Pastila de vineri !!!

Options Pastila de vineri !!!
Subiectul anterior · Subiectul urmator
georgy_adinutza
Postat: Friday, June 23, 2006 1:49 PM


Nivel: Avansat

Intrat: 3/2/2006
Postari: 3065
Locatia: Bucuresti
In acest topic , va voi da cateva informatii in fieacre vineri despre diverse subiecte .

subiectul de astazi este : Racirea Alimentelor

Stocarea alimentelor la rece reprezinta o modalitate de a le pastra in siguranta.
Temperatura scazuta ajuta la mentinerea prospetimii alimentelor, la mentinerea calitatilor lor si la incetinirea dezvoltarii microorganismelor.Temperatura optima este de 5°C la mijlocul raftului, aceasta nefiind constanta in interiorul frigiderului.
Cel mai rece punct din frigider este raftul cel mai de jos din sertarul pentru legume (2°C). Acesta este locul unde sa puneti carnea si pestele proaspat. Punandu-le acolo, evitati si posibilitatea sa picure peste alte alimente.
Stocati ouale, lactatele, ramasitele din ziua anterioara, prajiturile si produsele marcate” a se pastra la frigider dupa deschidere” pe rafturile din mijloc si pe cele de sus.
Compartimentele de pe usile frigderului sunt cele mai calduroase spatii si sunt destinate produselor ca bauturi, mustar, unt.
Nu puneti prea multa mancare in frigider. Daca e prea incarcat, aerul nu poate circula printre alimente si va fi afectata distributia temperaturii. Daca gheata se acumuleaza, frigiderul nu mai functioneaza eficient, el trebuie dezghetat regulat folosind apa calda si otet, pentru inlaturarea mirosurilor.
Anumite alimente nu necesita racire, ba chiar ar putea pierde din calitati, ex: fructe exotice, rosii, fasolea verde, castraveti, zucchini. Painea se invecheste mai usor in frigider. Fructele si legumele care necesita curatire se pastreaza la temperature camerei.
Acoperiti mancarea pentru a preveni pierderea savorii si amestecul aromelor.
Folositi “metoda FIFO” (First-In-First-Out)-Primul intrat-Primul iesit, plasand alimentele recent cumparate in spatele rafturilor, pentru a le consuma intai pe cele care stau mai demult in frigider. In orice caz, alimentele stau sigur in frigider atat timp cat eticheta cu timpul de valabilitate o indica, dupa acest termen, ele trebuie aruncate.
georgy_adinutza
Postat: Friday, June 30, 2006 10:47 AM


Nivel: Avansat

Intrat: 3/2/2006
Postari: 3065
Locatia: Bucuresti
subiectul de azi : TONIFIEREA ABDOMENULUI

Abdomenul reprezinta regiunea corpului ce tradeaza la prima vedere “gradul de antrenament” al unei persoane.
Nimic nu este mai dizgratios ca o burtica ce se revarsa peste pantaloni, curea sau fusta…In schimb, un abdomen suplu va atrage intotdeauna privirile admirative ale tuturor!

