Nivel: Senior
Inregistrat: 2/13/2006 Mesaje: 6852
| Am cam amutit cand am vazut ce trebuie sa stie pt. testul SOL http://www.spotsyschools.us/bes/LinkClick.aspx?fileticket=xvDIAYppEh8%3d&tabid=4564
Si uitasem de notare, ca dupa fiecare trimestru primim un report card acasa cu calificativele obtinute. Din kindergarten p[ana in clasa a doua se foloseste sistemul calificativelor:
E = Excellent progress - the student is mastering the skill/concept quickly. There is a strong level of independence. Students may go beyond the grade level standard and are able to transfer the skill/concept by making connections with other content.
S = Satisfactory progress - the student may need minimal assistance and is making average progress. This covers a broad range of expectations normal for early learners. The student is working hard, may understand the skill/concept, but may not independently apply the skill to other areas.
T = Time needed to develop - the student needs assistance on a regular basis and does not understand or apply the skill/concept without support. The student is working below expectations at this time.
/ = Not evaluated - some skills/concepts may not be taught or evaluated during the marking period. The curriculum map for the grade shows the skills/concepts to be taught during each marking period." |
|
Nivel: Senior
Inregistrat: 2/13/2006 Mesaje: 6852
| Asteptari mari de la micii scolari...deci au teme in fiecare zi, avem de citit cate o carte de nivelul kindergarten in fiecare saptamana. Ni s-a dat o lista de cuvinte pe care trebuie sa stie sa le citeasca pe trimestre pana la sfarsitul anului; cu mandrie spun Karina le citeste din prima zi fara probleme si ne uimeste si pe noi cat de bine citeste pentru prima oara carticelele. Dupa cum vad ca decurge scoala, metoda de predare a invatatoarei nu mi se pare in regula. Invatatoarea nu sta cu fiecare in parte sa-i invete sa scrie, ii lasa pe ei sa scrie singuri dupa modelul dat de ea, cum ii taie capul. Nu le spune "incepe sa faci litera A de ex de jos in sus, litera E betisorul drept primul de sus in jos, apoi perpendicuilarele incepand cu prima", dar are pretentii ca copilul s-o copie perfect. La fisele de lucru ii depuncteaza daca au trecut peste linii, daca sunt aplecate sau prea mici. Noi parintii trebuie sa scriem cu ei acasa litere mari si mici si cifre, aproape zilnic. Adica noi trebuie sa-i invatam cum sa scrie. Ea de ce e acolo? Karina mi-a venit cu S+ la fise ca nu a lipit drept un patrat in chenarul lui, ca nu a decupat niste poze exact pe liniile punctate si a scris litere inclinate. Dar ea are pretentia ca elevii ei sa taie perfect si sa scrie perfect de acum? La capitolul comportament le da calificative zilnice. Incep toti cu alb-adica bine si daca ii observa ea ca sunt mai cuminti in ziua aia le da verde-foarte bine. Sub alb vine albastru -oh-oh avertisment verbal, apoi galben-time-out si rosu -cel mai naspa, cu scrisoare acasa. Daca termina ziua cu verde, le da cate un skittles. Pe parcursul zilei isi pot schimba culorile. Karina a venit primele 3 zile cu verde, apoi numai alb, iar luni acum a venit cu un albastru, ca cica vorbeste tare si deranjeaza celelalte clase. Am uitat sa va spun ca scoala are clasele open, nu au pereti, sunt despartite de dulapuri inalte. Va dati seama ca acolo si vorbind normal se aude in cealalta clasa si cum poti tine copiii de 5 ani tacuti 7 ore? Acum in octombrie vor avea test. Trebuie sa stie printre altele numele ei complet, numele parintilor, data nasterii ei cu anul, adresa, numarul de telefon de acasa (??? -10 cifre, incerc s-o invat ca nu mi-a dat prin cap ca le-ar putea cere de acum asa ceva).
|
|
Nivel: Membru
Inregistrat: 8/27/2010 Mesaje: 73
| Greu la voi cu scoala iar la noi la clasa a3a se plang ca au si la romana si la mate de scris Dar tu mami ai fata desteapta ...Karina e isteata si va face fata cu brio |
|
Nivel: Senior
Inregistrat: 3/13/2006 Mesaje: 5519
| Mihaela, cer multe pt copii de varsta lor, ce diferit sistem de invatamant au acolo! Chestia cu cititul cartilor nu prea o inteleg. Nu au 5 ani toti? Si Miruna stie literele, intelege silabele, dar nu am lucrat la citit cuvinte, doar scrie literele, daca i le spun eu. si nici alea drepte. Avem o carte cu tablita cu care am putea invata, dar nu o fortez sa stea sa faca lectii de pe acum. |
|
Nivel: Senior
Inregistrat: 2/13/2006 Mesaje: 6852
