decat religios.

legat de molifta ce se face mamei inaintea botezarii copilului:

La 40 de zile, lauza merge la biserica,unde i se fac rugaciunile de curatire si de îmbisericire a copilului. Acestea amintesc momentul când Maica Domnului, la împlinirea zilelor curateniei, a adus dumnezeiescul Prunc la templu, unde a fost primit în brate de dreptul Simeon, binecuvântând pe Dumnezeu ca a vazut mântuirea asteptata de Israel (Luca, 2, 22-30). Preotul citeste molitvele de curatire, rugându-se întâi pentru mama, ca Dumnezeu sa o curateasca de întinaciunea lauziei si sa o învredniceasca a intra din nou în sfântul locas si a se împartasi cu Sfintele Taine; se roaga apoi pentru prunc, pentru ca Dumnezeu sa-l creasca, sa-l binecuvânteze si sa-l sfinteasca, învrednicindu-l, la vremea cuvenita, de luminarea botezului.
Rody
Scris: Wednesday, October 29, 2008 11:32 PM
Avatar
Nivel
Nivel: Senior

Inregistrat: 6/10/2006
Mesaje: 6198
Multumesc pt raspuns Alex in legatura cu inpartasania.Ma-m lamuritras
AlexandraL
Scris: Wednesday, October 29, 2008 11:42 PM
Avatar
Nivel
Nivel: Avansat

Inregistrat: 11/18/2007
Mesaje: 3818
Despre icoane

Ca reprezentare picturala, icoana poate avea aspectul ei istoric, estetic si arheologic, dar ea nu apartine artei sacre, ci cultului Bisericii. Icoana este sfintita in numele lui Dumnezeu si in cinstea prietenilor Lui, adica sfintii, si primeste harul Duhului Sfant. Ea il preamareste pe Dumnezeu si sfinti dupa principiul afirmat de Sf. Vasile cel Mare "cinstea data icoanei trece la cel zugravit pe ea" sau la prototip. In istoria crestinismului se intalnesc icoane facatoare de minuni, ele ne urca rugaciunea catre Dumnezeu si ne pogoara si fac prezent harul. In bisericile ortodoxe, catapetesma este alcatuita din registre de sfinte icoane, iar peretii interiori, uneori si exteriori sunt pictati sau impodobiti cu icoane. Ele sunt o adevarata cateheza prin care credinciosul ajunge la cunoasterea lui Dumnezeu, caci ceea ce Scriptura ne invata prin cuvantul scris, icoana ne invata si ne incredinteaza prin culori (Sinodul IV local din Constantinopol, 869). Inlesnind intrarea in comuniune cu chipul reprezentat pe ele, icoanele indeplinesc si o functie soteriologica, iar in masura in care infatiseaza cele viitoare, ca mesaj al vietii vesnice (Apocalipsa 2, Petru 3), ele indeplinesc un rol eshatologic. Dar icoanele au si un rol misionar, intrucat sunt o predica vizuala permanenta a tot ceea ce invata si propovaduieste Biserica pe calea adevarului si a indreptarii.

Notiunea iconoclasta de icoana este exprimata in tratatul lui Constantin Copronimul, care traduce in acest sens punctul de vedere comun al tuturor promotorilor iconoclasmului. Dupa el, o icoana veritabila trebuie sa aiba aceeasi natura cu cel pe care il reprezinta, fiindu-i in mod obligatoriu consubstantiala. Plecand de la acest principiu, iconoclastii ajung la concluzia inevitabila ca numai Euharistia este icoana lui Hristos. Pentru ortodocsi Sfintele Daruri nu sunt o icoana tocmai pentru ca sunt identice cu prototipul lor.

Cinstirea sfintelor icoane isi are temeiul si nevoia de concret in dorinta de apropiere fata de Dumnezeu a credinciosului. Omul simte necesitatea de a avea redata in forma vizibila chipul persoanei apropiate si indragite. Si cum sa nu-L indragesti pe Cel care a murit pentru tine?

