Tema de acasa

Options Tema de acasa
Subiectul anterior · Subiectul urmator
AdrianaC
Postat: Wednesday, April 19, 2006 4:35 PM

Nivel: ALBA CA ZAPADA

Intrat: 2/12/2006
Postari: 17420
Locatia: Bucuresti
Cum ati abordat sau va ganditi sa abordati subiectul temelor pentru acasa?

Il lasati pe micut sa decida singur cand se apuca de lucru?

Il supravegheati in timp ce isi face temele sau doar il verificati la sfarsit, sau nici nu il verificati si aveti incredere ca si-a facut tema si a facut-o complet si corect?

Stabiliti un sistem de invatare si de lucru ?

Cine se ocupa sau se va ocupa de copil la capitolul lectii ?



Eu m-am gandit ca la Alice voi adopta un program foarte strict de lectii, pentru ca cel putin deocamdata ea nu este genul care sa stea singura intr-un loc, fara supraveghere si sa faca ceva mai mult de 5 minute. Nu are rabdare, se plictiseste repede, da rasol, vrea sa se joace, etc.

In functie si de programul scolii voi stabili un orar pentru timpul petrecut dupa ce iese de la scoala. In principiu, ma gandesc ca intai va merge 30 minute in parc, dupa ce iese de la scoala, apoi va merge acasa si va manca, va dormi macar 1 ora (desi nu cred ca voi reusi ca nu reusesc nici acum sa o culc dupa-amiaza), dupa care se va apuca de lectii sub supravegherea mea sau a mamei mele. Va incepe intai cu temele pentru ziua urmatoare, apoi, daca mai ramane timp, va face si o parte din temele date in ziua respectiva, dar pentru alta zi.

In clasele 1-4 timpul alocat temelor ar trebui sa fie de maxim 1 ora, in viziunea mea, iar in clasele 5-6 de cca 2 ore, si in clasele 7-8 de cca 3 ore.

Cu siguranta o voi verifica la teme si ma voi asigura ca le-a facut complet si corect si ca a si inteles ce a facut, nu a facut doar mecanic (pentru ca mai sunt si copii cu o memorie foarte buna si care ajung sa faca unele lucruri mecanic).

Voi ce planuri aveti?
Alina
Postat: Wednesday, April 19, 2006 5:14 PM

Nivel: SAFIR

Intrat: 3/27/2006
Postari: 18834
AdrianaC wrote:
Cum ati abordat sau va ganditi sa abordati subiectul temelor pentru acasa?

Il lasati pe micut sa decida singur cand se apuca de lucru?

Il supravegheati in timp ce isi face temele sau doar il verificati la sfarsit, sau nici nu il verificati si aveti incredere ca si-a facut tema si a facut-o complet si corect?

Stabiliti un sistem de invatare si de lucru ?

Cine se ocupa sau se va ocupa de copil la capitolul lectii ?





Pana acum nu m-am gandit, dar, uite, Adriana, ca mi-ai dat 'tema pentru acasa" chiar acum.

Deci, nu imi voi lasa copiii, initial, sa-si aleaga singuri momentul cand se vor apuca de lectii. Asta doar la inceput, sa vedem cum decurg lucrurile.

Ii voi supraveghea in timp ce isi fac temele, initial, si apoi (peste ani, cred), doar voi verifica. Intr-un final am sa renunt la acest job. Fac asta nu ca nu as avea incredere, ci, pentru ca: ATENTIE: copiii trebuiesc supravegheati mereu, macar asa sa creada ei, credeti-ma, sunt dascal si stiu ce vorbesc, prea multa libertate strica si pentru copil si pentru parinti.

Cu siguranta voi stabili un program de lucru. Odihna (nu neaparat somn, doar daca copilul simte nevoia) si apoi la lectii.

Eu ma voi ocupa de lectii, nu cred ca sotul meu ar dori acest lucru, plus ca experienta mea este mult mai vasta ca a lui.
Anaida
Postat: Saturday, April 22, 2006 8:01 PM

Nivel: Avansat

Intrat: 2/12/2006
Postari: 1855
Parerea mea este ca nu trebuie sa stam tot timpul langa copil in timp ce-si face lectiile. Trebuie supravegheat, dar mai de la distanta. De ce? Pt ca se va obisnui cu prezenta unui adult langa el si ii va fi foarte greu cand va trebui sa se descurce singur (la lucrari de control, de exemplu). De asemenea, recomand sa-i spunem copilului ca are un timp limitat pt a-si face temele, ca sa aiba timp si de relexare si ca sa nu lalalie ore in sir pentru o tema.
stele_pe_cer
Postat: Saturday, April 22, 2006 8:54 PM


Nivel: Senior

Intrat: 2/13/2006
Postari: 6678
AdrianaC wrote:
Cum ati abordat sau va ganditi sa abordati subiectul temelor pentru acasa?

