Despre autism

Options Despre autism
Subiectul anterior · Subiectul urmator
Anaida
Postat: Monday, February 27, 2006 1:27 PM

Nivel: Avansat

Intrat: 2/12/2006
Postari: 1855
In lumea celor care nu cuvanta...


autor:
psih. Cornelia Codreanu

Acesti copii sunt captivi intr-o lume a tacerii, intr-o lume lipsita de zambete sau de bucuriile normale ale copilariei. Au uneori ochii atat de expresivi incat ai impresia ca traiesc intr-o lume a lor, refuzand sa o acepte pe cea in care i-am adus noi, pentru ca nu este suficient de buna pentru ei. Incerci sa le vorbesti dar nu te inteleg. Adesea continua sa faca ceea ce faceau dand impresia ca nu aud. Nu vorbesc desi simti ca ar avea atat de multe de spus. Acesti copii au fost descrisi sugestiv, ca fiind intr-un labirint cu peretii de sticla,si in imposibilitatea de a comunica cu ceea ce este dincolo de acestia. Si atunci nu pot decat sa lovesca acesti pereti in speranta de a fi auziti si intelesi.

Autismul are o plaja larga de gravitate. Incepand de la formele usoare, in care se gasesc copiii greu sociabili, considerati foarte seriosi, care interactioneaza dificil chiar si cu parinti, si au anumite obiceiuri neobisnuite, pana la cazurile grave in care vorbirea lipseste cu desavarsire, iar copiii sunt in imposibilitatea de a fi independenti sau de a interectiona in vreun fel cu lumea inconjuratoare. Depinde foarte mult nu numai gravitatea bolii, ci si momentul in care aceasta este descoperita si se incepe terapia cu ei.

Autismul este din pacate, o boala grava, fara leac, dar care poate fi ameliorata daca este depistata din timp si tratata corespunzator. Primele semne pot aparea inca din primele luni de viata.

Copilul autist, nu zambeste, nu rade. Nu se uita in ochii celuilalt. Nu intinde manutele catre parinti. Are o expresie a fetei aproape imobila si nu reactioneaza aproape deloc la ceea ce-l inconjoara. Prefera anumite pozitii ale corpului si repeta mecanic anumite miscari. Mai marisor, la varsta primelor gungureli, acestea intarzie. Nici cuvintele nu se grabesc sa apara in gurita lui. Multi parinti ignora acest aspect punandu-l pe seama unei simple intarzieri in vorbire sau cel mult il suspecteaza de probleme cu auzul si vorbirea.

E trist cum pe acesti micuti jucariile ii lasa reci. Ursuletii care se invartesc deasupra patului o fac in zadar. Sunetul jucariei muzicale trece pe langa urechea lor. Nu stiu sa ceara sau sa arate cu degetul ceea ce doresc.

Atunci cand cresc mai marisori, in formele mai usoare ale bolii, desi isi pot coordona miscarile partial sau chiar total, au predilectie spre repetitivitatea exagerata a unor activitati sau gesturi. Bat cu lingura in farfurie, invart o roata, apasa un buton, etc. Daca adultii nu ii opresc, pot continua acest lucru ore in sir. Daca reusesc sa-si insuseasca vorbirea si acesta este marcata de stereotipii verbale. Repeta anumite cuvinte. Rare sunt cazurile in care reusesc sa conceapa propozitii cursive, coerente.

Au crize de plans inexplicabile, care pornesc din senin si se opresc fara un motiv plauzibil. Au tendinta sa se legene cu tot corpul sau sa-si miste mecanic, timp indelungat mainile in aceiasi miscare. Datorita faptului ca nu pot comunica, frustrarile lor sunt aduse la suprafata de iesiri si sentimente violente.

Tratamentul Autismului nu este unul medicamentos. Singura terapie aplicata si care da rezultate foarte bune daca este sutinuta si timpuriu depistata, este asa numita Applied Behavior Analysis - Analiza aplicata a comportamentului. Aceasta consta in insusirea treptata, mecanica si rigida la inceput, a anumitor comportamente, gesturi, activitati si inlaturarea celor specifice bolii. Rezultatele nu vor intarzia prea mult, desi abia in 2-3 ani de munca asidua se poate spune ca acestia pot deveni independenti si se apropie de normalitate.
Elia
Postat: Monday, February 27, 2006 2:13 PM
Nivel: Guest

Intrat: 2/12/2006
Postari: 5
Mai, ce trist cu copiii autisti, am mai vazut si io prin filme, nu am cunoscut pe nimeni in viata reala, dar cred ca e sfasietor pentru parinti sa nu poata (sau sa poata foarte greu si putin) sa comunice cu copiii lor, sa le arate cat de mult ii iubesc, sa le fioe alaturi in viata...
sousourel
Postat: Wednesday, March 15, 2006 12:40 AM


Nivel: Senior

Intrat: 2/18/2006
Postari: 7688
Trasatura esentiala in autism este interactiunea sociala alterata, copilul este complet dezinteresat de mediul in care se afla, respinge orice comunicare, mai mult, pare incapabl de a recepta emotiile celor din jur,de a raspunde la ele. In fapt, defectul este mult mai profund, copilul autist pare sa nu inteleaga semnificatiile, semnalele din mediul social, deci nu poate oferi reciprocitate, nu se poate adapta si integra adecvat. Din acest motiv, functia simbolica a limbajului insusi este afectata. Astfel ori nu apare ori prezinta caracteristici bizare, continutul notiunilor utilizate isi pierd semnificatia sau recurgerea la "limbajul de papagal". Comportamentul este stereotip, bizar, rigid. In schimb se poate atasa de un obiect caruia ii va valorifica anumite valente neobisnuite. Schimbarea mediului poate determina actiuni agresive si autoagresive din partea autistului care prefera imuabilitatea.
Anaida
Postat: Wednesday, March 15, 2006 3:06 PM

