|

 Nivel: MEMBRU FONDATOR
Inregistrat: 5/27/2006 Mesaje: 14390
| Pai rezultatele la bac reflecta sistemul nostru de invatamant. Daca se facea carte la modul serios in cei 4 ani de liceu, nu cred ca se mai punea problema de ingrasat porcul de ajun. Ce fel de profesori si ce fel de elevi sunt cei care arata acum cu degetul? Ce au pazit 4 ani? Nu si-au stiut nivelul de cunostinte?
In plus... de ce se cere excelenta la toate materiile si nu se merge pe teste de aptitudini, pentru a te incuraja sa te dezvolti in directia in care te intereseaza?
Degeaba ma pui pe mine sa invat chimie, fizica si mate daca eu vreau sa fiu avocat. Cu restul la magazin ma descurc si cu matematica din generala ( ca, teoretic, de aia se cheama asa... asimilezi notiuni generale, da? ). Inainte de a ne da rotunzi ca avem sisteme de control a fraudei (ha ha), hai mai bine sa ne "coasem" gaurile din sistem. Facem investitii aiurea da' pentru adevaratele probleme nu se gasesc bani.
Iar pana acum? Ca se copia sau nu? Era asa vreo mare chestie sa faci un liceu si o facultate? Se gasesc cumva job-uri agatate pe garduri pentru absolventi? Am o gramada de exemple de adulti care in trecut au fost elevi de top iar acum sunt vanzatori intr-un mall. De parca promovarea unui examen iti asigura viitorul... tara arde si baba se piaptana.
|

 Nivel: Senior
Inregistrat: 10/4/2006 Mesaje: 6849
| Da... dupa ce "studiezi" 4 ani, sa nu cunosti ce este un text dramatic, este chiar... dramatic. Ba, mai rau -este jenant! Nota 1 sau 2 la limba romana!! Chiar sa nu fi in stare sa scri nimic, sa iei nota de trecere, macar la limba romana; -mie asta nu-mi vine sa cred...
|
 Nivel: Avansat
Inregistrat: 11/2/2009 Mesaje: 1847
| Cris-DL wrote:Da... dupa ce "studiezi" 4 ani, sa nu cunosti ce este un text dramatic, este chiar... dramatic. Ba, mai rau -este jenant! Nota 1 sau 2 la limba romana!! Chiar sa nu fii in stare sa scrii nimic, sa iei nota de trecere, macar la limba romana; -mie asta nu-mi vine sa cred...
Pai poti scrie mult si sa scrii gresit gramatical sau sa scrii pe langa subiect total, sau sa nu scrii ceea ce s-a cerut prin barem. |

 Nivel: Avansat
Inregistrat: 8/11/2010 Mesaje: 2334
|
Sunt mai mult variante deja: http://www.youtube.com/watch?v=286Wj2nJxPI
http://www.youtube.com/watch?v=wt7Ph2XXnhg
http://www.youtube.com/watch?v=joGlR1Ra5a
|
 Nivel: Avansat
Inregistrat: 4/11/2010 Mesaje: 4221
| Discutam azi la serviciu cu colega despre un tanar de la cel mai bun liceu din Baia Mare, olimpic national la fizica si admis la facultatea BB din Cluj, ce in urma cu cateva zile a ramas socat vazand ca tocmai la fizica a luat nota 2,20. De fapt, nota lui reala era 9,20. Nu a fost singurul caz din liceu. Toate lucrarile din oras au fost reverificate. |

 Nivel: Senior
Inregistrat: 3/2/2011 Mesaje: 5536
| mikaela wrote:
Sunt mai mult variante deja:
Rasu'-plansu'! |

 Nivel: Avansat
Inregistrat: 8/11/2010 Mesaje: 2334
| Aurishta, exact asa gandeam si eu
Irinuta, pacat ca nu exista un sistem de evaluarea a evaluatorilor |
 Nivel: Avansat
Inregistrat: 4/11/2010 Mesaje: 4221
| mikaela wrote:Irinuta, pacat ca nu exista un sistem de evaluarea a evaluatorilor Asta ar fi cea mai buna solutie |