Il lasati pe micut sa decida singur cand se apuca de lucru?


Niciodata...il voi determina sa aleaga cand anume va dori sa faca temele:ianinte de joaca sau dupa joaca.In functie de rezultate, vor veni si consecintele.Copilul hotaraste sa aleaga intre 2 sau mai multe optiuni, dar nu ii voi lasa responsabilitatea de a alege el momentul fara o mica "constrangere".

AdrianaC wrote:
Il supravegheati in timp ce isi face temele sau doar il verificati la sfarsit, sau nici nu il verificati si aveti incredere ca si-a facut tema si a facut-o complet si corect?


Daca stau langa el ii ingradesc liberatatea si ii dovedesc ca nu am incredere in el.Cred ca va avea sentimentul ca e un sclav pe plantatie si trebuie sa munceasca sub supraveghere.L-as lasa sa isi faca temele singur, eu fiind undeva in apropierea lui, dar in alta camera, pentru a ma putea kema oricand sa il ajut.Temele pana in clasa a 8 a as vrea sa i le verific, dar nu intotdeauna, adica nu zilnic, ci aleator, pentru a nu se baza prea mult nici pe perspicacitatea mea de a detecta greselile dar nici pentru a crede cumva ca nimeni nu il verifica si pana la sfarsitul semestrului e de capul lui.Trebuie sa stie ca la un moment dat, din senin il pot verifica si pot constata ca o tema nu a fost facuta, sau ca m-a mintit ca nu a avut teme, ceea ce cu siguranta va duce la ceva restrangeri temporare de libertate sau mici pedepse care se pot ameliora in timp, in functie de efortul depus de copil pentru a se indrepta.

AdrianaC wrote:
Stabiliti un sistem de invatare si de lucru ?


Categoric.Numai dupa un program bine definit functionam la parametri optimi sau macar rezonabili.

AdrianaC wrote:
Cine se ocupa sau se va ocupa de copil la capitolul lectii ?


Atat eu cat si tati, ca doar l-am conceput amandoisic .Unde am eu inclinatii, adica literatura, gramatica limbii ro+engl, literatura engl, franceza, spaniola, matematica, desen, stiintele naturii, eventual geografie pe rand cu tati, iar tai la istorie ccare mie personal imi repugna si cine stie...mai gaseste el tati.Pentru inceput cred ca ma voi ocupa eu exclusiv de lectii, ca sunt mai tipicara, ca am metoda de explicare, ca imi place sa explic si sa determin copilul sa invete de placere (am facut un timp meditatii la mai multe materii cu copii romani si straini, deci conteaza putin experienta).


AdrianaC wrote:
Eu m-am gandit ca la Alice voi adopta un program foarte strict de lectii, pentru ca cel putin deocamdata ea nu este genul care sa stea singura intr-un loc, fara supraveghere si sa faca ceva mai mult de 5 minute. Nu are rabdare, se plictiseste repede, da rasol, vrea sa se joace, etc.


Asta la un copil asa mic... cred ca eu am raspuns in general, fara a evidentia o anumita varsta...poate mai degraba m-am referit la varsta scolara unde copilul se presupune ca este cat de cat mai stapan pe sine si mai receptiv la reguli si ordine.


AdrianaC wrote:
Voi ce planuri aveti?


Mi-as dori sa ma un copil vesel, dezinvolt, pentru care scoala sa fie un motiv de intalnire cu prietenii, de o critica hilara la adresa profilor, de a afla ce se mai intampla in lume, de a acumula ceva cunostinte de cultura generala,dar sa nu dea pe afara de atata cultura ca sa nu ii eclipseze pe ceilaltihohot si sa fie consideart tocilar, dar nicidecum pentru a se indobotoci sau a se duce la scoala de frica.Dom'le, si daca te asculta si nu stii, ce iti face, iti ia profu' boii de la bicicleta?Dar nici s acada in extrema cealalta, sa alrg dupa el cu cartea...Psihicul relaxat, putina vointa sa ai note relativ bunute, impuscate cum poti, ba prin efort propriu, ba prin smekerii potrivite varstei, ca doar nu doresc sa modelez o mamaliga dupa formele cele mai slabe ale societatiihohot ras ?