Nivel: Avansat

Intrat: 2/12/2006
Postari: 1855
Daca va spun ca si mie mi-a trecut prin minte ca Razvan al meu sufera de aceasta boala, o sa ma credeti nebuna...am citit un articol ca unul din comportamentele intalnite in acest caz este mersul pe varfuri (si fi-miu sta numai pe varfuri daca e descult, dar numai cand sta pe loc si se uita la ceva, daca merge, de regula merge calcand pe toata talpa...daca il corectez, isi revine)...si cum spuneam...citind acel articol, mi s-a aprins beculetul...m-am pus pe cautari sa aflu mai multe, ce stiam, stiam numai din filmul acela, "Nume de cod Mercury", daca l-ati vazut...mi-am dat seama ca devin paranoica...cum sa cred asa ceva despre pupaciosul meu?...pai el, chiar daca nu vorbeste foarte bine inca este un curios, vrea sa vada tot, sa stie tot...este sociabil...m-am convins...concluzia?...incep s-o iau razna...noroc ca-mi revin repede si usor!
cute_babies_of_mine
Postat: Tuesday, April 4, 2006 9:21 AM


Nivel: MEMBRU FONDATOR

Intrat: 4/4/2006
Postari: 8978
Locatia: Piatra Neamt, Romania
Cunosc si eu un baietel de 3 ani diagnosticat cu autism. E cumplit pentru parintii lui, mai ales ca e singurul bebe si a fost dorit atat de mult... Si e asa frumusel! E adevarat ca poate reactiona mai... "ciudat" pentru cei care nu stiu ce se intampla cu el, dar pe mine m-a lasat super impresionata cand, din senin, s-a apropiat de Tudor al meu, care are doar 4 luni, si l-a pupat.02pupici: Mamei lui i-au dat lacrimile... Nu-i venea sa creada! Si aici e partea cea mai dureroasa: cand vezi asemenea reactii, nu poti sa nu speri ca poate.... se va face bine!:
mari_paun
Postat: Monday, November 20, 2006 11:10 AM


Nivel: Ambasador

Intrat: 11/17/2006
Postari: 698
Locatia: Slobozia
Ema este autista, are 4 ani si 9 luni in curand...facem ABA de aproximativ 2 luni, prograsele incep sa apara, e greu, este costisitor, uneori ne apuca disperarea, alteori are un salt fantastic si ne surprinde...e mult de munca si speram sa ajungem cat mai aproape de normalitate...

Mari, mami de Ema
povestea Emei www.help-ema.puls-il.ro

ajutati-o pe Ema sa devina un copil normal (7 pitici) http://forum.7p.ro/ajutati-o-pe--Ema-sa-devina-un-copil-normal.aspx?g=posts&t=2996


mari_paun attached the following image(s):
mic_4_ani2.jpg

mari_paun
Postat: Friday, January 12, 2007 9:37 AM


Nivel: Ambasador

Intrat: 11/17/2006
Postari: 698
Locatia: Slobozia
AUTISMUL

Definitie:

Autismul este o dificultate (handicap) complex(a) de dezvoltare care apare in primii trei ani de viata. Copiii se nasc cu autism sau cu predispozitia de a dezvolta autism in primii trei ani de viata. Este rezultatul unui dezechilibru neurologic care afecteaza functionarea creierului si are impact asupra dezvoltarii normale a creierului in domenii ca interactiunea sociala si abilitatile de comunicare.

Frecventa cazurilor de autism :

Se estimeaza ca autismul apare la 2 pana la 6 persoane din 1000. Autismul apare de patru ori mai frecvent la baieti decat la fete si nu depinde de rasa, etnie sau pozitie sociala. Venitul per familie, stilul de viata sau nivelul de educatie [al parintilor] nu afecteaza incidenta autismului [la copii]. In multe familii se pare ca exista o anume predispozitie spre autism si boli conexe, ceea ce sustine teoria factorilor genetici. Autismului tinde sa apara mai frecvent la persoanele care au anumite complicatii medicale, de genul cromozom X fragil, rubeola congenitala, scleroza tuber(cul)oasa.

Cauze:

In present nu se cunoaste un factor anume care ar cauza autismul, insa este general recunoscut ca [autismul] se datoreaza unei anormalitati in structura si/sau functionarea creierului. Scanarile efectuate pe creier arata diferente in forma si structura creierului copiilor autistici fata de cei ne-autistici. Cercetatorii investigheaza o multitudine de teorii, incluzand o posibila legatura intre factori ereditari, genetici si probleme medicale. Intrucat nici o gena nu a fost identificata drept cauza majora a autismului, cercetatorii investigheaza posibilitatea ca persoanele autistice sa fi mostenit segmente anormale ale codului genetic. Alti cercetatori investigheaza posibilitatea ca intr-o anumita conjunctura (complicatii in timpul sarcinii, dezechilibru de metabolism, substante nocive ingerate pe parcursul sarcinii, infectii virale) o grupa de gene instabile sa fi intervenit in mod nefavorabil in dezvoltarea creierului, cauzand autismul. In plus, nu s-a dovedit ca vreun factor psihologic ce ar fi putut afecta dezvoltarea copilului, sa fi cauzat autismul.

