Andreeaaita

Profil: Andreeaaita
Despre
Utilizator: Andreeaaita
Nivel: Membru
Nume real:
Locatia bucuresti
Ocupatie:
Interese:
Sex: nu e disponibil
Statistici
A intrat: Friday, September 14, 2012
Ultima vizita: Saturday, November 17, 2012 10:29 AM
Numarul de postari: 3
[0.00% din toate postarile / 0.00 postari pe zi]
Imagine
Ultimele 10 postari
Subiect: Disfunctii de integrare senzoriala la copilul cu autism
Postat: Friday, November 2, 2012 3:15 PM
“Am stiut dintotdeauna ca lumea este fragmentata. Mama mea era un miros, tatal meu era un ton, iar fratele meu mai mare era ceva ce se misca mereu.” (Donna Williams)
Multi dintre copiii cu autism manifesta tulburari de procesare senzoriala. Acest lucru se traduce prin faptul ca au mari dificultati de a se adapta mediului în care traiesc, sistemul lor nervos aflându-se într-o stare de dezechilibru.
Fiecare dintre simturile noastre: vizual, auditiv, olfactiv, gustativ, tactil, proprioceptiv si vestibular furnizeaza informatii despre mediul care ne înconjoara. Creierul integreaza toate aceste simturi, organizeaza informatiile primite prin intermediul lor si îi transmite corpului ce trebuie sa faca. În cazul disfunctiilor de integrare senzoriala creierul nu reuseste sa gestioneze informatiile din mediu, nu stie unde sa le integreze, persoana nemaiputând astfel sa se conecteze cu propriul corp. Din cauza acestei desincronizari poate deveni sensibila la: atingere, lumina, zgomot,etc sau poate sa nu aiba nicio reactie la astfel de stimuli; poate deveni hipersensibila sau hiposensibila. Comportamentele în care se angajeaza sunt: impulsivitate, autostimulare, comportamente provocatoare.
Caracteristici:
Tactil:
- fie nu îi place sa fie atins fie simte nevoia sa fie îmbratisat, sa se apropie mereu de cate o persoana;
- insista sa tina tot timpul un obiect în mâna, sa atinga toate obiectele din jur;
- nu suporta sa fie murdar pe mâini;
- nu îi place sa fie pieptanat;
Vizual:
- aseaza obiectele unul dupa celalalt în sir:
- priveste insistent corpuri de iluminat;
- nu poate vedea întregul (ex: atunci când priveste fata cuiva poate vedea doar gura sau nasul);
- poate observa particulele din aer;
Auditiv:
- manifesta atractie pentru obiectele care scot anumite sunete;
- poate auzi sunete de frecventa foarte scazuta;
- sensibil la zgomote puternice (îsi acopera urechile);
- îi place sa faca mult zgomot, sa tipe;
Gustativ si olfactiv:
- gusta si miroase orice;
- recunoaste persoanele dupa miros;
- este selectiv în ceea ce priveste alimentele;
- respinge anumite arome;
Vestibular:
- activ, mereu în miscare;
- se catara tot timpul;
- echilibru slab, se împiedica;
- ameteste cu usurinta în timpul activitatilor fizice;
Proprioceptiv:
- nu este constient de propriul corp, nu stie unde este localizata fiecare parte a corpului;
- adopta pozitii ciudate ale corpului;
- tonus muscular slab;
- se întoarce cu tot corpul pentru a privi ceva;
Pentru a reduce excesul senzorial din mediu sau pentru a obtine mai multa stimulare senzoriala copilul cu autism apeleaza la comportamente de autostimulare (stimming). Aceste comportamente sunt inadecvate, copiii cu TSA se angajeaza în activitati repetitive, pare ca se rup în totalitate de mediul extern traind într-o lume a lor.
„Îmi placea sa deschid si sa închid portierele masinutelor si sa le privesc rotile atunci când le faceam sa se învârta. De obicei, asezam masinutele una dupa alta într-un sir lung, ca si cum ar fi fost un ambuteiaj, dar eu nu ma gândeam la asta. Si piesele de lego le asezam în siruri lungi. Aveam sute de soldatei de plastic, pe care îi asezam într-un borcan mare de sticla si-l învârteam, privind la diferitele culori si motive. (Therese Joliffe) ”
Pentru a-si putea forma abilitati copilul cu autism care manifesta disfunctii de integrare senzoriala are nevoie în primul rând ca toate simturile lui sa functioneze normal pentru a nu fi coplesit de mediu. Are nevoie sa i se ofere oportunitatea de a se implica în activitati senzoriale din care sa obtina stimularea necesara pentru a functiona adecvat.
În functie de nevoile fiecaruia se pot face diverse activitati ( de exemplu , pentru a îmbunatati simtul tactil: masaj, pictura cu degetele, plastilina, jocul cu spuma de ras, nisip; pentru sistemul vestibular: trambulina, tobogan, scaune sit-n-spin, leagane).
”Asa cum un copil are nevoie de alimente sanatoase pentru a creste si a se dezvolta, la fel are nevoie de informatii senzoriale corecte pentru a putea sa învete si sa se dezvolte.” Krisanne Lewis
Adaptat dupa lucrarea de disertatie “Disfunctii de integrare senzoriala la copilul cu autism”, psiholog Andreea Maxim