Eu imi doresc un copil descurcarret, relaxat, jovial, fara greturi si dureri de cap si burta cand vine vorba de un examnen.In skimb, sper sa gasesc intelepciunea necesara petnru a-l invata ca in viata sunt alte norme mult mai importante deact un 10 sau un 5, ca putin tupeu sau indisciplina pe motiv ca este un copil cam "vesel" la ore nu e un lcuru rau daca nu se intrece masura...si cate si mai cate...as scrie un roman.

VA URMAsic ...
Elia
Postat: Tuesday, April 25, 2006 1:35 PM
Nivel: Guest

Intrat: 2/12/2006
Postari: 5
Nici eu nu m-am gandit la asta pana acum. Cu mine, ai mei au fost foarte norocosi, pentru ca mie imi placea sa imi fac temele. Nu eram tocilara, eram mereu in grupul "cool", dar aveam o mare usurinta la scoala si imi facea placere sa imi fac temele. Asta si in conditiile in care in timpul lui Ceausescu nu aveai ce altceva sa faci. La revolutie eram in clasa a 5-a. Dupa revolutie inca un timp, mi-am facut temele cu constiinciozitate, dar deja de prin clasa a 7-a nu mai aveam asa tragere de inima, dar ma apuca cateodata asa un "chef de munca" si atunci faceam cat pentru tot trimestrul. In liceu deja nu mai eram cotrolabila, si invatam doar la ce aveam chef si imi placea.

Cu copiii mei, cel putin cat vor fi mici (scoala primara, poate si gimnziu)voi fixa anumite reguli stricte: temel se vor face de la ora cutare la ora cutare. Adica chiar dca ai terminat temele inainte de a se termina timpul alocat lor, trebuie sa faci cev tot de natura academica (citit ceva legat de ceva ce ai studiat, incercat sa scrii o poezie in genul uneia invatate, sau altceva, in functie de natura temelor din ziua respectiva). Pe de alta parte, daca a trecut timpul respectiv si tmele inca nu sunt gata, bineinteles, ca nu se va trexce la alta activitate pana cand nu vor fi terminate.

In America (unde vor merge la scoala copiii mei, probabil) temele nu sunt atat de grele si atat de lungi ca la noi, au si la scoala un timp alocat efectuarii temelor sub supravegherea profesorilor, asa ca aceasta activitate nu este atat de stesanta. La ei se pune accentul mai mult pe activitati extra-scolare la copiii mai mici, abia din liceu devine maiserioasa scoala.
stele_pe_cer
Postat: Tuesday, April 25, 2006 1:55 PM


Nivel: Senior

Intrat: 2/13/2006
Postari: 6678
freedelia wrote:

In America (unde vor merge la scoala copiii mei, probabil) temele nu sunt atat de grele si atat de lungi ca la noi, au si la scoala un timp alocat efectuarii temelor sub supravegherea profesorilor, asa ca aceasta activitate nu este atat de stesanta. La ei se pune accentul mai mult pe activitati extra-scolare la copiii mai mici, abia din liceu devine maiserioasa scoala.


Apropos de "seriozitatea in scoala", ati auzit cumva de sistemul Waldorf?Vi s-ar parea o optiune buna pentru copii?
Alina
Postat: Tuesday, April 25, 2006 6:45 PM

Nivel: SAFIR

Intrat: 3/27/2006
Postari: 18834
Sistemul Waldorf inca nu merge la noi, parerea mea, se bazeaza mult pe extracuricular si parca mult prea mult pe joc.
Eu, desi am 30 de ani, sunt mai conservatoare in ceea ce priveste sistemul de invatare.
Am avut elevi care in ciclu primar au avut sistem Waldorf si calitatea pregatirii lor lasa mult de tot de dorit.
Deci, chiar oare
stele_pe_cer
Postat: Tuesday, April 25, 2006 6:59 PM