Mituri:

In mod contrar opiniei generale, multi copii si adulti cu autism pot avea contact vizual, arata afectiune, zambi, rade si demonstra o multitudine de emotii, insa intr-o masura mai mica sau intr-un mod diferit fata de copiii ne-autistici. Ca si alti copii, ei raspund mediului exterior atat in mod pozitiv, cat si in mod negativ. Multi copii autistici pot dezvolta un limbaj functional bun, in timp ce altii pot dezvolta un sistem de comunicare de genul vorbirii prin semne sau comunicarii prin intermediul desenelor. Copiii nu se pot vindeca de autism, dar simptomele se pot diminua odata cu inaintarea in varsta si efectuarea de tratament.

Simptome:

Fiecare persoana autistica este unica, avand o personalitate si caracteristici unice. Persoanele autistice proceseaza informatia si raspund intr-un mod unic. In anumite cazuri, se poate manifesta un comportament agresiv sau de auto-ranire. Persoanele autistice pot prezenta urmatoarele caracteristici:
- Insistenta asupra rutinei/repetivitatii; rezistenta la schimbari
- Dificultate in exprimarea necesitatilor [personale]; folosirea gesturilor si aratatul cu degetul in loc de cuvinte
- Cuvinte si fraze repetitive in locul unui limbaj normal, interactiv
- Plang, rad, manifesta neliniste din motive neclare celor din jur
- Prefera solitudinea, separarea de ceilalti
- Manifesta furie/ isterie
- Dificultati in interactiunea cu ceilalti
- Nu doresc sa fie imbratisati sau sa imbratiseze
- Contact vizual diminuat sau inexistent
- Nu raspund la metode pedagogice obisnuite
- Se joaca indelungat intr-o maniera stranie
- Invart obiectele
- Atasament straniu fata de obiecte
- Hiperactivitate sau hipoactivitate vizibila
- Abilitati motorii (generale sau de detaliu) inegale
- Nu raspund la cluuri (aluzii) verbale; desi auzul este dezvoltat in limite normale, dau impresia de surzenie
- Unii copii autistici sunt in mod exceptional sensibili la sunete, percepand chiar si cele mai obisnuite zgomote ca fiind dureroase

Strategii

- Creati un mediu ambiant previzibil [pt copil], evitati pe cat posibil surprizele
- Folositi proceduri de rutina, incetiniti ritmul si divizati activitatile in pasi mici, secventiali
- Utilizati activitati familiare, care au fost deja insusite [de catre copil], in timp ce le introduceti pe cele noi
- Concentrati-va atentia asupra unor obiective care promoveaza invatatul si traitul independent [al copilului]
- Reduceti instructiunile si stimuli excesivi
- Faceti uz de cluuri si cuvinte ajutatoare
- Urmariti si ascultati incercarile de a raspunde [ale copilului]; raspundeti in mod pozitiv acestor incercari
- Incurajati/ apreciati incercarile de reusita [ale copilului], nu doar succesele
- Prezentati informatia intr-un mod variat


mari_paun attached the following image(s):
mic_munte_ema5.jpg

mari_paun
Postat: Friday, January 12, 2007 9:39 AM


Nivel: Ambasador

Intrat: 11/17/2006
Postari: 698
Locatia: Slobozia
Parintele "ABA"

18 Februarie 2005 Jurnalul national
LAURA TOMA


Tatal unui copil autist a adus pentru prima data in Romania terapia de recuperare ABA, pe care a invatat-o de la specialistii americani. De doi ani, barbatul organizeaza campanii de strangere de fonduri si sustine traininguri in care instruieste tutori romani. In toamna, a fondat in Capitala primul centru din Europa de Est pentru copiii cu aceasta afectiune.



REUSITA. In Centrul "Horia Motoi", copiii autisti sunt tratati prin terapie americana
Damian N. lucreaza in publicitate si este unul dintre "romanii fericiti", cum el insusi se defineste, pentru ca poate sa duca o viata fara lipsuri "stridente". Nu a absolvit Medicina, insa cursul vietii l-a impins sa se aplece atent spre acest domeniu. Asta s-a intamplat cand a descoperit ca Radu, fiul sau, sufera de autism. Vreo doi ani a tot urcat Golgota sistemului medical romanesc, dar nu a gasit vreo metoda de recuperare. In Romania nu exista clinici specializate pentru tratarea autismului. Radu nu vorbea, facea pe el, nu reactiona la nici un fel de stimul. "Era ca o leguma miscatoare", spune tatal. Singura solutie a fost sa contacteze specialisti straini si asa a ajuns in clinici din SUA si Marea Britanie. A angajat 10 tutori romani si a adus specialistii straini sa-i instruiasca. Cu ajutorul lor intr-un an si jumatate, Radu a fost recuperat aproape 80%. Si asta dupa ce toti medicii romani i-au spus: "Obisnuiti-va cu ideea, nu e nimic de facut". Metoda de terapie comportamentala ABA nu include medicamente, ci doar lucrul cu tutori. Acum, Radu poate citi, invata engleza si schiaza.