de Pr. Puiu Dumitru Cristinel, Parohia "Sf. Nicolae", Mogosesti, Iasi

Poporul evreu a primit porunca de a nu-si face "chip cioplit, nici vreo infatisare a celor ce sunt sus in cer, sau jos pe pamant, sau in apa si sub pamant..." (Deut. V, 8-9), dintr-o pedagogie divina, intrucat traia in mijlocul popoarelor pagane si idolatre, care l-ar fi tentat la reprezentare materiala a lui Dumnezeu, fiinta pur spirituala si imperceptibila prin simturi. Simboalele legii vechi - mielul pascal, toiagul lui Aaron, cortul sfant, sicriul legii etc. - constituiau semnele sensibile ale prezentei lui Dumnezeu in mijlocul poporului ales. Aceste simboale erau o anticipare a icoanelor, precum insusi Vechiul Testament era o anticipare, o calauza, un pedagog catre Hristos. Un teolog ortodox remarca ca "...nu recunoasterea unei lucrari a lui Dumnezeu in obiectele naturale si cu deosebire in simboalele sacre, indicate de Dumnezeu in mod supranatural, era interzisa in Vechiul Testament, ci identificarea lor cu Dumnezeu insusi" pentru ca insasi distinctia pe care o face Vechiul Testament intre simboalele naturale si cele sacre, indicate prin Revelatia supranaturala si introduse in cult, "era menita sa fereasca poporul Israil de a confunda pe Dumnezeu cu natura in mod panteist". Dupa porunca Legii vechi, cinstirea adusa lui Dumnezeu nu s-a materializat prin reprezentari iconografice pentru cauzele mentionate mai sus, dar aceasta cinstire cunoaste forme exterioare, ca de pilda aprinderea candelelor si a tamaiei inaintea chipurilor si obiectelor sfinte (Exod XXVII, 20-21 ; XXX, 1-8 ; Lev. XXIV, 2-4). Asadar, nici Legea veche nu opreste cinstirea chipurilor si a obiectelor sfinte.

In crestinism, reprezentarea lui Dumnezeu in formele artei iconografice a devenit posibila datorita faptului istoric al intruparii. "Negresit, sa nu faci icoana lui Dumnezeu Cel nevazut - ne invata teologul icoanelor, Sfantul Ioan Damaschin. Dar cand vezi ca Cel fara de corp s-a facut pentru tine om, atunci vei face icoana chipului Sau omenesc. Cand Cel nevazut s-a aratat vazut in trup, atunci vei infatisa in icoana asemanarea Celui care s-a facut vazut. Cand Cel fara greutate, fara calitate si fara marime, din pricina superioritatii firii Lui, Cel care exista in chipul lui Dumnezeu, a luat chip de rob (Filip. II, 6-7), prin aceasta apropiere de calitate si cantitate a imbracat chipul corpului, atunci zugraveste-L in icoane si aseaza-L spre contemplare, pe Acel Care a primit sa fie vazut...".

Dupa invatatura Bisericii Ortodoxe, sensul ultim al cinstirii icoanelor este tot Dumnezeu. Leontie, episcopul Neapolei din Cipru (secolul al VII-lea) raspunde la invectivele iconoclastilor ca, atunci "cand vei vedea pe crestin, inchinandu-se Crucii, cunoaste ca aduce inchinaciunea lui Hristos cel rastignit, si nu lemnului. Pentru ca, daca ar cinsti firea lemnului, negresit ar trebui sa se inchine si padurilor si copacilor, dupa cum tu, Israile, te inchinai odinioara acestora, zicand arborelui si pietrei : tu esti Dumnezeul meu si tu m-ai nascut (Ier. II, 27). Dar noi nu spunem asa nici Crucii, nici chipurilor Sfintilor, caci nu sunt dumnezeii nostri, ci carti deschise spre aducerea aminte a lui Dumnezeu si spre cinstirea Lui, asezate in Biserici in vazul tuturor si venerate. Cel care cinsteste pe mucenic, cinsteste pe Dumnezeu, pentru care mucenicul a suferit mucenicia. Cel care se inchina apostolului lui Hristos, se inchina Celui care l-a trimis pe apostol. Cel care se prosterna in fata Maicii lui Dumnezeu este evident ca aduce cinstea Fiului ei, caci nu este alt Dumnezeu decat Unul singur, Cel cunoscut si adorat in Treime".

Pr. Dr. Nicolae V. Dura




ingerash
Scris: Wednesday, October 29, 2008 11:44 PM
Avatar
Nivel
Nivel: DIAMANT

Inregistrat: 1/17/2008
Mesaje: 27681
As dori informatii despre dezlegari si maslu.pupici
bulibuli
Scris: Wednesday, October 29, 2008 11:48 PM
Avatar
Nivel: Maestru

Inregistrat: 3/17/2008
Mesaje: 9649
iloveyou
Utilizatori in acelasi subiect
NU poti posta subiecte noi in acest forum.
NU poti raspunde la subiecte in acest forum.
NU poti sterge postari in acest forum.
Nu poti edita postari in acest forum.
Nu poti crea sondaje in acest forum.
Nu poti vota in sondaj in acest forum.