In primul rand este foarte important de stiut ca abdomenul este “impartit” in: superior, oblici si inferior. Adica … clasicele ridicari de trunchi, repetate chiar de 300 ori nu te vor scapa niciodata de burtica!
Pentru fiecare regiune a abdomenului se executa exercitii diferite.
Abdomenul superior:
1- culcat dorsal (pe spate), picioarele departate si talpile pe sol. Cu mainile la ceafa mentinanad coatele inapoi si bazinul fixat pe sol, ridica lent trunchiul (doar partea superioara!) si revino in pozitia initiala, mentinand abdomenul incordat.
2- Culcat dorsal picioarele ridicate si indoite la 90 grd. Ridica lent trunchiul ducand bratele inainte, pe langa picioare, si revino cu trunchiul pe sol.
Repeta aceste exercitii de 20-30 de ori.
Oblici:
Un exercitiu foarte eficient pentru oblici, topeste rapid “colacelul” din jurul taliei:
3- Din sezut, picioarele intinse, du un picior indoit la 90 grd inapoi. Rasuceste trunchiul ducand bratele lateral si apoi apleaca-te spre piciorul intins. Schimba apoi partea. Repeta exercitiul de 20-30 ori.
Abdomenul inferior:
La prima vedere pare greu de lucrat…Exersand insa te vei convinge ca merita!
4- Culcat dorsal, mainile sub regiunea dorsala si picioarele sus. Coboara alternativ picioarele pana aproape de sol. Mentine in permanenta bazinul fixat. Opreste-te daca simti cel mai mic disconfort la nivelul coloanei!
5- Folosind aceiasi pozitie initiala coboara simultan picioarele pana aproape de sol si revino cu ele sus. Pentru inceput s-ar putea sa nu poti executa decat cateva repetari…nu dispera insa! In cateva saptamani va fi “floare la ureche”!
Nu uita sa executi cel putin 2-3 serii de exrcitii pentru muschii lombari si neaparat stretching la sfarsitul antrenamentului!
Ideal ar fi sa executi cate 2-3 seturi pentru fiecare tip de exerctiu. Bineinteles…nu de prima data!
Iar atunci cand va parea greu gandeste-te doar la rezultatul final!!!
SUCCES!
georgy_adinutza
Postat: Friday, July 7, 2006 10:20 AM


Nivel: Avansat

Intrat: 3/2/2006
Postari: 3065
Locatia: Bucuresti
Subiectul de azi : Ce faceti daca vi se strica frigiderul?


Daca frigiderul tau nu va functiona doar o zi, lasa mancarea inauntru si tine usa frigiderului inchisa. Evita sa deschizi usa foarte des pentru ca astfel va creste temperatura in frigider si alimentele se vor strica. Daca defectiunea va dura mai multe zile, e bine sa scoti mancarea din frigider.
Nu este recomandat sa recongelezi alimentele decongelate. Nici mancarea gatita nu trebuie recongelata daca a stat la temperaturi mai mari de 5 grade celsius peste 3 ore.
Carnea de pui, pestele rezista mult mai bine decat mancarea gatita. Daca le vei gati imediat la o temperatura de peste 75 de grade Celsius, poti fi sigur ca sanatatea ta nu este pusa in pericol.
Fructele, legumele si prajiturile facute la cuptor pot fi recongelate doar daca nu prezinta deja urme de stricaciune. Evita pe cat posibil sa mai mananci inghetate, creme sau budinci recongelate.
Alimentele care nu stau la rece sunt supuse actiunii microbilor, luand miros si gust neplacut. Riscul unei toxi-infectii alimentare creste odata cu temperatura ridicata din timpul verii.
Curata frigiderul cu un burete imbibat intr-o solutie dezintectanta si limpezeste frigiderul cu o solutie de bicarbonat de sodiu. Cele mai multe mirosuri neplacute sunt determinate de acizi grasi volatili. Sarurile de sodiu nu sunt volatile, iar reactia cu bicarbonatul de sodiu diminueaza mirosul.
O zi buna!
georgy_adinutza
Postat: Friday, July 28, 2006 11:50 AM


Nivel: Avansat

Intrat: 3/2/2006
Postari: 3065
Locatia: Bucuresti
Despre vitamine - astazi A si D


Carentele de vitamine se manifesta clinic doar in cazuri extreme, iar preocuparea de a asigura o ratie zilnica satisfacatoare a dus la aparitia vitaminoterapiei profilactice, la persoane sanatoase care doresc sa se apere mai bine de boli si de ce nu, chiar de fenomenul de imbatrinire.
Suplimentele de vitamine sunt recomandate si la batrani, cei cu diete monotone, cu apetit scazut, sau dupa cure de slabire repetate, in dietele vegetariene, in boli grave, infectii, dupa tratamente chirurgicale, la gravide si femei care alapteaza, la femeile cu sangerari menstruale excesive si chiar la nou-nascuti ( doza unica de vitamina K ).
Exista doua tipuri de vitamine :
1. Liposolubile (se dizolva in grasime) : vitamina A, vitamina D, vitamina E, vitamina K.
2. Hidrosolubile (se dizolva in apa): vitamina C si grupul vitaminelor B.