"NU STA DEOPARTE". Dupa ce a reusit sa-l trateze pe Radu prin metoda ABA, barbatul a incercat sa ajute cat mai multi copii autisti din tara. A deprins el insusi metoda de tratare si a sustinut traininguri in care a predat tehnica unor tineri absolventi de Psihologie. Anul trecut a organizat campanii de strangere de fonduri, iar cu banii astfel adunati a fondat in Capitala Centrul "Horia Motoi", unde, din octombrie, mai multi copii au fost tratati. De asemenea, a introdus metoda de recuperare si in Centrul de copii "Sf. Margareta", unde sunt copii cu diferite boli in faze terminale, printre care si autisti. Parintii mititeilor care sunt recuperati in centru platesc un sfert din pretul tratamentului, restul este acoperit cu fondurile stranse prin campaniile initiate de "parintele ABA". Cea mai recenta campanie de acest fel s-a numit "Nu sta deoparte" si a fost o licitatie pe Internet cu desene facute de copiii din centru. "Am fost sceptic la inceput... cu licitatia, dar iata ca ne-a reusit si asta", spune Damian despre campania care s-a incheiat cu o zi in urma. Am gasit si unul dintre licitatori... Costin Popescu, un tanar care a dat 37 de euro pe o plansa desenata de manute autiste. "Am licitat pentru cea mai colorata dintre ele si am castigat...", spune impacat barbatul.

"AZI A INVATAT SA SPUNA "DA""! In Centrul "Horia Motoi", cateva tinere absolvente de Psihologie aplica metoda pe mititeii autisti timp de opt ore pe zi, incercand sa-i reintegreze in societate. Adica fiecare dintre ei sa poata urma o gradinita cu program normal cand parasesc centrul si apoi sa mearga la scoala. Vladut are trei ani si, de cand a venit in centru, a progresat foarte rapid, incat acum e un mic trofeu al locului. Se joaca intr-o camera cu tutorele sau, iar noi il privim prin geamul usii impreuna cu Damian. "Uite, el e ca o floricica", spune cald barbatul cu tinuta rece de businessman. "Va pleca in curand la gradinita."

Dintr-o incapere alaturata iese Andrei, un alt pici care azi a invatat sa spuna "DA", indiferent din ce colt al camerei l-ai striga. Asa se masoara izbanda in Centrul "Horia Motoi": intr-un cuvant nou pe zi, intr-o manuta intinsa spre un obiect, intr-o privire mai ferma catre gura care ii striga.


LA SPECIALIZARE
"Cand am vazut progresele fiului meu prin terapia americana, am hotarat sa ajut si familiile copiilor autisti care nu aveau situatia noastra financiara. Pentru a umple golul de specialisti in autism de la noi, de care m-am izbit initial, voi trimite o parte din tutorii romani angajati in centru sa mearga la cursuri in clinicile straine." - Damian N. parinte de copil autist

COPILARIE MUTA
Autismul este o tulburare neuropsihiatrica a copilariei. Se manifesta prin pierderea utilizarii cuvintelor, a contactului vizual si a interesului pentru joc sau retragere sociala. Se estimeaza ca 30%-50% din persoanele cu autism raman mute de-a lungul vietii. Autistii evita privirea celorlalti, nu inteleg expresiile faciale, gesturile, limbajul corporal al celor din jur. La noi nu exista statistici privind autismul, in California, un copil din 300 fiind autist.


LAURA TOMA

http://www.jurnalul.ro/articol_28346/parintele__aba_.html


mari_paun attached the following image(s):
mic_ema_3ani3.jpg

mari_paun
Postat: Friday, January 12, 2007 9:45 AM


Nivel: Ambasador

Intrat: 11/17/2006
Postari: 698
Locatia: Slobozia
Aba nu-i o joaca, e o terapie pentru suflete tari, pentru oameni care iubesc copiii cu disperare...
Pentru parintii care au organizat Aba acasa si pt tutorii care au hotarat sa ramana toata admiratia mea...
( a unui pigmeu care a vazut titani)


2)CE ESTE UN PROGRAM DE TERAPIE ABA?

ABA presupune o serie de componente ce lucreaza impreuna: oameni, programe, practica.Si trebuie sa lucreze impreuna ceva timp: cel putin 2 ani, de obicei mai mult.

Oamenii sunt analisti comportamentali , "terapeuti", tu si ceilalti membri ai familiei, de obicei si profesorii din scoala (daca nu in primul rand)

.Analistul comportamental, denumit consultant este responsabil de alte componente cum ar fi programele si practica. Acesta va ajuta la trainningul terapeutilor, deci si al dumneavoastra in practicile ABA si va va pune la dispozitie( dumneavoastra si echipei) curriculum-ul (programele) care va vor invata exact ce si cum sa-l invatati pe copil. De asemenea consultantul evalueaza periodic rezultatele si modifica programele pe masura ce copilul progreseaza.

