Gimnastica gravidelor

Options Gimnastica gravidelor
Subiectul anterior · Subiectul urmator
AdrianaC
Postat: Sunday, February 12, 2006 10:27 AM

Nivel: ALBA CA ZAPADA

Intrat: 2/12/2006
Postari: 17387
Locatia: Bucuresti
Haideti sa discutam despre Gimnastica Gravidelor si Exercitii pentru Femeile Insarcinate
taki
Postat: Monday, February 13, 2006 2:52 PM


Nivel: SMARALD

Intrat: 2/13/2006
Postari: 13501
Locatia: Printre voi!
Gimnastica pe care o fac in fiecare zi, este mersul pe jos, cateodata urcatul scarilor si coboratul lor, ca stau la etajul 3 si nu ajung sa gafai.
In fiecare zi ma plimb cam 4 km, 2 pana la un mall plus intorsul acasa, plus plimbarea prin mall, deci daca stau sa ma gandesc sunt mai mult de 4 km.
Am auzit ca este bine sa faci gimnastica in apa, dar eu nu am incercat ca sunt cam rusinoasa.
AdrianaC
Postat: Monday, February 13, 2006 3:57 PM

Nivel: ALBA CA ZAPADA

Intrat: 2/12/2006
Postari: 17387
Locatia: Bucuresti
Pentru cele din Bucuresti, aici se organizeaza cursuri de gimnastica pentru gravide: http://www.aquamarine.ro/ro/servicii/cu3.html
taki
Postat: Saturday, March 18, 2006 7:55 PM


Nivel: SMARALD

Intrat: 2/13/2006
Postari: 13501
Locatia: Printre voi!
Gimnastica acvatica pentru gravide

Cine nu-si doreste, atunci cand se gandeste la perioada de sarcina, sa se simta usoara, sa nu mai simta cum ia in greutate pe zi ce trece. Iata ca medicina a gasit un remediu si pentru acest lucru. Este vorba de gimnastica acvatica, foarte indicata in ultimul trimestru de sarcina.

Observatiile facute in mod direct arata ca gravidele care practica acest tip de pregatire au: travalii mai scurte, mai putine complicatii in perioada prenatala sau la nastere iar dupa nastere refacerea lor este mult mai usoara. Momentul in care Arhimede a strigat "Evrika" a fost epocal prin faptul ca oamenii au aflat de existenta in apa a unei forte, numita "forta arhimedica", datorita careia apar doua efecte: greutatea corpului in apa se micsoreaza, corpul este impins in sus si apare "efectul de plutire" si presiunea apei impotriva suprafetei pielii. In timp ce corpul se misca, se creeaza "efectul hidrostatic", ceea ce permite sangelui dar si altor fluide din corp sa circule fara efort in sus.

Avantaje:
Beneficiile gimnasticii acvatice pentru gravide ar fi imbunatatirea circulatiei sanguine uterine ceea ce este esential pentru dezvoltarea atat a unei placente cat si a unui copil sanatos; circulatia de intoarcere a sangelui spre inima este mult mai usoara, ceea ce contribuie la stabilizarea tensiunii arteriale; atenuarea edemelor, presiunea ajutand la resorbtia si eliminarea apei din tesuturi; miscarile in apa sunt mult mai complexe fata de miscarile care se fac pe pamant; nu exista pericolul de supraincalzire datorita efectului racoritor al apei; apa reprezinta o modalitate excelenta de relaxare.

Cand se poate practica gimnastica acvatica: pe tot parcursul sarcinii, dar cu precadere ea este extrem de utila in ultimul trimestru de sarcina cand datorita "cresterii burticii" miscarile devin tot mai greoaie.