Vitamina A sau „pigment vizual”
Roluri principale:- intra in alcatuirea pigmentului retinian si a corneei fiind responsabila de perceperea luminii
- face parte din structura pielii si a mucoaselor
- ajuta la cresterea oaselor si a dintilor
- este esentiala in mecanismul de reproducere, sinteza si eliberarea de hormoni
- element de baza in reglarea imunitatii ( apararea organismului impotriva bolilor – inclusiv cancer ), raspunsul la stres si functionarea sistemului nervos.
Semnele deficitului de vitamina A in organism pot fi: depresie, infectii frecvente, dinti cariati, eczeme ale pielii, orbirea nocturna (recuperare intarziata a vederii dupa o lumina puternica in noapte), intarzieri de crestere la copii.
Surse de vitamina A :- animale: ficat, unt, galbenus de ou, lapte integral, smantana, branza grasa.
- vegetale: – legume cu frunze verde inchis ( spanac, brocoli)
fructe portocalii ( caise, piersici, pepene galben)
legume portocalii ( dovleac, morcov, cartofi dulci )


Vitamina D sau „ antirahitica”
Roluri principale:
- creste absorbtia de calciu si fosfor din tubul digestiv si asigura formarea, mineralizarea si functionarea sistemului osos
- mentine nivelul calciului din sange ( calcemia)
Semnele carentei de vitamina D sunt rahitismul rahitismul la copii sau osteoporoza la adulti (se pierd mineralele din oase si apar fracturi ). Daca fenomenul afecteaza oasele din urechea interna scade transmiterea sunetelor si poate aparea surzenia.
Surse de vitamina D
ATENTIE! Nu este nevoie de un aport alimentar special de vitamina D deoarece ea este sintetizata in organism din colesterol sub actiunea razelor ultraviolete. Este deci obligatorie iesirea in aer liber a tuturor persoanelor ( inclusiv sugari ) minim 30min/zi.
Cea mai banala sursa de vitamina D este laptele ( mai ales cel cu continut crescut in vitamina D), 2 cani de lapte/zi asigurand jumatate din doza necesara de vitamina D.
Alte surse de vitamina D sunt uleiul de peste, ficatul, untul, smantana, galbenusul de ou.
Doza zilnica de vitamina D este de 5 micrograme pe zi.

georgy_adinutza
Postat: Friday, August 4, 2006 9:23 AM


Nivel: Avansat

Intrat: 3/2/2006
Postari: 3065
Locatia: Bucuresti
Despre vitamine (E, K)

Vitamina E sau „antioxidanta”
Roluri principale:
- protejeaza membranele celulelor si substantele liposolubile de activitatea oxidanta – impiedica imbatranirea celulara.
- asigura dezvoltarea normala a nervilor
- stimuleaza sistemul imunitar.
Carenta de vitamina E se manifesta prin anemie, slabiciune, dificultati la mers ( durere musculara si crampe nocturne ).
Sursa principala de vitamina E sunt uleiurile vegetale alaturi de cereale integrale, legumele cu frunze verzi, nuci, seminte, galbenus de ou, ficat, unt, smantana.
Doza minima de vitamina E este de 300 mg/zi.

Vitamina K sau „coagulanta”
Roluri principale:
- sinteza proteinelor din sange implicate in coagulare si in reglarea calcemiei. Carenta de vitamina K apare rar, dupa tratamente prelungite cu antibiotice care au distrus flora intestinala si se manifesta prin hemoragii.
Sursa principala:
ATENTIE! Nu este nevoie de aport alimentar de vitamina K deoarece ea este sintetizata in organism de bacteriile intestinale. Vitamina K se mai gaseste in legume verzi ( varza ), ficat, lapte.
Doza zilnica de vitamina K este de 35-45 micrograme.
georgy_adinutza
Postat: Friday, August 11, 2006 11:38 AM