Terapeutii realizeaza instructia(uzual, unu-la-unu, dar nu intotdeauna)De ce mentiunea de terapeut? Termenul terapeut are o implicatie medicala si profesionala. implica trainning si certificat de specialitate. un bun trainning si o buna practica sunt foarte importante in ABA de asemenea, insa nu implica grade, cursuri etc. Teretic, oricine poate invata sa fie un instructor ABA :studenti, oamnei la pensie, si exceptional elevi de liceu.O diploma de specialist poate fi benefica, insa ceea ce conteaza este entuziasmul, creativitatea, abilitatea de a urma instructiuni, si , nu in ultimul rand capacitatea de " a fi bun cu copiii"

Parintii pot fi terapeuti, daca au timp si inclinatie, aceasta este in final o decizie personala. poate fi o metoda de a economisi banii, si in mod sigur va ofera o cunoasterea mai buna a propriului copil si a progreselor sale.
Personalul de la scoala nu ofera servicii unu-la unu(un prof un elev), exceptand specialistii care lucreaza sau nu dupa programul ABA.totusi, acest personal este foarte important. reprezinta o parte a mediului in care copilul dumneavoastra invata. in mod cert o cooperare eficienta se impune. daca acest personal "nu crede" in ceea ce faceti dumneavoastra, ori au impresia ca ei sunt capabili s afaca ceva mai bun, (de obicei experienta a demonstrat contrariul), atunci copilul dumneavoastra este pus in situatia de a nu beneficia de efecte maxime.
Programul este, cel putin in mintea mea, punctul cel mai important in ABA.
Fragmentele si "piese" de practica apar si in alte"metode" , dar experienta mea imi spune ca nu exista alt program care sa presupuna atat de multa implicare si grija fata de copil, care sa planifice exact ceea ce copilul urmeaza sa invete, care sa presupuna o metoda atat de eficienta de repetitie a lucrurilor deja invatate. ABA presupune o inalta disciplina si atentie la detalii, care pot avea ca rezultat integrarea completa a copilului in "doar" cativa ani.
Achizitiile trebuie deprinse intr-un mediu larg(scoala, casa) si cu multi oameni(terapeuti, parinti, profesori). Aceasta generalizare este realizata sistematic, cu scopul de a reda copilului in final capacitatea de a-si folosi deprinderile in orice mediu.
In final, practica, modul in care sunt invatate deprinderile,pare la prima vedere cea mai neobisnuita trasatura ABA. Asta pentru ca formatul programului pare atat de diferit de metodele clasice de invatare.Dar "DT teaching" este doar un rezultat al aplicarii ABA-analiza functionala a comportamentului- in ideea de a va ajuta in procesul invatarii copilului cu probleme , cu scopul de a progresa la potentialul maxim.O multime de lucruri se intampla in aceste sesiuni unu-la-unu, dar sunt lucruri pe care tu si ceilalti membri ai familiei le puteti face in alte contexte, in alte situatii pentru a ajuta copilul sa invete.Un consultant va va invata cum sa consolidati comportamentele adecvate in detrimentul nedoritelor "trasaturi autiste".
Practica ABA este folosita in mod egal in mediul scolar, chiar daca micutul nu va face exercitii in sensul clasic. Este un trainning continuu, parte a programului de acasa, parte esentiala a programului. Este insa si partea care deseori duce la confuzia parintilor si deranjaza scoala, din pacate, pentru ca daca este aplicat corect, beneficiile sunt uimitoare(un bun ajutor face munca profesorilor mult mai usoara).Una din cele mai comune greseli pe care le fac parintii este de a plasa copilul intr-o scoala fara a cere ajutorul ABA, in ideea ca " are nevoie sa fie langa copii ca sa deprinda abilitati sociale".Inca odata, daca acest copil ar fi in stare sa invete in acest mod, nu ar mai fi autist!

daca privim aceste componente in ansamblu(oameni, programe si practica), iata ce vom obtine!

* un "program acasa" de 10 pana la 40 ore /saptamana , cu un model de exercitii unu la unu efectuat de 2 sau 5 terapeuti sau parinti

* un program de lucru cu un consultatnt, din 2 in doua saptamani( sau din 12 in 12), pt de la 2 ore la 2 zile, cu o medie de 1-2 ore/saptamanal

*saptamanal , intalniri de echipa, necesara prezenta tuturor terapeutilor pentru a compara rezultate si discuta problemele

* pentru multi copii, plasarea in mediul scolar, de la cateva ore pana la program complet, cu un ajutor ales dintre terapeuti

*poate chiar intalniri de joc supervizate de catre un terapeut, in mod obisnuit structurate pe sesiuni unu-la-unu

*tu, personajul central,managerul , secretarul....si parintele!


mari_paun attached the following image(s):
mic_petrecere_ema3.jpg

mari_paun
Postat: Wednesday, January 17, 2007 1:26 PM


Nivel: Ambasador

Intrat: 11/17/2006
Postari: 698
Locatia: Slobozia
Uite pun si aici linkul unde ai incarcat fragmente din emisiune - dincolo de aparente und e am vb despre Ema, autism si Aba..asa cum m-am priceput
http://rapidshare.com/files/11825619/mixajema.rar.html si eu am descarcat si player pentru ea de pe internet ( de pe google flv player http://www.download.com/FLV-Player/3000-2139_4-10467081.html

Cristy
Postat: Wednesday, January 17, 2007 2:00 PM


Nivel: Senior

Intrat: 1/8/2007
Postari: 6843
Locatia: Israel
freedelia wrote:
Mai, ce trist cu copiii autisti, am mai vazut si io prin filme, nu am cunoscut pe nimeni in viata reala, dar cred ca e sfasietor pentru parinti sa nu poata (sau sa poata foarte greu si putin) sa comunice cu copiii lor, sa le arate cat de mult ii iubesc, sa le fioe alaturi in viata...