Active Center, Telefon: 413 84 08 sau 092288856;
E-mail: vania_limban@yahoo.com;
Web-site: www.users.pcnet.ro/activecenter.
mihaela75
Postat: Saturday, March 18, 2006 10:52 PM


Nivel: Avansat

Intrat: 2/22/2006
Postari: 4839
taki wrote:
Gimnastica pe care o fac in fiecare zi, este mersul pe jos, cateodata urcatul scarilor si coboratul lor, ca stau la etajul 3 si nu ajung sa gafai.
In fiecare zi ma plimb cam 4 km, 2 pana la un mall plus intorsul acasa, plus plimbarea prin mall, deci daca stau sa ma gandesc sunt mai mult de 4 km.
Am auzit ca este bine sa faci gimnastica in apa, dar eu nu am incercat ca sunt cam rusinoasa.


Si eu mor de nervi ca sunt prea rusinoasafool si am piscina in bloc,curat, frumos si e mai mereu goala.Poate o sa-mi fac curaj dupa ce nasc.Mergem in familie, si cu tati si cu bebe. flowers
Kiki
Postat: Friday, April 7, 2006 10:38 PM


Nivel: TOP TEAM

Intrat: 2/14/2006
Postari: 36607
Locatia: In casuta cu pitici
Exercitii pentru femeile insarcinate

A merge este una din cele mai bune metode de a iti intari organismul in timpul sarcinii. Inotul este de asemenea recomandat pentru diverse beneficii.

Timpul minim de exercitiu recomandat pentru femeile insarcinate este de 30 de minute. Cel mai bun mod de a face miscare este mersul: supune la efort intregul organism in aceeasi masura, nu necesita un echipament special si este o metoda sigura care nu afecteaza fatul. Este un avantaj pentru ca iti va mari capacitatea de rezistenta la efort si vei avea mai multa putere in timpul nasterii.

Cel mai mare avantaj in ceea ce priveste mersul este ca acesta se poate realiza oriunde: intr-un lac, pe malul marii, intr-o piscina. Pe masura ce sarcina inainteaza vei prefera sa petreci mult mai mult timp in apa deoarece apa usureaza presiunea exercitata de fat asupra soldurilor si nu vei mai simti durerea din glezne la fel de tare. Mai mult, spatele va sta un pic mai relaxat si vei avea impresia ca burtica ta pluteste.

Mersul prin apa presupune o preocupare mai mare si alocarea unei perioade mai mari de timp pentru realizarea ei, insa te ajuta mai mult sa te relaxezi. Cu permisiunea doctorului puteti chiar sa mergeti zilnic la piscina. Alternarea mersului prin aer liber si inotul este o posibilitate de a mentine capacitatea de rezistenta la efort si de a dobandi o mai buna flexibilitate.

Programul recomandat de majoritatea medicilor specialisti in ceea ce priveste timpul petrecut in apa incepe cu 8-10 minute de incalzire. Aceasta presupune rotiri usoare ale gleznelor, umerilor si gatului. Urmeaza apoi intrari treptate in apa, intai pana la solduri, apoi pana la piept si apoi pana la gat.
Dupa aceea, timp de zece minute incerca sa pasesti prin apa in diverse moduri: fa pasi mici si repezi, apoi pasi mai lungi si lenti, incearca sa lovesti apa cu picioarele, sa mergi inapoi. Incearca sa rotesti in timp ce inaintezi sau sa ridici usor, desi vei avea o senzatie ciudata acest exercitiu te pregateste pentru momentul nasterii. Acorda-ti o mica pauza de relaxare si apoi reia in aceeasi ordine aceste miscari. Termina acest set de exercitii cu un moment de relaxare.

Cele mai bune sfaturi pentru o sarcina usor de controlat sunt cele care se refera la pozitia corpului. Astfel, intotdeauna fi atenta la modul in care stai, adopta o pozitie de drepti in ciuda faptului ca vei simti nevoia sa apleci umerii.

Opreste-te din mers daca simti ca ai obosit prea tare sau daca iti este foarte greu sa respiri. Cand mergi pe o alee, fa pasi scurti si siguri, roteste-ti treptat gleznele si incearca sa te ridici pe varfuri. Fa exercitii de indoire a soldurilor si scurte aplecari si intinde-ti cat mai mult bratele in sus, te va ajuta sa iti intinzi spatele si sa eliberezi presiunea din umeri.