Nivel: Avansat

Intrat: 3/2/2006
Postari: 3065
Locatia: Bucuresti
e vineri!!! e timpul ptr o noua pastila !!ras ras


Vitaminele din grupul B

Din aceasta grupa fac parte vitamina B1 (tiamina ), B2 (riboflavina ), B3 (niaciana), B6 (piridoxina ), acidul folic si vitamina B12.
Vitaminele din grupul B participa la activitatile fiecarei celule, la sinteza de ADN, ARN, proteine si celule noi (in intestin sau sange) si stau la baza producerii de energie.
Carenta de vitamine din grupul B afecteaza prin urmare toate organele si sistemele si se poate manifesta prin: greata, astenie, iritabilitate, depresie, pierderea de apetit, dureri musculare, aritmii, scaderea raspunsului imun, probleme cutanate si oculare, tulburari digestive si ale sangelui.
O atentie deosebita trebuie acordata carentei de acid folic si de vitamina B12 care se traduce clinic prin anemie (fie prin deficit de acid folic, fie de vitamina B12 ). Doza de acid folic este de 3 micrograme/ kilogram corp/ zi iar cea de vitamina B12 de 2 micrograme/ kilogram corp/ zi.
Sursa principala: de vitamine din grupul B o constituie produsele animale: carne, peste, lapte, oua adica toate alimentele ce contin proteine, inclusiv legumele si cerealele integrale.

Vitamina C sau „antioxidanta”
Roluri principale:

- producerea si buna functionare a colagenului (proteina de baza a tesutului conjuctiv ce intra in alcatuirea cicatricilor, pielii, oaselor, dintilor, ligamentelor, tendoanelor, vaselor de sange) deci ajuta la vindecarea ranilor, fracturilor si intareste peretii capilarelor sangvine (apar mai greu vanatai).
- ajuta la absorbtia fierului
- previne infectiile si creste rezistenta la boli
- protejeaza substantele hidrosolubile de oxidare
- participa la sinteza hormonilor tiroidieni ce regleaza greutatea corporala si metabolismul
- este implicata in eliberarea hormonilor de stres.
Carenta de vitamina C duce la distrugerea colagenului si se manifesta prin pierderea apetitului, oprirea cresterii, sangerarii din gingii, caderea dintilor, edeme la incheieturi, vanatai si mici hemoragii sub piele, anemie (scade absorbtia fierului)
Surse de vitamina C: - fructe: kiwi, capsuni, citrice, pepene, mango.
- legume cu frunze verzi (varza, salata, ardei gras ), cartofi, rosii.
Doza de vitamina C necesara metabolismului este de 30-50 micrograme/zi si se dubleaza la femeile gravide sau cele care alapteaza.
Exista voci care recomanda doza de 1-2 grame/zi de vitamina C ca protectie impotriva gripei si racelii, mergandu-se pana la 10g/zi ca protectie pentru cancer.
Se poate consuma fara nici un risc 1-2 grame vitamina C/zi cu exceptia persoanelor care au tendinta la guta si la care dozele mari de vitamina C pot duce la aparitia de calculi renali.
georgy_adinutza
Postat: Friday, August 25, 2006 10:08 AM


Nivel: Avansat

Intrat: 3/2/2006
Postari: 3065
Locatia: Bucuresti
Tipuri de antrenamente

Calitatile fizice- forta, viteza, rezistenta, coordonare , mobilitate, echilibru- pot fi imbunatite prin diferite tipuri de antrenamente.
Iata, pe scurt, descrierea celor mai folosite tipuri de antrenamente:

1- FORTA
Pentru imbunatatirea acestei calitati fizice se executa 3-4 seturi de exercitii folosind greutati maxime astfel incat fiecare set sa cuprinda 6 repetari. Intre seturi se fac pause de 30-40 secunde. Sunt recomandate 4 antrenamente pe saptamana.

