Vorbirea la copii de 3 ani

Options Vorbirea la copii de 3 ani
Subiectul anterior · Subiectul urmator
escu02003
Postat: Tuesday, November 15, 2011 4:10 PM

Nivel: Membru

Intrat: 11/15/2011
Postari: 7
Locatia: Bucuresti
alimami, pitica ta e MARE :)

Pitica mea are fix 3 ani si 14 zile ras , stie sa vorbeasca frumos (te rog, multumesc, forme de salut, pardon, scuzati), intelege foarte bine expresii de genul "ai incurcat borcanele", se imbraca, dezbraca, incalta singura. Mananca singura, isi ia apa singura de la aparatul de apa(e lasat la inaltimea ei si isi combina apa astfel incat sa nu fie rece)Recunoaste personajele din povesti, stie poezii multe, cantecele, legume, fructe, animale, pasari etc. Uneori il pronunta pe "R". Numara corect de la 1 la 17 fara ajutor.
Sunt foarte mahnita ca am o fetita foarte neatenta. Mi-a confirmat asta chiar si educatoarea.
Am incercat sa-i explic ce inseamna fiecare numar, exemplificand cu creioane, desene, degetele....si nu am avut nici un succes. I-am arata si numarat 5 degetele, 5 creioane si dupa ce le numara spunea ca are 6.
Nu poate desena/colora frumos,depaseste marginile si nu face nici un efort sa se corecteze. Mazgaleste pale
Nu poate uni punctele dintr-un desen. Nu este atenta deloc.

Aveti un sfat pentru mine, cum sa o ajut sa inteleaga, sa fie atenta?
aurishta
Postat: Tuesday, November 15, 2011 6:19 PM


Nivel: Senior

Intrat: 3/2/2011
Postari: 5531
Locatia: Bucuresti
Este inca mica, de ce vrei s-o grabesti?
bereea
Postat: Tuesday, November 15, 2011 8:53 PM


Nivel: RUBIN

Intrat: 3/29/2007
Postari: 22721
Nu cred ca un copil de 3 ani reuseste sa coloreze fara sa depaseasca marginile.Muschii mici ai mainii nu sunt inca suficient dezvoltati si nu s epoate controla ca un adult.
dupa tine, de ce crezi ca o activitate la grupa mica dureaza cam 15 minute? Pentru ca copii de aceasta varsta nu pot fi atenti mai mult timp.Asa ca las-o sa fie copil si sa-si triasca frumusetea varstei
aurishta
Postat: Wednesday, November 16, 2011 8:26 AM


Nivel: Senior

Intrat: 3/2/2011
Postari: 5531
Locatia: Bucuresti
escu02003 wrote:


Sunt foarte mahnita ca am o fetita foarte neatenta. Mi-a confirmat asta chiar si educatoarea.
Am incercat sa-i explic ce inseamna fiecare numar, exemplificand cu creioane, desene, degetele....si nu am avut nici un succes. I-am arata si numarat 5 degetele, 5 creioane si dupa ce le numara spunea ca are 6.

Numerele sunt notiuni abstracte. Sunt si copii de 6-7 ani care au dificultati in a intelege ce inseamna "sase", de pilda. Asta nu-i face inferiori celorlalti, ci doar au un alt ritm de dezvoltare. Nu face greseala s-o compari cu vreun "copil-minune" caci copilul creste si minunea dispare, cum zice proverbul.
mama_Sonyei
Postat: Wednesday, November 16, 2011 10:10 AM


Nivel: Avansat

Intrat: 2/24/2006
Postari: 1062
Locatia: Romania
Diana are 3 ani si 9 zile azi si inca avem probleme cu numaratul pana la 10 - pentru ea (ca si pentru mama ei cand era mica) numarul 7 nu exista sic dar asta nu inseamna ca nu poate numara... ba uneori reuseste sa o faca si din 2 in 2 ...

cu literele inca avem probleme: lau, latzusca, lamulica uff si sharpele iese salpele si nici tz nu spune mereu... dar invata cantece si poezii, nu mai deseneaza "pureci" ci a inceput sa faca fetite si baietei... dupa o luna de gradinita a inceput sa se vada foarte bine si la colorat ca se straduieste sa ramana in limitele desenului - nu trebuie sa ii fortam sa faca, se dezvolta in ritmul lor...