Foloseste timpul in care te plimbi pentru a medita. Gaseste cuvinte de incurajare pe care sa ti le spui atunci cand va sosi momentul sa nasti sau asculta melodii relaxante. Nu uita sa vorbesti cat mai mult cu bebelusul tau; chiar daca este inca in burtica, acesta reactioneaza la cuvintele tale in ultimele sapatamani de sarcina si simte daca esti nelinistita.

Consuma foarte multa apa inainte sa te apuci de exercitii si dupa ce le-ai terminat. Apa care este eliminata prin transpiratie trebuie inlocuita.

Protejeaza-te impotriva frigului iarna si impotriva soarelui vara, nu ezita sa porti o caciula, respectiv o palarie. Ai grija la pantofi, pe masura ce sarcina inainteaza o sa observi ca picioarele se umfla, asa ca o incaltaminte corespunzatoare te va ajuta sa iti relaxezi gleznele si talpile.

Cel mai bun program pentru mersul in natura incepe cu o incalzire de 10-15 minute. Mergi incet exersand miscarile de rotire a gleznelor, a umerilor si a gatului. Mentine ritmul de mers si uneori fa mici opriri bruste in care sa iti intinzi bine corpul prin ridicarea bratelor. Mentine fiecare intindere aproximativ 30 de secunde. Nu exagera insa cu acest tip de exercitii, daca simti vreun disconfort incetineste ritmul.

Pentru a intari cat mai mult organismul si a-i conferi flexibilitate relizeaza aceste exercitii de 3 ori pe saptamana cu pauza intre zile. Nu renunta niciodata la incalzire si nu exagera cu efortul depus.
Daca simti ca nu te descurci singura atunci pot sa te duci la o sala de gimnastica pentru femei insarcinate; acolo vei fi indrumata de un antrenor specializat.

Cele mai cunoscute tipuri de exercitii sunt acelea cu ajutorul unui scaun. Departeaza picioarele, sprijina mana dreapta de spatarul unui scaun si incearca sa faci aplecari usoare. Respira regulat si trage adanc aer in piept inainte de fiecare aplecare. Indreapta picioarele si executa miscarile specifice intaririi musculaturii spatelui, a umerilor si a bratelor. Acestea constau in: pune genunchiul drept si mana dreapta pe un scaun iar genunchiul stang sa fie putin indoit. Tinand o greutate mica in mana stanga, paralel cu podeaua, ridicati-o pana la nivelul umarului. Repetati aceasta miscare si pentru cealalta mana.

Un alt exercitiu consta in asezarea pe un scaun, cu spatele rezemat si mainile sprijinite de bratele acestuia. Inspira si expira pe masura ce iti contractezi muschii abdominali. Astfel de miscari te ajuta pentru cresterea rezistentei abdomenului in momentul in care vei da nastere copilului tau. Pastreaza pozitia si incearca concomitent o intindere a spatelui si o aplecare scurta.

Toate aceste exercitii te vor ajuta sa iti mentii corpul in forma si sa rezisti mai bine in timpul sarcinii. Daca nu vrei sa faci toate acestea singura atunci gaseste pe cineva dispus sa te insoteasca de fiecare data sau imprieteneste-te cu alte femei insarcinate si dispuse sa lucreze impreuna cu tine.
emanuelaan
Postat: Tuesday, July 18, 2006 11:27 PM


Nivel: Grupa mijlocie

Intrat: 5/28/2006
Postari: 493
Locatia: iasi
Exercitiile fortifica si tonifiaza musculatura de care vei avea nevoie în timpul nasterii.


Este oare indicat sa faci exercitii în timpul sarcinii? Regula spune ca, daca totul decurge normal, poti face aproape orice fel de exercitiu pe care îl faceai si înainte de a ramâne însarcinata. Iar daca nu faceai sport, atunci acum ar fi momentul sa începi.