Am locuit in Israel langa un centru de educare a autistilor, este foarte dureros sa-i vezi zi de zi....
De asemena Eden a invat la o gradinita unde grupa alaturata au fost copii intr-o forma usoara de autism...din cand in cand ii mai amestecau pentru a le da copiilor celor santosi educatia " primeste in jurul tau si pe cei putin diferiti". Eden a fost foarte impresionata de acest proiect...

In Israel se fac analize premature in timpul sarcinii pentru a descoperii daca sarcina nu este de gen autis, daca trece de un anumit procentaj parintii sunt sfatuiti sa intrerupa sarcina...



mari_paun
Postat: Thursday, January 18, 2007 12:03 PM


Nivel: Ambasador

Intrat: 11/17/2006
Postari: 698
Locatia: Slobozia



http://rapidshare.com/files/11825619/mixajema.rar.html ( in josul paginii scrie undeva free - apasati acolo si apoi introduceti codul care apare si apasati download )

E o selectie facuta din interventiile pe care le-a avut Mari in emisiune este format flv , pentru a-l putea vedea se poate downloada un player de aici : http://www.download.com/FLV-Player/3000-2139_4-10467081.html ( apasati pe download now )

Emisiunea a fost in direct , 5 ianuarie 2007 ora 19.30-21pe canalul TVS Pitesti realizatoarea emisiunii , Elena Toma.
_________________

mami de fetita
mari_paun
Postat: Friday, February 16, 2007 10:02 AM


Nivel: Ambasador

Intrat: 11/17/2006
Postari: 698
Locatia: Slobozia
Joc fortat

“Ieri am cantat. Mama a ridicat usor colturile buzelor, si si-a micsorat ochii apoi s-a napustit asupra mea cu bratele intinse. M-a atins deodata pe fata cu pielea ei care avea un gust putin acrisor, pe spate cu mainile si i-am simtit iar inelul de la mana stanga . Era rece obrazul cand si l-a lipit de fata mea. Am auzit-o chiar spunand ceva dar … nu mai stiu ce. Am mai cantat si alta data . Eram cu spatele la ea. Atunci nu am vazut ce a facut. Stiu totusi ca nu m-a auzit pentru ca de fiecare data cand cant face chestia asta cu mainile. Uneori ma ridica sus de tot si atunci e ca si cand ar pune niste rotite in stomacul meu . Rotite care ma fac sa vreau iar si iar sa fiu ridicata. Cand revin pe pamant inca mai simt sub talpi aerul ca niste pernute mici. Alteori imi introduce picioarele in ghetute si ma pune sa stau langa ea . Iesim pe strada si trecem pe langa o multime de oameni. Atunci imi revin in stomac rotitele de care va spuneam. Nu retin niciodata cati sunt oamenii pe langa care trecem. Trecem noi pe langa ei si ei pe langa noi mergem, mergem si ne oprim undeva. Niciodata nu e la fel. Numai cand ma ducea la gradinita. Acolo ma intalneam cu aceeasi educatoare. Ma privea bine educatoarea. Nu stiu de ce. Apoi ma aseza pe un scaunel. Cand ma aseza pe scaunel din nou aveam acele rotite mici in stomac, dar rotitele mergeau mult mai repede. Imi placeau cuburile . Si masinile . Si masinile au rotite. Cand luam masinutele in maini, invarteam rotitele lor si dispareau cele din stomacul meu. O senzatie atat de placuta. Nu stiu de ce ma intrerupeau , din nou imi puneau ghetutele in picioare, din nou treceam pe langa multa lume si ajungeam acasa. Acasa imi place sa cant . Cantam din nou. Mama isi micsora ochii, isi ridica din nou coltul buzelor si se napustea asupra mea. Dupa gradinita mereu in stomac rotitele mele mergeau repede repede. Uneori simteam ca se opresc. Atunci stiam ca trebuie sa dorm. Cand dorm ma asez incet in pat, apoi o astept pe mama. Ea vorbeste cu cineva pe care il cheama Dumnezeu. Il roaga sa ma faca si pe mine o fetita normala. Cateodata mama sta pe un scaun in bucatarie . isi misca buzele si cred ca vrea sa imi spuna ceva . Dar in spatele ei se misca perdeaua de la geam si ma ia ameteala nu pot sa aud ce imi spune . Ea atunci repeta. Nu isi mai ridica de loc coltul buzelor. Vine langa mine si din ochi ii tasnesc picaturi de apa. Ce inseamna asta?

De la un timp a adus in casa mai multe fete. Ele imi zic in fiecare zi : hai sa ne jucam ! Voi stiti ce inseamna asta? A te juca inseamna sa iei o papusa si sa o imbraci cu hainutele ei. Sau sa te bagi in casuta de jucarie si sa faci acolo un joc . Stai putin apoi iesi si spui Bau!. Nu inteleg de ce trebuie sa intru acolo. LA inceput imi apareau acele rotite in burta de care v-am mai spus ! Apoi am vazut ca daca fac asa cum spun fetele primesc o bomboana . Bomboana care imi place mie e moale si are staniol rosu. Pe aceea mi-o dadeau la inceput dupa ce spuneam bau sau imbracam papusa corect. Acum trebuie sa o cer. Stiti ce inseamna sa o cer? Trebuie sa spun “Vreau” . Cand spun “Vreau” imi apar rotitele in stomac. Si spun foarte incet . Atunci mama ridica din nou colturile buzelor.