2- MASA MUSCULARA
Cresterea masei musculare se poate obtine prin executarea a 4-5 seturi cu greutati ce permit executarea a 8-12 repetari pentru fiecare set. Sunt recomandate 5-6 antrenamente pe saptamana.

3- REZISTENTA
Se folosesc greutati mici, numar mare de repetari 15-40 , 2-3 seturi. Se pot face si 2 antrenamente zilnic

4- CARDIO:
Sunt necesare cel putin 30 de minute de activitate fizica intense (bicicleta, banda) de cel putin 3 ori pe saptamana.

5- TONIFIERE
Sunt recomandate 2-3 seturi de exercitii a cate 15-30 repetari pentru fiecare set. Pauzele dintre exercitii sunt scurte. Pentru rezultate eficiente se alterneaza antrenamentele cu cele CARDIO.
Este foarte important sa incepeti antrenamentele cu incalzirea si sa incheiati cu cateva exercitii de stretching.
Succes!
georgy_adinutza
Postat: Friday, September 1, 2006 12:12 PM


Nivel: Avansat

Intrat: 3/2/2006
Postari: 3065
Locatia: Bucuresti
Fetelor , in speranta ca cititi , sau ca va intereseaza cate ceva de pe aici , eu continui cu "alimentarea" ...ras

Azi va spun despre - Beneficiile masajului


Starile tensionate declanseaza secretia hormonului numit cortisol (supranumit si hormonul stresului). Acest hormon, pe langa prejudiciile pe care le cauzeaza tesuturilor atunci cand se depoziteaza, produce si secretia de insulina, iar excesul de insulina duce la depozitarea de grasime pe abdomen.

Pentru a lupta cu acest proces, putem recurge la exercitii fizice care vor elimina grasimea depozitata, sau putem preveni pur si simplu eliberarea de cortisol prin relaxare sau masaj.
Acumularea de grasime nu este singurul efect al producerii in exces de insulina. Aceasta mai conduce si la pofta nestapanita de dulce sau snacks-uri, ceea ce, pe termen lung conduce la cresterea in greutate.

Presiunea exercitata de masaj stimuleaza circulatia sangelui, eliminand blocajele si toxinele si provocand accelerarea metabolismului (puteti simti chiar o crestere a temperaturii corpului in timpul masajului), ceea ce va duce la scaderea in greutate.
Pe langa aceste beneficii imediate, masajul creaza o stare mentala de bine, ceea ce are repercursiuni pe termen lung asupra organismului.

Relaxare placuta!
AdrianaC
Postat: Wednesday, September 6, 2006 6:52 PM

Nivel: ALBA CA ZAPADA

Intrat: 2/12/2006
Postari: 17764
Locatia: Bucuresti
Georgy, eu acum am zarit subiectul asta.

Ar fi mai usor de gasit informatia daca ar fi postata in subforumurile speciale.

Poti posta in continuare "pastilute de vineri", dar as aprecia mult daca ai deschide subiect nou in forumul corespunzator "pastilei".


Multumesc anticipat pentru intelegere.

PS> Le-am citit si sunt foarte utile cool bravo pupici
georgy_adinutza
Postat: Thursday, September 7, 2006 8:50 AM


Nivel: Avansat

Intrat: 3/2/2006
Postari: 3065
Locatia: Bucuresti
AdrianaC wrote:
Georgy, eu acum am zarit subiectul asta.

Ar fi mai usor de gasit informatia daca ar fi postata in subforumurile speciale.

Poti posta in continuare "pastilute de vineri", dar as aprecia mult daca ai deschide subiect nou in forumul corespunzator "pastilei".


Multumesc anticipat pentru intelegere.

PS> Le-am citit si sunt foarte utile cool bravo pupici



multumesc , asa o sa fac !!pupici pupici pupici
Utilizatori in acelasi subiect
NU poti posta subiecte noi in acest forum.
NU poti raspunde la subiecte in acest forum.
NU poti sterge postari in acest forum.
Nu poti edita postari in acest forum.
Nu poti crea sondaje in acest forum.
Nu poti vota in sondaj in acest forum.
Printeaza subiectul
RSS Feed