Pastila de vineri: light sau diet

Options Pastila de vineri: light sau diet
Subiectul anterior · Subiectul urmator
georgy_adinutza
Postat: Friday, September 22, 2006 11:19 AM


Nivel: Avansat

Intrat: 3/2/2006
Postari: 3065
Locatia: Bucuresti
Notiunea de "light"
Cele 2 categorii de substante vizate de termenul "light" sunt glucidele (zaharul) si lipidele (grasimea). Exista alimente in care cele doua exista concomitent, de aceea, prima regula atunci cand cumparam un produs e sa citim eticheta. Nu de alta, dar ne putem trezi ca mancam linistiti un iaurt cu fructe cu continut 0% grasimi dar care are 90 calorii/100g(cat inghetata) datorita zaharului.

E necesar ca tabelul nutritional prezentat de aliment sa indeplineasca 2 conditii:
-continut glucide(hidrati de carbon, carbohidrati, albumina, amidon)=0-2g/100g(ml) produs
-continut lipide(grasimi)=0-2g/100g(ml) produs

De regula, nici un produs "light" nu trebuie sa contina zahar, acesta fiind inlocuit cu indulcitori sintetici tip aspartam, acesulfamat de K, zaharina, ciclamat de sodiu.
Inlocuirea zaharului cu fructoza nu modifica continutul caloric, deoarece fructoza un zahar din fructe care are o absorbtie mult mai lenta decat zaharoza, ratiunea acestei inlocuiri fiind justificata doar pentru persoanele cu intoleranta la glucoza(diabet).

Dulciurile light/diet
Reprezinta capcana in care cade majoritatea celor care nu vor sa renunte la consumul de dulciuri care este incompatibil cu o cura de slabire.
Aceasta categorie de alimente este creata pentru persoanele cu diabet care nu au capacitatea de a metaboliza zaharul normal (zaharoza din sfecla de zahar).
Solutia gasita in acest caz este inlocuirea glucidelor cu absorbtie rapida cu glucide lente (amidon sau fructoza) care se absorb in 3 ore de la ingestie. Aportul caloric al acestor dulciuri poate fi uneori mai mare decat al produselor obisnuite (550 cal/100g), obiectivul lor fiind fractionarea absorbtiei glucidelor pe un interval de timp cat mai lung.

In concluzie, ciocolata, napolitanele, bomboanele, gemul "diet" sunt pentru diabetici nu pentru cei care doresc sa slabeasca, nu le consumati "la liber" pentru ca ingrasa la fel!

(extras Fet fir for real, nutritionist Mihaela Bilic)
georgy_adinutza
Postat: Friday, September 29, 2006 11:16 AM


Nivel: Avansat

Intrat: 3/2/2006
Postari: 3065
Locatia: Bucuresti
azi , continuarea :


Bauturile racoritoare "Light"
La acest capitol nu exista restrictii. Spre deosebire de sucurile normale cu un continut de 45 cal/100ml(minim 100 cal la un pahar) variantele "light" au un aport de calorii caretinde spre zero, indulcitorul folosit(zaharina, aspartam) mimand perfect gustul; dulce si pacalind astfel creierul.
Spre deosebire de ciclamat si zaharina, aspartamul este stabil termic deci poate fi incalzit, fiert chiar fara sa dea un gust amar.

Sucurile de fructe cu eticheta" fara zahar adaugat"
Sucul de fructe are continutul sau propriu de zahar (fructoza) si, chiar daca nu se adauga zahar din exterior, valoarea calorica a unui pahar depaseste 100 calorii, nemaivorbind de un "fresh" de portocale care contine 150-180 calorii/pahar.
Asa cum stim cu totii, fructele ingrasa, iar sucul de fructe nu face exceptie. Un litru de suc de fructe contine 400-450 calorii, aproape o jumatate din necesarul total de calorii pentru o zi ( in cazul in care dorim sa slabim).
(extras Get fit for real, nutritionist Mihaela Bilic)
Utilizatori in acelasi subiect
NU poti posta subiecte noi in acest forum.
NU poti raspunde la subiecte in acest forum.
NU poti sterge postari in acest forum.
Nu poti edita postari in acest forum.
Nu poti crea sondaje in acest forum.
Nu poti vota in sondaj in acest forum.
Printeaza subiectul
RSS Feed