Si toti ma aplauda ! si spun bravo Ema. Cine e Ema ? Ema e mama? Ema e papusa? Ema sunt eu? Cine sunt eu ? Eu sunt mama ? Eu sunt papusa? Eu sunt Ema. Imi apar rotitele. Cand striga Ema eu trebuie sa ma intorc si atunci primesc bomboana. Si sa ma uit in ochii lor. E ca si cand m-as arunca de sus si as pune picioarele din nou pe podea si as simti pernutele acelea sub talpi. O aud pe mama. Ema sunt fericita ! Azi ai spus MAMA . Cine e Mama? Mama sunt eu ? Incep sa ma invart rotitele isi fac de cap! Mama nu mai e mama . Mama s-a schimbat. Mama e “fericita” ce se va intampla acum cu mama ? o sa ii tasneasca apa din ochi? O sa ridice iar coltul buzelor? Ma invart ma invart ma invart. Cand ma invart casa nu mai are pereti. Stiati ca peretii casei dispar cu totul cand te invarti? O mai aud acum putin pe mama ce bine ar fi sa o mai vad si maine. Cum va fi maine ? Cum e sa fii “fericita” Ce se va intampla acum cu mama mea? M-am oprit . A sunat telefonul . Cand suna telefonul mama vorbeste incet. Cu mine vorbeste tare , diferit. Se aseaza in fata mea si spune cuvintele rar dar eu nu ma uit la ea. Cand ma uit la gura ei incep rotitele. Ca sa le opresc misc mainile.Cand misc mainile se opresc rotitele dar incepe apa sa curga din ochii mamei mele. Ma cuprinde incet in brate . Odata a inchis ochii. Avea bluza moale cu miros de crema de galbenele. Mi-a placut se auzea ceva in pieptul ei parca avea un ceas acolo, sau o tobita mica. Fetele zic ca acolo ar fi inima. Mama nu are inima are o tobita mica . O inima nu poate sa faca asa ca o tobita. Am ascultat tobita ei. Cine batea in tobita? Mama respira din ce in ce mai greu.Era bine si cald acolo si in mod ciudat sunetul tobitei facuse sa dispara rotitele din stomacul meu. Apoi am mai simtit ceva . Cred ca era inima mea. Si eu trebuie sa am o inima . Fetele care vin dimineata asa mi-au spus. Oare am o inima?

Azi am fost la doctor. Si el m-a pus sa imbrac o papusa. Avea ochelari. Cu rame foarte groase. Asa cred . Papusa lui nu mi-a placut. Nu am vrut sa o imbrac. Am stat langa mama. Si el a spus ca sunt autista. Eu sunt Ema . Am vrut sa ii spun! Eu sunt Ema . Eu sunt mama. Eu sunt autista?

Avea din nou apa in ochi mama. M-a luat de mana si a plecat cu mine printre oameni. Sunt eu si ea. Eu sunt Ema, autista , mama e Ema autista, sau Eu sunt Ema . Mama e Ema? Autista ? Azi ma joc cu fetele . Eu nu stiu sa ma joc . Ele ma invata. Daca ma joc mama ridica intotdeauna coltul buzelor. Ea mi-a spus ca atunci cand face asa inseamna ca e fericita. Mama mea e mama . nu e “fericita” . Daca ma joc primesc bomboane . Daca ma joc invat sa fiu normala. Fetele care vin dimineata asa mi-au spus. Mama mi-a spus ca ma iubeste . NU stiu de ce mi-a spus asta. Stiam. Pentru mine Mama e Ema . si Ema e mama “.

In Romania sunt 1700 000 de copii diagnosticati cu autism. Ema e unul dintre ei. Sansa ei este terapia ABA. Ema si cu mama ei trebuie sa se joace fortat. Acest joc costa 1000 de euro pe luna. Jocul fortat e singura sansa a Emei. Drumul catre normalitate trece prin Joc Fortat.

multa lume nu cunoaste fata AUTISMULUI, viata, grijile cotidiene te face sa nu intelegi de ce sunt unele persoane ALTFEL, de accea trebuie sa tragem aceste persoane in lumea noastra ...
mari_paun
Postat: Thursday, May 24, 2007 12:00 PM


Nivel: Ambasador

Intrat: 11/17/2006
Postari: 698
Locatia: Slobozia
Dansul ii ajuta pe cei mici sa se concentreze




Copiii care danseaza de mici au o capacitate foarte mare de învatare si memorizare
Nu trebuie uitat ca dansul a aparut înaintea muzicii, ca o reprezentare animata inteligenta a performantelor în arta vânatorii si a luptei în primele triburi de oameni primitivi. Din acest motiv, dansul este, în primul rând, o „scoala” complexa, în care copilul, la fel ca si primii oameni, învata sa-si controleze impulsurile prin armonie si cadenta. Antropologii americani subliniaza importanta dansului la vârste mici nu doar sub aspectul miscarii necesare cresterii si sanatatii, ci mai ales ca antrenament neuro-psihologic.