faceam comparatie (ceea ce ar trebui sa nu fac banghead ) intre ritmul de dezvoltare al Dianei si al Sonyei - fiecare s-a dezvoltat intr-o directie, nu au prea avut puncte comune in ritmul de a invata si aplica diverse chestii... Diana canta - Sonya dansa la varsta ei, Diana este foarte ordoinata si strange si dupa sora ei acum - Sonya desena foarte frumos la 3 ani, Diana nu suporta joculetele acelea in care trebuie sa bagi cuburi in diverse fante - Sonya le facea la 2 ani si ceva... am inceput sa nu imi mai fac probleme cand am vazut ca desi pare ca Diana are un ritm de dezvoltare mai lent decat Sonya (inclusiv inaltime si greutate e mult in urma Sonyei) nu face cu adevarat ceva decat in momentul in care este ea multumita de cum ii iese ras daca o pun sa spuna rau, ratzushca, ramurica zice nu pot mami si nu vrea sa zica... isi da seama ca nu iese ca la mine, asa ca nu o mai fortzez - o mai las cateva zile si iar incercam sa facem exercitii de vorbire sic
ingerash
Postat: Wednesday, November 16, 2011 11:12 AM


Nivel: DIAMANT

Intrat: 1/17/2008
Postari: 27681
Locatia: u.k.
mama_Sonyei,fetitele au personalitati diferite si se dezvolta in ritmul lor...sa sti ca sunt copii mai marisori care mai se incurca la numarat.Iti dau o sugestie;copii au nevoie de exemple de ceva palpabil,o carticica in care sa gaseasca numere,imagini....copilul are nevoie si de`a vizualiza/asocia cu o imagine ceea ce trebuie sa spuna...multa rabdare sa ai si acordai libertate in a invata in ritm propriupupici
kali
Postat: Wednesday, November 16, 2011 11:29 AM


Nivel: MEMBRU FONDATOR

Intrat: 5/27/2006
Postari: 14338
Si al meu stie sa numere pana la zece: unu-zece, unu-zece.angel dance
AlexandraL
Postat: Wednesday, November 16, 2011 12:37 PM


Nivel: Avansat

Intrat: 11/18/2007
Postari: 3818
Locatia: UK
Eu in ultimele zile am realizat ca Ioan stie sa numere corect doar in engleza, daca il rog sa numere in romana, se uita la mine neincrezator in ceea ce zice, ca si cu m-ar intreba daca e bine. Pana la 5 ii iese, dar mai sus le incurca...In rest, eu sunt per total multumita de nivelul de engleza si romana la care a ajuns, mai avem mult de lucrat, dar nici nu disper.

Apropo de colorat, lui Ioan nu ii place, asa ca nici eu nu l-am fortat. In schimb ii place sa deseneze, in principal masini, autobuze, trenuri, unele se disting chiar foarte bine. Ii place sa lipim, decupam, pictam impreuna, mai nou incearca sa exerseze scrisul. Deocamdata la gradinita a invatat sa isi scrie numele si cifrele 0, 1, 2, 3. Iar eu i-am cumparat o carte speciala pentru varsta lui in care i se cere sa completeze diverse ilustratii, sa traseze linii drepte, curbe sau zig-zaguri, ceea ce il distreaza. Mai ales ca la final il incurajez cu o stampiluta "Very good" aplicata peste opera lui sic

escu02003
Postat: Wednesday, November 16, 2011 12:45 PM

Nivel: Membru

Intrat: 11/15/2011
Postari: 7
Locatia: Bucuresti
ingerash, aurishta, bereea va multumesc pentru sfaturi.
Am avut o discutie mai serioasa cu educatoarea si am inteles unele aspecte. Copilul meu "trage cu urechea" la cei mari (copii, adulti) si memoreaza tot ce poate. La gradinita au invatat doar fructe, legume, multe poezii si cantece, sa uneasca punctele intr-un desen si sa foloseasca tempera cu degetul.

Nu am inteles, nu am fost multumita de un anumit aspect.
In grupa sunt doar 5 copii care au/vor implinit 3 ani dupa luna septembrie, printre acestia se numara si fetita mea. Restul copiilor (30) au implinita 3 ani in ian-iunie. Deci diferenta de dezvoltare intre ei se simte. Educatoarea face activitati dupa dezvoltarea majoritatii (asa cum vad normal) iar daca eu doresc sa exersez acasa cu ea, educatoare imi spune "Vreti sa o duceti la facultate? E doar la gradinita, lasati-o in pace." Tot educatoarea imi spune ca are copii care repeta grupa mica, ca au 4 ani si fetita mea abia a implinit 3 ani si sa nu cer mai mult. Ca parinte sunt de acord sa nu cer mai mult decat poate un copil de 3 ani, dar nu pot sa fiu de acord sa ramana in urma fata de grupa fiindca e mica si nu intelege. E adevarat, e mica, dar intelege daca este ajutata mai mult, adica sa o ajut si eu acasa.