 Nivel: Avansat
Inregistrat: 3/9/2010 Mesaje: 3457
| Nu stiu din ce cauza dar in seara asta mi s-a restartat singur calculatorul de trei ori ,ultima oara tocmai cand vroiam sa mai fac o adaugire aici si mi s-a sters tot ce postasem.
Cum scrisesem destul de mult,acum,e cam tarziu s-o iau de la capat. Ideea era ca dupa parerea mea rezultatele slabe la bac-ul din acest an se datoreaza atat elevilor cat si profesorilor(bineanteles unora dintre ei),dar mai ales sistemului actual de invatamant si ca noua lege are cateva aspecte care ar putea duce la imbunatatirea calitatii invatamantului,daca intr-adevar vor fi respectate acele prevederi si ma refer aici la titularizarea pe post fata de actuala titularizare pe scoala. |

 Nivel: Avansat
Inregistrat: 8/11/2010 Mesaje: 2334
| Katrina, chiar citisem ce ai postat anterior, nu mai apare postul acum dar l-am "prins". Eu cred ca nu prea are legatura musai cu titularizarea, ca si asta merge cum merge si am vazut cum se obtine. Pe mine ma deranjeaza sistemul, in care creativitatea lipseste cu desavarsire. Se duce prof.-ul la clasa, preda o lectie pe care de fapt o citeste sau o turuie pe nerasuflate, arunca cuvinte si formulari la care elevii raman si apoi se asteapta ca elevul sa stie tot. Asta, adica elevul, se duce acasa, invata (presupunand ca invata!) ca un robotel ce i s-a predat in ziua respectiva, da lucrarea de control la care ia un 7-8 si este super multumit si gata! A doua zi sau saptamana, tot ce a invatat s-a dus pe "apa sambetei" pentru ca au fost informatii stocate in memoria de scurta durata, si mai mult decat atat, a memorat ceva in mod automat fara sa inteleaga totul, fara sa intre la radacina subiectului sau sa faca o analogie cu realitatea, sa aiba un punct de reper pentru a-si aminti mai tarziu. Acum, eu nu sunt absurda, sunt multe lucruri care se uita pur si simplu (memorie selectiva), dar cand totul este intr-o relatie sau legatura, atunci e mai greu sa uiti sau mai usor sa-ti amintesti(de ex. la matematica, cand rezolvi orice ecuatie, ai nevoie de adunari, scaderi etc, toate fiind intr-o dependenta relationala). Si apoi vine BAC-ul, unde esti daramat pur si simplu cu materii din ultimii 4 ani, pe care trebuie intr-un fel sau altul sa le memorezi intr-un timp scurt. Cred ca treapta a II-a de liceu din perioada comunista isi avea rostul ei...ehh...Elevul care a luat 8 la lucrarea de control este considerat mediu spre bun, iar cand vine BAC-ul si-l pica, toti se mira si dau vina pe profesori si subiecte ...Sau pe camerele de filmat!! Cand tu, ca profesor, dai dovada de putina intelegere si vrei sa implementezi ceva in mod creativ si ajutator, ti se interzice pur si simplu de cineva mai mare si tare, doar pentru ca nu e in programa sau se gaseste alt motiv. Elevii sunt plictisiti de modul in care se preda (ar trebui stimulati), profesorii sunt dezinteresati ca nu sunt platiti, parintii sunt vai de capul lor la munca cu un patron neghiob si cand vin acasa numai de lectii cu copilul nu au timp si rabdare, se aduna la TV si vad toti stirile sau o emisiune prezentata de asa-zisa "Amanpour", asculta postul ala de manele, vad ceva filme violente sau fashion si a doua zi o iau de la capat. Il vad pe vecinul Ghita care a plecat cu 8 clase in alta tara si a venit cu figuri si bani, asta si-a trimis copiii la "scoli mari" ca sa nu fie ca el, acolo a dat cu spaga, a ajuns fiu-su' director sau primar (ca Adrian Minune ) sau mai stiu eu ce, si tanarul din ziua de azi isi spune "Pai ce sa invat atata frate, ca nu am nevoie. Ma duc la munca in UE (ca oricum in Ro nu gasesc), vin cu "lovele", imi deschid afacere si-i frec pe aia care au stat acasa si au invatat degeaba" . Romania a intrat intr-un cerc vicios din care nu stiu cum va iesi...pacat! |