Nivel: Senior

Intrat: 2/13/2006
Postari: 6678
Alina wrote:
Sistemul Waldorf inca nu merge la noi, parerea mea, se bazeaza mult pe extracuricular si parca mult prea mult pe joc.
Eu, desi am 30 de ani, sunt mai conservatoare in ceea ce priveste sistemul de invatare.
Am avut elevi care in ciclu primar au avut sistem Waldorf si calitatea pregatirii lor lasa mult de tot de dorit.
Deci, chiar oare


Am citit foarte mult despre sistemul Waldorf si ma incanta ideea de natural, caci jucariile cica sunt facute de asa natura sa stimuleze simturile copilului, nu sa ii ofere o imagine ampla si complexa unde imaginatia nu mai are nimic de adaugat, ma incanta ca nu exista note, ca au multe materii facinante unde copilul invata mai mult de palcere, si cate si mai cate.

Dar, daca incepe gradinita in sistem Waldorf, am inteles ca ideal este sa il lasi si in primele parca 10 sau 12 clase tot in acelasi sistem.

Acum, imi pun o intrebare: nu cumva traind ani de zile intr-un sitem ferit de rautati, de concurenta, de viata reala cu bune si rele "ajut"copilul sa devina un inadaptat in viata de zi cu zi?Ca nu va fi elev o viata intreaga, si, daca nu va fi obisnuit de mic cu viata, cu minciuna, cu relele, cu egoismul si rasfatul altora, cum va intra copilul meu angelic intr-o lume caineasca?Stau de multicel pe ganduri si, cred ca voi abandona proiectul Waldorf.In afara am inteles ca totusi e altceva....
Elia
Postat: Wednesday, April 26, 2006 5:23 AM
Nivel: Guest

Intrat: 2/12/2006
Postari: 5
In afara sistemul waldorf are mai mult succes pentru ca toate celellte sisteme de invatamant sunt mai putin serioase ca la noi, fiind de nivele apropiate. La noi daca treci de la Waldorf la stat e jale, esti in urma celorlalti cu mult, pe cand in strainatate nu sunt asa diferente mari de nivel.
stele_pe_cer
Postat: Wednesday, April 26, 2006 1:10 PM


Nivel: Senior

Intrat: 2/13/2006
Postari: 6678
freedelia wrote:
In afara sistemul waldorf are mai mult succes pentru ca toate celellte sisteme de invatamant sunt mai putin serioase ca la noi, fiind de nivele apropiate. La noi daca treci de la Waldorf la stat e jale, esti in urma celorlalti cu mult, pe cand in strainatate nu sunt asa diferente mari de nivel.


Si daca stai sa te gandesti, noi, romanii, nu suntem mai inteligenti decat cei care nu se dau in branci dupa atata indoctrinare si tocilareala...poate doar mai fricosi si mai timorati....Mi se pare ca in afara metodele de invatare sunt atat de placute, manualele sunt viu colorate, astfel incat sa atraga okiul cititotului, pana si pe mine ca si adult m-ar atrage un manual mai frumos colorat si structurat intr-o maniera mai usoara.
Kiki
Postat: Wednesday, April 26, 2006 2:33 PM


Nivel: TOP TEAM

Intrat: 2/14/2006
Postari: 36607
Locatia: In casuta cu pitici
AdrianaC wrote:
Cum ati abordat sau va ganditi sa abordati subiectul temelor pentru acasa?

Il lasati pe micut sa decida singur cand se apuca de lucru?

Il supravegheati in timp ce isi face temele sau doar il verificati la sfarsit, sau nici nu il verificati si aveti incredere ca si-a facut tema si a facut-o complet si corect?

Stabiliti un sistem de invatare si de lucru ?

Cine se ocupa sau se va ocupa de copil la capitolul lectii ?