Subiect: Spiridusii voluntari
Postat: Monday, September 24, 2012 4:59 PM


Atelierul “Spiridusii lui Mos Craciun pentru copiii cu autism”
Editia a II-a

Dragi spiridusi vechi si noi, va invitam si anul acesta sa participati la atelierul creativ „Spiridusii lui Mos Craciun pentru copiii cu autism”.
Ce?
Spiridusi voluntari, creativi si cu inima deschisa spre copiii cu autism se reunesc o data pe saptamana pentru a crea felicitari de Craciun. Este un atelier unde imaginatia zburda libera!
De ce?
Scopul este strangerea de fonduri pentru darurile de Craciun si terapia copiilor cu autism de la centrul AITA (Asociatia pentru Interventie Terapeutica in Autism).
Cand?
In fiecare joi din perioada 11 octombrie – 13 decembrie 2012, vor fi 10 ateliere in total. Fiecare atelier dureaza 4 ore, intre 16:00-20:00, insa spiridusii pot sa stea atat cat le permite timpul.
Unde?
La sediul AITA, pe Strada Drumea Radulescu, nr. 9, sect. 4, in zona Tineretului.
Cum?
Toate materialele vor fi puse la dispozitie de asociatie: foi colorate, cartoane, hartie creponata, tempera, pensule, creioane, markere, sclipici. Spiridusii vin doar cu tolba plina de creativitate si veselie.
Cum ma inscriu?
Nerabdator deja sa te alaturi celorlalti spiridusi? Ai varsta peste 18 ani? Poti sa te inscrii trimitand un e-mail la adresa: asociatia.aita@yahoo.com. Mailul va contine numele si prenumele si optional poze cu creatii ale tale care sa dovedeasca inclinatia artistica.
Va asteptam cu mic cu mare!
Echipa AITA

http://autismro.wordpress.com/2012/09/21/spiridusii-voluntari/
Subiect: Despre autism
Postat: Friday, September 14, 2012 11:58 AM
Diferente intre copiii cu autism

Un copil cu autism poate avea deprinderi de autonomie personala foarte bine formate, nivel cognitiv conform varstei, dar sa nu raspunda la nume, poate prezenta intarziere in dezvoltarea limbajului, contact vizual slab sau inexistent, dezinteres pentru persoanele din jur, rezistenta mare la schimbare, si poate sa se opuna la realizarea oricarei sarcini ceruta de catre un adult manifestand protest vehement la incercarea de introducere in orice fel de activitate/interactiune.
Un alt copil poate intampina dificultati majore in mentinerea atentiei in actinitate, lipsa contactului vizual, probleme de autonomie personala, dificultati in intelegerea limbajului receptiv si expresiv, dificultati in exprimarea verbala dar sa fie interesat de persoanele din jur si de interactiunea cu aceste persoane.
Autismul se insoteste adesea de deficit intelectual, ultimile cercetari in domeniu arata ca mare parte dintre copiii autisti au un coeficient de inteligenta sub 60, si doar 9% au coeficientul de inteligenta peste 85. La testele de inteligenta, cel mai adesea obtin scoruri ridicate la la probele de performanta si cele mai slabe scoruri le obtin la rezolvarea itemilor ce necesita aptitudini verbale sau sociale. La copilul cu deficienta mentala se constata dificultati de intelegere a limbajului receptiv dar si dificultati de discriminare intre comenzi, obiecte, actiuni.
Deficitul de atentie poate aparea pentru ca aria de interese a copiilor cu autism este restransa si uneori mult diferita de cea considerata adecvata. Deficitul de atentie se traduce si in faptul ca nesesizand criterul cerut in rezolvarea unei sarcini apare esecul. Nu este atent la detaliile cerute si rezolva sarcinile dupa propriile criterii. “Nu este atent, dar stie” este ceea ce spun terapeutii si parintii. Copilul demonstreaza ca stie sa raspunda la anumite cerinte in conditiile unei motivari puternice. Indata ce i se prezinta recompensa preferata rezolva sarcina pentru a primi premiul dorit.
Tulburarile de limbaj se constata la apoape toti copiii cu autism, si se refera la limbajul verbal, la gesturi, sau la pointing.Copiii autisti nu dezvolta in mod spontan modalitati non-verbale pentru a exprima cererea, refuzul, sentimente etc. Ecolalia este foarte frecvent intalnita, fiind uneori singura forma de limbaj verbal la care copilul autist poate ajunge. Ecolalia poate avea sau nu functie de comunicare si poate fi imediata sau intarziata.

http://autismro.wordpress.com/2009/03/10/diferente-intre-copiii-cu-autism/