 Nivel: Senior
Inregistrat: 2/22/2011 Mesaje: 5024
| Mikaela ,exact asa stau lucrurile in Romania,trist dar adevarat. |

 Nivel: SMARALD
Inregistrat: 3/23/2007 Mesaje: 12042
| mikaela wrote:Katrina, chiar citisem ce ai postat anterior, nu mai apare postul acum dar l-am "prins". Eu cred ca nu prea are legatura musai cu titularizarea, ca si asta merge cum merge si am vazut cum se obtine. Pe mine ma deranjeaza sistemul, in care creativitatea lipseste cu desavarsire. Se duce prof.-ul la clasa, preda o lectie pe care de fapt o citeste sau o turuie pe nerasuflate, arunca cuvinte si formulari la care elevii raman  si apoi se asteapta ca elevul sa stie tot. Asta, adica elevul, se duce acasa, invata (presupunand ca invata!) ca un robotel ce i s-a predat in ziua respectiva, da lucrarea de control la care ia un 7-8 si este super multumit si gata! A doua zi sau saptamana, tot ce a invatat s-a dus pe "apa sambetei" pentru ca au fost informatii stocate in memoria de scurta durata, si mai mult decat atat, a memorat ceva in mod automat fara sa inteleaga totul, fara sa intre la radacina subiectului sau sa faca o analogie cu realitatea, sa aiba un punct de reper pentru a-si aminti mai tarziu. Acum, eu nu sunt absurda, sunt multe lucruri care se uita pur si simplu (memorie selectiva), dar cand totul este intr-o relatie sau legatura, atunci e mai greu sa uiti sau mai usor sa-ti amintesti(de ex. la matematica, cand rezolvi orice ecuatie, ai nevoie de adunari, scaderi etc, toate fiind intr-o dependenta relationala). Si apoi vine BAC-ul, unde esti daramat pur si simplu cu materii din ultimii 4 ani, pe care trebuie intr-un fel sau altul sa le memorezi intr-un timp scurt. Cred ca treapta a II-a de liceu din perioada comunista isi avea rostul ei...ehh...Elevul care a luat 8 la lucrarea de control este considerat mediu spre bun, iar cand vine BAC-ul si-l pica, toti se mira si dau vina pe profesori si subiecte ...Sau pe camerele de filmat!! Cand tu, ca profesor, dai dovada de putina intelegere si vrei sa implementezi ceva in mod creativ si ajutator, ti se interzice pur si simplu de cineva mai mare si tare, doar pentru ca nu e in programa sau se gaseste alt motiv. Elevii sunt plictisiti de modul in care se preda (ar trebui stimulati), profesorii sunt dezinteresati ca nu sunt platiti, parintii sunt vai de capul lor la munca cu un patron neghiob si cand vin acasa numai de lectii cu copilul nu au timp si rabdare, se aduna la TV si vad toti stirile sau o emisiune prezentata de asa-zisa "Amanpour", asculta postul ala de manele, vad ceva filme violente sau fashion si a doua zi o iau de la capat. Il vad pe vecinul Ghita care a plecat cu 8 clase in alta tara si a venit cu figuri si bani, asta si-a trimis copiii la "scoli mari" ca sa nu fie ca el, acolo a dat cu spaga, a ajuns fiu-su' director sau primar (ca Adrian Minune  ) sau mai stiu eu ce, si tanarul din ziua de azi isi spune "Pai ce sa invat atata frate, ca nu am nevoie. Ma duc la munca in UE (ca oricum in Ro nu gasesc), vin cu "lovele", imi deschid afacere si-i frec pe aia care au stat acasa si au invatat degeaba" . Romania a intrat intr-un cerc vicios din care nu stiu cum va iesi...pacat!
cruda realitate |

 Nivel: DIAMANT
Inregistrat: 12/17/2007 Mesaje: 25891
| Foarte adevarat! |
|

 Nivel: Avansat
Inregistrat: 10/16/2007 Mesaje: 1610
| |
|

 Nivel: RUBIN
Inregistrat: 3/29/2007 Mesaje: 22799
| Oare cum vor promova la proba de toamna elevii cazuti in vara? Sunt ei mai pregatiti? |
|
|