Eu o sa aplic metoda folosita de parintii mei cu mine si cu fratele meu.
Mama se ocupa de romana si alte materii umaniste, iar tata de mate si fizica, chimie, etc...
Noi aveam facut un program strict si pe parcursul anului scolar si in vacanta.
In timpul scolii, dupa ce veneam de la scoala mancam si ne apucam de lectii, astfel incat sa fie gata pana la 4 cand veneau parintii sau macar sa fie incepute in cazul in care avem multe teme (ceea ce s-a intamplat, pe masura ce avansam catre clasa a opta). Dupa ce temele erau gata (scrise pe caietul de casa), le verificam impreuna, chiar daca era corect sa zic un exercitiu la mate tot ma intreba tata cum am facut...si apoi copiam in caietul de teme (pe curat, cum ziceam atunci).
In vacanta, tata ne pregatea caiete intregi cu teme la matematica, de regula o tema continea 2 exercitii si doua probleme...si cat stateam la bunici pentru fecare zi aveam de facut cate o tema (eh, in vacanta mai erau zile in care saream peste teme, dar recuperam, ca stiam ca trebuie sa le fac). Cand venea sfarsitul vacantei, tata le verifica si unde greseam daca se intampla imi arata el...
Sincer metoda asta a dat roade, cel putin in cazul meu, ca eu am intrat si la liceu si la facultate fara o ora de meditatie, am fost constiincioasa...fratele meu in schimb nu prea il interesa ca avea un termen in care sa faca lectiile, se mai ducea si cu ele nefacute ca nu le zicea alor mei ca are tema...Si imi era jena ca ma chema invatatoarea lui (am invatat in aceeasi scoala) sa imi spuna sa-i zic mamei ca iar nu si-a facut tema...
Elia
Postat: Friday, April 28, 2006 4:14 PM
Nivel: Guest

Intrat: 2/12/2006
Postari: 5
stele_pe_cer wrote:


Si daca stai sa te gandesti, noi, romanii, nu suntem mai inteligenti decat cei care nu se dau in branci dupa atata indoctrinare si tocilareala...poate doar mai fricosi si mai timorati....Mi se pare ca in afara metodele de invatare sunt atat de placute, manualele sunt viu colorate, astfel incat sa atraga okiul cititotului, pana si pe mine ca si adult m-ar atrage un manual mai frumos colorat si structurat intr-o maniera mai usoara.


Nene, io cand trebuia sa invat sa istorie, cred ca mai repede m-as fi dus sa imi scoata un dinte...in schimb sotul meu,care nu e nici macar pe jumate atat de tocilar ca mine (nici io nu sunt cine stie ce, dar el e de o lene...noroc ca e destept, ca altfel...), nu stiu cum naiba de stie istorie de cinspe ori mai mult ca mine. Si istorie universala, nu doar a lor, a americii. Asa ca cred io ca manualele alea, desi luate in zeflemea de profesorii din Romania, au totusi niste merite. Io mereu am zis ca strainii sunt mai prosti ca romanii, dar asta era pt ca ii comparam cu romanii ding eneratia noastra, care au invatat in timpul luiceausescu si imediat dupa...acum numai e aceeasi calitatea invatamantului romanesc, dar manualele tot plictisitoare sunt.
lori16ro
Postat: Saturday, May 6, 2006 8:27 PM


Nivel: Ambasador

Intrat: 3/25/2006
Postari: 986
Locatia: iasi
Doamnelor, teoria e buna , practica ne omoara mai ales cind copilul are personalitate.
ce zice-ti cind lectiile din clasa I incep cu o ora de plins si tavalit pe jos. Cam asa a tinut-o prima mea fetita mai bine de jumatate de an. De scris pe caiet " de casa" si dupa aia pe "curat" nici nu poate fi vorba, ca se pun pe bocete de ti se fce lehamite si noapte afara.......,
Eu am trecut prin asemenea experienta , una din fete e in cl a III-a si una in cl. I
A doua nu a facut asa dar in schimb e la concurenta cu prima care termina prima, si incearca sa termine odata temele, nu cumva una sa aiba mai mult timp decit cealalta. Va dati seama cum iese scrisul la cl. I....
si atit timp cit esti multumit de note esti mai ingaduitor......
stele_pe_cer
Postat: Saturday, May 6, 2006 11:10 PM


Nivel: Senior

Intrat: 2/13/2006
Postari: 6678
lori16ro wrote:

ce zice-ti cind lectiile din clasa I incep cu o ora de plins si tavalit pe jos. Cam asa a tinut-o prima mea fetita mai bine de jumatate de an. De scris pe caiet " de casa" si dupa aia pe "curat" nici nu poate fi vorba, ca se pun pe bocete de ti se fce lehamite si noapte afara.......,


Dar de lasat copilul sa planga pana se umfla ceva timp si apoi ceva pedepse pe termen mai lung, si fara a forta copilul sa isi faca temele?