Exercitiile fortifica si tonifiaza musculatura si de o parte din aceasta vei avea nevoie în timpul travaliului si nasterii. De asemenea, prin sport se intensifica schimburile sanguine între tine si fat, se diminueaza o parte din neplacerile sarcinii (cum ar fi durerile de spate), creste nivelul energetic si te vei simti mai bine din punct de vedere emotional.

Înainte de toate, siguranta

Exercitiile pentru nastere





Înainte de toate, siguranta

Desi exercitiile îti fac bine si tie, si copilului tau, exista câteva masuri de precautie pe care trebuie sa le iei în considerare. Iata câteva sfaturi:


Nu face exercitii pentru mai mult de 30 de minute.


Include întotdeauna în programul de sport si o perioada de încalzire, si una de revenire (în plus fata de cele 30 de minute).


Evita întinderile fortate, pasive, cum ar fi atingerea vârfurilor degetelor de la picioare sau altele similare. Din cauza modificarilor hormonale din sarcina articulatiile sunt mai laxe, deci riscul sa faci întinderi musculare este mai crescut. Evita de asemenea miscarile bruste de balans, sau schimbarile bruste de pozitie.


Limiteaza miscarile de gimnastica aerobica la exercitiile fara impact, mai ales daca nu practicai sportul înainte de a ramâne însarcinata. Mersul pe jos, înotul, bicicletele ergonomice sunt cele mai bune alegeri.


Daca te înscrii la un curs de gimnastica aerobica sau de orice alt fel de gimnastica, lucreaza numai pe suprafete de lemn sau carpete, si asigura-te ca instructorul stie ca esti însarcinata.


Protejeaza-ti musculatura abdominala si lombara folosind pozitii corecte si evitând exercitiile care le-ar putea solicita prea intens, cum ar fi exercitiile pentru abdomen sau ridicarea ambelor picioare din culcat.


Verifica-ti frecventa batailor inimii când ajungi la intensitatea maxima a efortului, pentru a nu depasi 140 de batai pe minut.


Evita supraîncalzirea: Bea multe lichide si nu practica sportul în conditii de caldura sau umiditate excesiva.

Nu uita! Consulta întotdeauna medicul sau moasa înainte de a începe seturi noi de exercitii în timpul sarcinii.

Exercitiile pentru nastere

Poti face zilnic aceste doua exercitii simple, pentru a-ti pregati musculatura pentru nastere.

1. Mini - abdomene
Acest exercitiu tonifica musculatura abdominala, care intervine si în sprijinirea coloanei vertebrale si deci reduce durerile lombare. Acesti muschi vor fi implicati si în efortul de împingere a copilului în a doua etapa a travaliului.

Aseaza-te pe spate, cu genunchii îndoiti, si talpile pe podea. Pune o perna sub sold, ca sa nu te sprijini direct pe spate. Când expiri, încordeaza musculatura abdomenului si ridica-ti capul si umerii de pe podea, întinzând mâinile spre genunchi. Inspira si revino la pozitia initiala. Repeta exercitiul de 10 ori, si dimineata si seara.

2. Exercitiile pentru musculatura pelvina
Acestea se pot face oriunde, oricând, fara ca cineva sa stie! Îti vor ajuta musculatura pelvina sa devina mai elastica, ajutând copilul în momentul expulziei.

Pentru a face aceste exercitii, încordeaza musculatura din jurul uretrei, vaginului si rectului (imagineaza-ti ca încerci sa te abtii de la urinat). Mentine muschii încordati câteva secunde, si apoi relaxeaza-i. Repeta în seturi de câte 10, de mai multe ori în fiecare


andiva
Postat: Sunday, January 20, 2008 8:35 AM


Nivel: Membru

Intrat: 1/19/2008
Postari: 30
Fac sport aerobic de 4 ani si nu prea as vrea sa intrerup brusc. Ma cam tem sa mai merg la sala, desi, inainte de a sti ca sunt insarcinata, am facut aerobic si sauna, si a fost ok...