Dezvoltarea sistemului nervos


Asa cum arata numeroase studii, dansul este foarte important în stabilirea unor noi legaturi între centrii nervosi din creier si maduva spinarii. Cadentarea miscarilor în raport cu stimulii auditivi ai ritmului obliga creierul fraged al micutului sa formeze noi retele de transmitere a impulsurilor si mesajelor, crescând masa de tesut nervos. Aceasta crestere a sistemului nervos, grabita de efortul creierului pentru cadentarea miscarilor, face ca neuronii sa fie mai bine hraniti si protejati de toxine. Se poate spune ca miscarile armonice contribuie activ la dezvoltarea functionala a întregului sistem nervos, dar si la cresterea sa normala. În plus, dansul impune si perfectionarea reflexelor simple sau complexe care sunt de multe ori vitale pentru copilul de vârsta mica, dar si pentru viitorul adult.

Atentie si capacitate de a învata
Dansul impune în permanenta raspunsuri motorii ca reactia de orientare a capului spre stimuli. Acest reflex antrenat prin dans este extrem de important în procesele nervoase intime de realizare a atentiei. Se stie ca, la copii, una dintre problemele cele mai dificile în procesele educative este atentia. Dansul ofera posibilitatea antrenarii atentiei într-un mod placut si extrem de eficient. O buna dezvoltare a mecanismelor de atentie implica si o capacitate superioara de învatare, favorizînd si o buna pregatire a creierului pentru memorizare. Din acest motiv, micutii care danseaza la vârste mici, sub sase ani, au o capacitate foarte mare de învatare si memorizare. Din nefericire, miscarile intense de dans din perioada copilariei târzii si a adolescentei au un efect invers.

Dezvoltarea limbajului
Miscarile de dans sunt, de multe ori, reprezentari creative ale trairilor pozitive oferite de muzica si ritm. În acest fel copilul învata singur, în mod inconstient, cum sa exprime gestic o senzatie, o traire sau chiar un eveniment cântat. În consecinta, stimularea zonelor centrale ale comenzilor pentru gest si mimica antreneaza o întreaga arie nervoasa responsabila de comunicare si limbaj. Cercetarile recente au demonstrat ca dansul liber, necontrolat de adulti, contribuie activ la dezvoltarea rapida a limbajului vorbit într-o masura egala cu cel mimic sau gestic.
O astfel de dezvoltare a limbajului, ca si a trairii armonice a muzicii, simbolizata prin gest, dezvolta foarte mult aria compartimentului afectiv, ceea ce înseamna, pe lânga sensibilitate, si o antrenare a vointei si inteligentei intuitive.

Gustul pentru frumos

Dansul obliga creierul la miscarea de cadenta, dictata de armonie si simetrie. Chiar si în cazul în care micutul nu este învatat sa danseze, ci doar sa se miste „dupa muzica”, în creierul sau apare o cadentare simetrica dictata de afectiv. Se contureaza, asadar, o legatura între ritm, simetrie, repetitivitatea unor stimuli-surpriza si trairea pozitiva, elemente de baza ale conceptului de frumusete. Simtul estetic nu este altceva decât capacitatea de a percepe senzatii placute la contactul cu stimulii care au o anumita simetrie si un joc al proportiilor.
Nu trebuie uitat ca dezvoltarea de la vârste mici a simtului estetic nu este importanta doar pentru a-l transforma pe copil într-un artist sau vedeta. Un copil cu simt estetic dezvoltat stie în primul rând sa se bucure, prin aceasta având sansa de a se dezvolta normal din punct de vedere fizic si psihic.

Sexualizarea psihologica
Pâna în preajma pubertatii, desi exista hormonii sexuali, copilul nu are multe elemente de perceptie a propriului sex. Odata cu învatarea miscarilor feminine sau masculine de dans, îsi contureaza anumite modele de reactii specifice propriului sex. Studiile recente au dovedit ca multe dintre miscarile feminine de dans pot contura o feminizare a viitoarelor miscari ale viitorului adolescent.

Cresterea si sanatatea
Nu în ultimul rând, dansul este un sport extrem de necesar pentru organismul în crestere. Ca orice activitate fizica intensa, stimuleaza cresterea oaselor, detoxifierea, antrenarea circulatiei sangvine necesara sanatatii tuturor organelor. În plus, participarea afectiva la acest tip de sport face din dans o educatie fizica mult mai eficienta pentru crestere, dar si pentru sanatate. Acest lucru se datoreaza descarcarii în creier a unor serotonine care grabesc în mod indirect procesele de crestere si, în acelasi timp, stimuleaza activitatea centrilor reglatori ai glandelor endocrine.

Articol scris de Marius Radu


http://www.revistafelicia.ro/da_Mama_si_copilul-Dansul_ii_ajuta_pe_cei_mici_sa_se_concentreze_1001960.htm
kerekeshermina
Postat: Friday, November 16, 2007 11:13 AM
Nivel: Guest

Intrat: 2/12/2006
Postari: 5
Am vazut o emisiune pe duna tv unde era vorba ca odata cu introducerea regimului alimentar fara gluten s-au obtinut rezultate imbucuratoare in tratamentul autismului.Produse fara gluten pe ....
Utilizatori in acelasi subiect
NU poti posta subiecte noi in acest forum.
NU poti raspunde la subiecte in acest forum.
NU poti sterge postari in acest forum.
Nu poti edita postari in acest forum.
Nu poti crea sondaje in acest forum.
Nu poti vota in sondaj in acest forum.
Printeaza subiectul
RSS Feed