Va dau un exemplu din caietul special de la gradinita pe care l-a facut recent.
Pe o foaie sunt desenati 3 catei si 2 pisici. Se cere sa coloreze multimea cu cele mai multe elemente.

Nu stiu cum au facut ceilalti copii, dar fetita mea a colorat cateii. Asta pentru ca a fost ajutata de educatoare.

Nu stiu cum sau in ce fel a fost ajutata. Asa ca fac si eu acasa cu ea acelasi exercitiu sa-i vad capacitatea. Ea a colorat pisicile pentru ca-i plac pisicile. Am numarat impreuna cu ea cateii, pisicile, totul bine. E normal sa nu stie care e mai mare dintre 2 si 3.
Am creat o alta plansa cu multe cercuri (nu le-am numarat) si pe aceeasi plansa 2 liniute. I-am cerut sa coloreze multimea mai mare. A colorat corect, cercurile. La intrebarea de ce a colorat cercurile si nu liniile, raspunsul a fost "imi plac mai mult baloanele rotunde nu sabiile"
Am lucrat cu ea si a inteles ca baloanele rotunde sunt multe si "sabiile" (cele 2 liniute) sunt mai putine. A inteles cantitatea mare si mic. Nu stiu daca a retinut logic sau mecanic, dar voi mai face acest exercitiu cu ea peste cateva zile sa vad rezultatul.
ingerash
Postat: Wednesday, November 16, 2011 2:08 PM


Nivel: DIAMANT

Intrat: 1/17/2008
Postari: 27681
Locatia: u.k.
Alexandra asa si Madalina mai mult in engleza comunica,intelege romana dar prefera in engleza.
Cauta pentru Ioan carti de activitati cu desene formate din cifre,de la o cifra la alta sa traseze linie ...Madalina adora astfel de carti.Pupici la flacaipupici pupici

escu02003,ea face selectie,ce ii place sau displace...nu o forta,o stresezi,mai bine "jucati-va" creativpupici
aurishta
Postat: Wednesday, November 16, 2011 3:47 PM


Nivel: Senior

Intrat: 3/2/2011
Postari: 5531
Locatia: Bucuresti
escu02003 wrote:
Tot educatoarea imi spune ca are copii care repeta grupa mica, ca au 4 ani si fetita mea abia a implinit 3 ani si sa nu cer mai mult. Ca parinte sunt de acord sa nu cer mai mult decat poate un copil de 3 ani, dar nu pot sa fiu de acord sa ramana in urma fata de grupa fiindca e mica si nu intelege. E adevarat, e mica, dar intelege daca este ajutata mai mult, adica sa o ajut si eu acasa.

Vreau sa spun ceva si nu as vrea sa ma intelegi gresit. Un copil nu are neaparata nevoie de gradinita, fise, exercitii felurite sau vreun "antrenament" ca sa faca aceste achizitii. Orice copil normal le asimileaza de la sine, din simtul de observatie innascut. Daca, de exemplu, ai opri-o azi de la gradinita, la 7 ani, sa zicem, nu va avea nici o problema in a deosebi notiunile de "mai mare/mai mic" sau altele de genul asta, nu va "pierde trenul", cum se zice. O abordare relaxata ii va crea premise mult mai bune piticei tale. Gradinita este un loc in care copiii isi petrec timpul si in care sunt instruiti organizat, cu metode adecvate unui grup mai mare. Nu neg importanta gradinitei, dar ceea ce se face acolo nu este esential pentru dezvoltarea copilului. Dintre copiii mei, si cei care au fost la gradi si cei care n-au fost au ajuns la aceeasi linie la scoala, spre exemplu.
Ceea ce mi se pare cu adevarat important la varsta prescolara este focalizarea atentiei, spre exemplu, lucru pe care l-ai mentionat si tu. Acest lucru se face foarte simplu in cadrul familial incepand cu lucruri mici si dubland acest efort cu multa rabdare. Alt lucru important este respectarea autoritatii , esential in societate. Si acesta tot acasa isi are leaganul. La gradinita are ocazia pretioasa de a invata sa interactioneze cu altii. Mai sunt multe alte lucruri care pot fi spuse, insa nu vreau sa ma departez de subiect.
Kmy
Postat: Wednesday, November 16, 2011 5:07 PM


Nivel: Avansat

Intrat: 9/13/2006
Postari: 1653
Locatia: SV
escu02003 wrote:
alimami, pitica ta e MARE :)