| La kindergarten toti au deja 5 ani impliniti la inceperea anului scolar. Dar in clasa sunt si copii care au acum 6 ani, pentru ca anul trecut n-au putut sa se inscrie ca au implinit 5 ani dupa inceperea scolii. Fii-mea cred ca e cea mai pice din clasa, ca scoala a inceput pe 24 aug, iar ea a facut 5 ani pe 22 aug.. Nici aici nu stiu toti copiii sa citeasca de acum. Noi am avut noroc ca a mers la gradinita inainte, am lucrat si eu cu ea acasa, s-au ocupat educatoarele foarte bine de ei si la terminarea gradinitei ne-au spus ca din grupa ei toti sunt pregatiti de clasa 1 deja, ca au acumulat intr-un an materie de K. Karina stia sa scrie de mult numele ei, toate literele si cifrele, scrie cuvinte dupa cum considera ea sa transpuna sunetele si se apropie foarte mult de scrierea corecta, stia sa citeasca carti de nivelul prek si K dinainte sa inceapa scoala, nu date de gradi, deoarece mergeam si luam noi de la biblioteca carti de nivelul ala pentru ca am observat ca stie si vrea sa citeasca si am incurajat-o, dar ce fac copiii care nu au fost inainte la gradi, care au stat acasa la joaca si n-au invatat sa scrie, nici sunete? Daca K a luat calificativul S acum avand in vedere ca ea a fost la gradi si stia multe, lor ce nota le-a pus? T, cea mai mica? Incerc sa inteleg cum ii evalueaza profa asta, ca dupa ce lucrari mi-a adus Karina acasa si cum le-a punctat, mi se pare ca are niste pretentii exagerate de la saracii copii de 5-6 ani . |
|
Nivel: DIAMANT
Inregistrat: 12/17/2007 Mesaje: 25891
| Interesant sistemul vostru de invatamant!Eu intotdeauna citesc cu curiozitate ceea ce scrieti voi fetele din strainatate!Si da se pare ca au multe pretentii! Saptamana trecuta la festivitatea de deschidere a scolii pe cine vad?O fosta colega de clasa din liceu pe care o stiam plecata in S.U.A nu stiu exact unde,o sa o intreb.Povestesc cu ea si imi spune ca s-a intors acasa din cauza faptului ca acolo copilul nu avea prieteni,nu avea cu cine sa se joace,se plictisea,nu avea libertatea de acasa.Copilul are 8 ani jumatate si acolo a inceput clasa a 2-a.S-a gandit totusi ca aici copilul va avea viatza mai buna ,libertate si probabil note mai bune.Dupa o lunga disputa cu conducerea scolii de acolo care nu voia sa trimita dosarul original(caci sustineau ca acesta trebuie sa ramana la ei ca nu se dau parintilor in mana) ci au trimis doar copie,iar conducerea scolii de aici voiau original nu copii copilul a ajuns in clasa 1 dupa un test din care au tras concluzia ca nu merita in clasa a 2-a |
|
Nivel: Senior
Inregistrat: 2/13/2006 Mesaje: 6852
| Depinde foarte mult de parinti, cum s-au ocupat de copil, cum l-au integrat in societatea de aici, la gradi, la grupuri; acasa copilul se plictiseste daca nu il tii ocupat si nu-l scoti la joaca, la activitati...poate nici limba n-o stia si a avut dificultati aici la venire, plus diferentele pregatirii scolare...si dupa ce a prins ceva cheag aici si a mai uitat romana, acolo la intoarcere a avut probleme cu limba iar si dpdv scolar, fiind diferente de programa scolara, probabil ca evaluarea a fost corecta...nu stiu situatia lor, cat timp au locuit in US...probabil nu le-a placut parintilor aici in general si asta a fost un alt motiv pe lista de intoarcere. Am cunostinte care au venit cu copii mai mari decat al cunostintei tale, fara sa stie o boaba de engleza si la inceput le-a fost foarte greu, dar acum sunt olimpici, vorbesc fluent si fara accent de zici ca-s bastinasi. Sunt copii foarte buni, se pregatesc de college si in fiecare an cand pleaca in vacanta in Romania se plang ca de ce sa vina si ei, ca ei au prietenii aici si se plictisesc in Romania atata timp. Cat priveste sistemul scolar american, nu-s familiara deloc cu practicile lor, dar de cum a inceput nu mi-a placut nici mie. Poate asa e conceput la inceput, pentru ca pe parcurs se pierde, poate scoala asta are asa reguli, poate invatatoarea e cam exagerata. Dar asta nu inseamna ca ne vom intoarce in tara din cauza asta. Eu voi pune problema la sedinta cu parintii, sa vedem ce raspunsuri imi dau si invatatoarea si directoarea, ce zic si parintii. Daca voi constata ca doar invatatoarea e asa, voi cere transferul la alta clasa, daca scoala e asa, ne vom adapta exigentelor lor, ca nu ne permitem sa platim scoli particulare de pe-acum. Sau cine stie, ne vom muta si scoala publica arondata la noua casa va fi altfel. |
|
Nivel: DIAMANT
Inregistrat: 12/17/2007 Mesaje: 25891
| Mihaela ei sunt plecati de 12 ani acolo,iar copilul este nascut acolo ,vorbeste cam greut romaneste mai mult engleza si s-au intors doar mama+copilul,tatal inca sta si lucreaza acolo ca sa le trimita bani.Ea s-a intors in Ro doar pentru chestia asta(asa zice ea)ca copilul acolo nu are prieteni,ca nu se simte bine acolo.Chiar nu stiu ce o fi apucat-o de o fi crezut ca aici e mai bine! |
|
Nivel: Senior
Inregistrat: 2/13/2006 Mesaje: 6852
| Se poate...Nu stiu ce sa zic, nu mi se pare un motiv atat de puternic incat sa ma faca sa despart familia in 2 dupa 12 ani petrecuti impreuna aici. Solutii se gasesc si aici, dar cred ca a fost o dorinta mai mare de a se intoarce a parintilor-a mamei. Copilul stia foarte bine engleza banuiesc si normal ca scartaia bine la romana vorbita, de citire si scriere nu mai zic sau alte materii care oricum se abordeaza diferit.Este foarte bine stiut ca sistemul scolar romanesc este mult mai bun decat alte sisteme scolare si nu ma mira ca avand dezavantajul limbii si al pregatirii scolare sub nivelul din Romania a fost pus intr-o clasa inferioara. Nici nu-i o rusine pentru el! Invatatoarea ar trebui sa lucreze cu familia lui si cu toata clasa se le explice situatia lui pentru a-l integra cat mai bine. |
|
|