Eu una nu as tolera comportamentul de genul "tavalit pe jos de plans".Si, tot ca o parere personala, un astfel de comportament isi are radacina in educatia data de parinti.Eu ma uit la Matei, care nu are decat 1 an:cand nu-i convine ceva, se pune pe smiorcait si se lasa pe vine.Ii vorbesc vehement, sa stie ca nu ma joc cu el, ca nu glumesc dar nici ca tolerez astfel de crize.Si in cateva secunde se potoleste singur.Daca un copil care este la inceputul limitei de intelegre reactioneaza asa, cum de un copil mai mare, constient de ceea ce i se spune, nu poate face la fel?Oare nu parintele greseste sau a gresit cumva in educatie si acum da vina pe copil ca are "personalitate"?Eu as zice ca personalitatea copilul se formeaza pana la 18 ani, nu te nasti cu ea batuta in cuie,ca altfel tot am fi niste rasfatati si niste razgaiati.

Si as mai adauga ca cu rabdare poti sa faci dintr-un copil naravas un copil care sa asculte de buna voie:nu trebuie decat bunavointa si muulta rabdare.Si aici nu e pura teorie, ca nu degeaba mi-am dedicat ceva ani lucrului suplimentar cu copiii, in special cei de 1-8 .Am avut copii atat de indaratnici, dar si altii foarte ascultatori.Unii nu erau instruiti deloc de parinti, altii aveau la numai 8 anisori o viata super organizata.L aunii am renuntat, dar nu din cauza copilului, ci din cauza indolentei parintilor.

Eu cred ca rezultatelle copiilor la invatatura, cat si comportamentul lor atat in familie cat si in societate depinde numai si numai de parinti.Copilul doar imita ceea ce vede in casa.
Elia
Postat: Sunday, May 7, 2006 2:38 AM
Nivel: Guest

Intrat: 2/12/2006
Postari: 5
stele, nu sunt in totalitate de acord cu ce spui. Anul trecut, cand John avea un an si 3 luni. am mers in romania, si meream in parc si ii multumeam lui Dumnezeu mandra tare ca John nu comenta cand plecam acasa, pe cand alti copii urlau, se tranteau pe jos, etc. Atunci, la un an, mergea si la noi treaba cu vorbit ferm, care il uimea, facandu-l pe moment sa asculte. Acum, la 2 ani, nu prea mai merge, pentru ca acum are preferinte mult mai clare: nene, mie imi place sa fac asta si nu imi convine ca nu am voie. La uneke chestii merge cu pedepse: de ex cand scria pe pereti, i-am luat creioanele pana a doua zi, am facut asa de fiecare data cand a scris pe pereti si intr-o saptamana nu a mai scris. apoi a scris iar cand a uitat. La alte chestii nu merge: varsat apa de ex. Ce sa fac, nu ii mai dau sa bea apa? E adevarat ca educatia este foarte importanta, dar si personalitatea copilului isi are rolul. Unii copii stau unde ii pui de mici, si ca bebelusi, si ca copii de un an-doi si mai tarziu. Alti copii ca bebelusi nu stau o clipa, vor sa vada tot, plng cand sunt lasati in acelasi loc mult timp, fara a li se da atentie, ca copii de un-doi se catara peste tot, vor sa exploreze tot (dulapuri, sertare, obiecte, absolut tot le starneste curiozitatea si imaginatia), ca copii de scoala au un ritm al lor propriu, ii stimuleaza anumite lucruri. INca nu am experienta cu un copil de scoala, dar, judecand prin prisma mea ca copil, cred ca daca un copil e obligat prin pedepse sa invete, va uri scoala si mai mult, va incepe sa minta ca sa scape de pedeapsa, ba chiar va dezvolta un blocaj mintal, care ii va pune piedici in procesul de invatare. Cred ca, cand vie vorba de scoala, trebuie gasita o modalitate de a-l face pe copil sa ii placa sau macar sa inteleaga ca este absolut necesar sa invete si la materiile cae nu ii plac. Oricum, in clasele 1-4 nu se pune problema ca nu iti place ceva, ca se face totul la un nivel foarte scazut, asa ca trebuie doar gasita o modalitate de a starni interesul copilului pentru scoala.
Utilizatori in acelasi subiect
NU poti posta subiecte noi in acest forum.
NU poti raspunde la subiecte in acest forum.
NU poti sterge postari in acest forum.
Nu poti edita postari in acest forum.
Nu poti crea sondaje in acest forum.
Nu poti vota in sondaj in acest forum.
Printeaza subiectul
RSS Feed