Pitica mea are fix 3 ani si 14 zile ras , stie sa vorbeasca frumos (te rog, multumesc, forme de salut, pardon, scuzati), intelege foarte bine expresii de genul "ai incurcat borcanele", se imbraca, dezbraca, incalta singura. Mananca singura, isi ia apa singura de la aparatul de apa(e lasat la inaltimea ei si isi combina apa astfel incat sa nu fie rece)Recunoaste personajele din povesti, stie poezii multe, cantecele, legume, fructe, animale, pasari etc. Uneori il pronunta pe "R". Numara corect de la 1 la 17 fara ajutor.
Sunt foarte mahnita ca am o fetita foarte neatenta. Mi-a confirmat asta chiar si educatoarea.
Am incercat sa-i explic ce inseamna fiecare numar, exemplificand cu creioane, desene, degetele....si nu am avut nici un succes. I-am arata si numarat 5 degetele, 5 creioane si dupa ce le numara spunea ca are 6.
Nu poate desena/colora frumos,depaseste marginile si nu face nici un efort sa se corecteze. Mazgaleste pale
Nu poate uni punctele dintr-un desen. Nu este atenta deloc.

Aveti un sfat pentru mine, cum sa o ajut sa inteleaga, sa fie atenta?

La fel face si puiul meu:018: dar nu ma stresez deloc, fiecare copil are ritmul lui de dezvoltare , al meu numara f bine pana la 15 in 3 limbi diferite+ multe, multe cuvinte in engleza si spaniola a caror sens il cunoaste, vorbeste extraodinar de mult (nu pronunta bine R-ul), dar deseneaza si scrie uratmaseluta nah n-o sa fie pictoralcool .Stai linistita, primul an de gradi e mai mult pentru socializare si deprinderea notiunilor de baza.Lasa copilul in pace sa copilareasca, deja e prea mult ca face un efort sa se integreze intre cei mai mari ca ea.pupici
escu02003
Postat: Wednesday, November 16, 2011 5:36 PM

Nivel: Membru

Intrat: 11/15/2011
Postari: 7
Locatia: Bucuresti
Kmy wrote:

...deja e prea mult ca face un efort sa se integreze intre cei mai mari ca ea.pupici

hohot Nu face efort deloc, intotdeauna si-a ales sa aiba in jurul ei numai copii mai mari.
E invatata cu colectivitatea, anul trecut a mers la cresa si i-a placut foarte mult. Cand a fost racita si am fost nevoita sa o tin 2 saptamani acasa, in fiecare dimineata plangea sa o duc la cresa.

Va multumesc, in urma discutiei cu voi, m-am mai linistit putin.pupici
Kmy
Postat: Wednesday, November 16, 2011 5:50 PM


Nivel: Avansat

Intrat: 9/13/2006
Postari: 1653
Locatia: SV
escu02003 wrote:

hohot Nu face efort deloc, intotdeauna si-a ales sa aiba in jurul ei numai copii mai mari.
E invatata cu colectivitatea, anul trecut a mers la cresa si i-a placut foarte mult. Cand a fost racita si am fost nevoita sa o tin 2 saptamani acasa, in fiecare dimineata plangea sa o duc la cresa.

Va multumesc, in urma discutiei cu voi, m-am mai linistit putin.pupici

Uite acum am vazut ca intre puii nostri e diferenta de o ziras deci sunt la acelasi nivel...chiar nu trebuie sa te ingrijorezi.(eu am lucrat acasa cu el si acum cel putin uneste punctele...)cat despre atentie...e alta poveste, o sa inteleaga el pana la sfarsitul anului ca tre sa fie atent la doamna si nu la altcevacomputerlove
PS. acum m-am mai linistit si eu putin...ras
oanamaria
Postat: Friday, November 18, 2011 11:21 AM


Nivel: RUBIN

Intrat: 4/22/2009
Postari: 20813
Locatia: Pitesti
Stefan a facut progrese ,dar tot nu vorbeste bine .
L-am dus la logoped si a zis ca asa e ritmul lui de dezvoltare sa nu ma ingrijorez.Eu il inteleg perfect ,dar ceilalti nu !
Utilizatori in acelasi subiect
NU poti posta subiecte noi in acest forum.
NU poti raspunde la subiecte in acest forum.
NU poti sterge postari in acest forum.
Nu poti edita postari in acest forum.
Nu poti crea sondaje in acest forum.
Nu poti vota in sondaj in acest forum.
Printeaza subiectul
RSS Feed