As merge si sa incerc sa fac exercitii mai usurele, fara sarituri. De exercitiile pt abdomenul inf ce parere aveti?
Roxanel
Postat: Sunday, January 20, 2008 10:22 AM


Nivel: Avansat

Intrat: 3/13/2006
Postari: 2691
Locatia: Cararea Dragostei nr. 3
andiva wrote:
Fac sport aerobic de 4 ani si nu prea as vrea sa intrerup brusc. Ma cam tem sa mai merg la sala, desi, inainte de a sti ca sunt insarcinata, am facut aerobic si sauna, si a fost ok...

As merge si sa incerc sa fac exercitii mai usurele, fara sarituri. De exercitiile pt abdomenul inf ce parere aveti?


Abdomen inf = burta? Nu prea cred ca este o idee buna. Ai actiona exact in zona unde isi are culcusul bebe.
ninetem
Postat: Wednesday, January 23, 2008 10:16 AM


Nivel: Avansat

Intrat: 10/19/2007
Postari: 1404
Locatia: Bacau
Mie mi s-au parut foarte bune exercitiile de pe acest site
http://www.videojug.com/tag/pregnancy-and-post-natal-workouts
lucy_katerina
Postat: Tuesday, February 12, 2008 7:54 PM


Nivel: Grupa mica

Intrat: 2/9/2008
Postari: 217
Locatia: Grecia - Syros
Eu merg o data pe saptamana la dans traditional grecesc. Acolo dansam 2 ore si e obositor. sarim de numa'. De cand am aflat de bebe,am renuntat sa mai merg. Mi-e frica ca va afecta copilasul. Ma gandesc sa fac pauza macar 3 luni.
voi ce ziceti?
pupici
flower
Kiki
Postat: Tuesday, February 12, 2008 9:32 PM


Nivel: TOP TEAM

Intrat: 2/14/2006
Postari: 36607
Locatia: In casuta cu pitici
lucy_katerina wrote:
Eu merg o data pe saptamana la dans traditional grecesc. Acolo dansam 2 ore si e obositor. sarim de numa'. De cand am aflat de bebe,am renuntat sa mai merg. Mi-e frica ca va afecta copilasul. Ma gandesc sa fac pauza macar 3 luni.
voi ce ziceti?
pupici
flower


Va trebui sa te consulti cu medicul. Daca el iti da voie si tu te simti bine, de ce nu? Dar ma indoiesc ca vei putea tzopai fara probleme 2 ore. sic
lucy_katerina
Postat: Wednesday, February 13, 2008 1:00 PM


Nivel: Grupa mica

Intrat: 2/9/2008
Postari: 217
Locatia: Grecia - Syros
Ai dreptate. ras Il trimit doar pe sot la topait sa nu ne facem de rusine la nunta. confeti
kapshunika
Postat: Monday, November 15, 2010 11:18 AM
Nivel: Guest

Intrat: 2/12/2006
Postari: 5
http://www.youtube.com/watch?v=tMQLLl-uEmQ&feature=related
Tzepii
Postat: Thursday, July 3, 2014 3:04 PM
Nivel: ALBA CA ZAPADA

Intrat: 2/13/2006
Postari: 1808
Locatia: Romania-Bucuresti
Sportiva Olimpica Alysia Montano, in varsta de 28 ani, alearga in cursa de 800m insarcinata in 34 de saptamani:
Utilizatori in acelasi subiect
NU poti posta subiecte noi in acest forum.
NU poti raspunde la subiecte in acest forum.
NU poti sterge postari in acest forum.
Nu poti edita postari in acest forum.
Nu poti crea sondaje in acest forum.
Nu poti vota in sondaj in acest forum.
Printeaza subiectul
RSS Feed